Mitä kuului kesäänne 1995?!
Silloin oli tosi sateinen kesäkuu mutta loppukesän aurinko porotti. Kuuntelin musiikkia ja äänitin sitä radiosta c-kasetille. Mm. Salovaarasta. Eurodance, kuten Jam&Spoon, Pandora ja Scooter, olivat kova sana. Televisiosta katsoin Villipalmut-tieteissarjaa ja live aid-konserttia, joka silloin täytti 10v.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Mansikkapellolla töissä. Silloin suomalaisetkin kelpasivat töihin.
Kyllä vieläkin kelpaa, mutta kun pitäisi oikeasti tehdäkin. Urakkatyö ja urakkapalkka, eli palkka työmäärän mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vieläkin kelpaa, mutta kun pitäisi oikeasti tehdäkin. Urakkatyö ja urakkapalkka, eli palkka työmäärän mukaan
Nääh. Siinähän voi oikeasti joutua tekemäänkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kelpaa. Kun sitä palkkaakin pitäisi maksaa. Thaikulle ei oo niin just, kun ei se ole kuullutkaan mistään pohjapalkoista ja täällä ansaitulla eurolla elää koko päivän kotona.
Karsee lama ja opiskelin.
Oli ehkä just selvitty Kurt Cobainin kuolemasta. Oli lyhyt tähteys hällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kelpaa. Kun sitä palkkaakin pitäisi maksaa. Thaikulle ei oo niin just, kun ei se ole kuullutkaan mistään pohjapalkoista ja täällä ansaitulla eurolla elää koko päivän kotona.
Niin? Mitä sä pallinaama sekoilet? Väittämä kuului, että suomalaiset kelpaavat vieläkin mansikkapelloille. Ja kelpaahan ne. Se vaan ei kelpaa suomalaisille ja se on ihan suomalaisten oma vika.
Olin todella rakastunut 16-vuotias. Hengailtiin kavereiden ja poikaystävän kanssa koko kesä. Juotiin ehkä siideriä ja syötiin Saarioisten kuraläppiä. Kuunneltiin musiikkia ja oltiin vaan.
Puolivuotias vauva (keskimmäinen katraasta) ja 2-v esikoinen. Siinä se kesä meni.. pari vuotta myöhemmin vielä kuopus remmiin mukaan.
Olin Turkissa ja syksyllä alkoi lukio.
Olin vastasyntyneen esikoiseni äiti ja maailman onnellisin. Nyt hän täytti 30v.
Olin 13v ja kännissä kun tuli yllättäen ja vastoin nimenomaisia toivomuksiani eka seksikerta.
Odotin innolla ala-asteen alkua syksyksi -95. Ajankohtaisena aiheena voisin mainita että hankittiin minulle Florida Panthers reppu, lippis, penaali, t-paita jne. Eli Panthers fani vuodesta -95, viime vuoden Stanley Cup mestari ja nytkin näyttää mestaruus olevan hyvin lähellä.
Kirjoitin ylioppilaaksi ja sain opiskelupaikan yliopistolta. Kävin vaeltamassa Kilpisjärvellä ja tehtiin road trip Eurooppaan kavereiden kanssa.
Raskaana ja vauva syntyi 4.9. Joka oli lämmin päivä.
Kamala kesä. En päässyt hakemaani opiskelupaikkaan ja piti jännätä että irtoaako joku peruutuspaikka. Ei irronnut ja syksyllä piti muuttaa kotoa pois opiskelemaan alaa jota vieroin alusta asti.
Silloisessa pinkissä yhteishakukortissa oli ollut kolmantena vaihtoehtona jonka olin laittanut lähinnä saadakseni kortin täyteen. Opiskelukaupunkiksi oli puolihuolimattomasti osunut Helsinki, mikä pelotti koska oli säälimätön suurkaupunki. En tosiaan halunnut sinne.
Ekat päivät ja viikot olivat hirveitä ja sain kokea helsinkiläisten miellyttävän luonteenlaadun.
Olin kesätöissä vesilabrassa. Kuljin sinne pyörällä ja totta tosiaan satoi. Köyhä opiskelija osti vähillä tuloillaan sadeasun.
Kuuntelin Scooteria kuten nykyäänkin.
M42
Isomummu oli just keväällä kuollut ja rempattiin ukin perintötaloa johon ne sit mummin kanssa muutti. Täytin kesällä 7 ja menin sit kouluun syksyllä ja sai (syksyllä) pikkusiskon. Käytiin muumimaailmassa tai särkänniemessä.
Pääsin ripille. Join ekat kännit ja poltin ekat tupakat. Kavereiden kanssa hengailtiin ja kuunneltiin CMXää ja Faith no morea.
Tulin ylioppilaaksi kesken raskaan masennuskauden, suht hyvillä arvosanoilla, kielistä L. Mietin tulevaa elämän suuntaa, hain kouluun ja alalle johon hakemistani ei kukaan ymmärtänyt. Henkinen olotila alkoi pikku hiljaa helpottaa.