Mitä kuului kesäänne 1995?!
Silloin oli tosi sateinen kesäkuu mutta loppukesän aurinko porotti. Kuuntelin musiikkia ja äänitin sitä radiosta c-kasetille. Mm. Salovaarasta. Eurodance, kuten Jam&Spoon, Pandora ja Scooter, olivat kova sana. Televisiosta katsoin Villipalmut-tieteissarjaa ja live aid-konserttia, joka silloin täytti 10v.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Raskaana ja vauva syntyi 4.9. Joka oli lämmin päivä.
Rassattiinko mirriä?
Vierailija kirjoitti:
Sateinen? Minä kävin Rolling Stones-konsertissa Olympiastadionilla 6.6. ja melkein hellettä oli. Sama oli Kainuussakin, mistä sinne matkustin.
Helsingissä Kaisaniemessä on mitattu tuon päivän maksimilämpötilaksi 17,9 astetta
Olin kesäkuussa lomamatkalla Lontoossa. Muuta en muista koko kesästä, kesätöissä varmaankin olin vain. Säästä ei mitään muistikuvaa.
Kävin kavereiden kanssa uimassa ja tavattiin eri koulun poikia, jotka oli tulossa samalle yläasteelle syksyllä.
- Asuin kaverin kanssa Hesarilla Kalliossa ja notkuttiin illat baareissa
- Pääsin yliopistoon haluamalleni alalle
- Seurustelin tulevan aviomieheni kanssa
- Jossain töissäkin kävin
- Kaiken kaikkiaan oli kiva kesä <3
Danzig, Cure, Don Huonot, Faith no More Provinssi-rockissa, juhannus kännissä rannalla muitten teinien kanssa, parin viikon kunnan kesätyö urheilukentällä, huolettomuutta ja hengailua, liftaamista lähikaupunkiin, discoja, ilmaisia juoppobusseja, ihastuminen, joka muutti elämän, lukion aloitus, kun kesä loppui. Viimeinen lapsuuden kesä.
No, Tukholman maraton. Lasse Virenkin oli mukana. En ihan pärjännyt hänelle, 30 minsaa tuli pataan.
Tein kesätöitä ensimmäistä kertaa siinä ammatissa, johon myöhemmin valmistuin.
Tytöt, mopot ja lätkän kesäharjoittelut.
Ikimuistoinen kesä. Ensirakkauden aikaa, olin tullut uskoon edellisenä talvena ja se on kuulkaa kevyt olo, kun on Jumalalta saanut painavat syntinsä anteeksi. Saanut syntyä uudesti, ylhäältä.
Maallisempia muistikuvia mm. Den glider in -kappale soi edelleen radiossa. Suomalaiset olivat saaneet jääkiekon ensimmäisestä maailmanmestaruudesta kunnon itsetuntobuustin! Se heijastui eri elämänalueille ja Nokian huippuvuodet olivat tuloillaan...
Olin äärimmäisen ihastunut nuoreen mieheen joka nyt 30 vuotta myöhemmin on aviomieheni ja lapseni isä. Olimme tavanneet huhtikuussa, joten juttumme tosi tuore, olimme yhdessä tosi paljon, mm. juhannuksen ystävieni mökillä. Heinäkuuksi lähdinkin yllättäen Norjaan töihin, ja ikävä oli kova. Siellä vietin syntymäpäiväni, ja kultani lähetti mulle faksilla synttärionnittelut.
Menin naimisiin ja olin niin rakastunut ja onnellinen.
Nyt naimisiinmenosta tulee 30v - yhä rakastan ja olen onnellinen.
Toki välissä ikävämpiäkin vuosia, elämää eletty.
Kesä intissä, vikaa vintissä? t. 1/95
Aika paljon töitä. Pidin välivuotta lukion jälkeen työskentelemällä elektroniikkatehtaassa, silloin sellaisia vielä oli Suomessa. Kolmivuorotyö rytmitti elämää. Syksyllä olin lähdössä sitten opiskelemaan.
Alkukesä vielä armeijassa, mutta huikea vapauden tunne koitti heinäkuun alkupuolella. Elämä oli vielä edessä nuorella ihmisellä. Opiskelut alkoivat syyskuun alussa.
Yksinäinen kesä. Mitään kesätöitä ei tietysti ollut mutten niitä kyllä olisi halunnutkaan. Vietin aikaa huoneessani lukien kirjoja. Huoneeni ei kyllä ollut neukkukuution koppi vaan rintsikkatalon yläkerran päätyhuone.
Sateinen? Minä kävin Rolling Stones-konsertissa Olympiastadionilla 6.6. ja melkein hellettä oli. Sama oli Kainuussakin, mistä sinne matkustin.
Muistan vieläkin sen mediahässäkän kun ROLLING STONES tulee Suomeen! ROLLING STONES tulee Suomeen! Kyllä on ajat muuttuneet.
Olin 13-vuotias ja asuin pienessä kuolleessa kaupungissa. Luultavasti luin kirjoja koko kesän.
Ekat päivät ja viikot olivat hirveitä ja sain kokea helsinkiläisten miellyttävän luonteenlaadun.
Esimerkiksi silloin kun hain HSL:n opiskelijalippua ja akka lasikopissa väitti pokkana veemäinen ilme naamallaan että siihen ovat oikeutettuja vain korkeakouluopiskelijat. Täyttä valetta mutta pääsipä voimatripille.