Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon pelkäät ampiaisia 1-10 asteikolla?

Vierailija
10.06.2025 |

Minä neljän verran.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1

Meinasin laittaa 0, koska en oikeastaan pelkää. Mutta ehkä jos pesällinen ampiaisia kävisi kimppuun, saattaisin vähän pelästyä. Minua on monta kertaa pistänytkin ampiainen, joten senkään suhteen en pelkää.

Ja komppaan kymppiä, minuakin on pistänyt ampiainen, kun vain makoilin ihan paikallaan.

Seisoin liikennevaloissa, kädet fillarin kahvoilla. Eli mitään en varmasti tehnyt, silti ässhole pisti, vielä kaulan sivulle.

Vierailija
22/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Koiran ja kissan puolesta 5. Jos tulee sisälle niin jompi kumpi syö ampparin ja voi saada piston.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin 2, mutta kun sain ampiaisen pistosta anafylaktisen kohtauksen nyt 10!

Vierailija
24/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10

Vierailija
25/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kävellä ulkona ihmisten ilmoilla kun pelkää ampiaisia ja sellainen pyörii ympärillä ja seuraa 

Vierailija
26/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psssssssss pssssss 🐝🐝🐝🐝🐝

Vierailija
27/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10

Vierailija
28/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratikassa/bussissa ampiaispelko nousee tuhatkertaiseksi. En voi sille mitään, että siellä suljetussa tilassa, kun just sun ikkunan kohdalle pamahtaa ampiainen pörräämään, niin aivan hirveä pakokauhu ottaa vallan.

Vierailija
29/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10+

Vierailija
30/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. Ymmärrän olla menemättä sorkkimaan ampiaispesään, mutta tiedän että on erittäin epätodennäköistä, että sellainen tulee minua pistämään jos pysyn rauhallisena. Kerran on elämässä pistänyt.

Mua on pistänyt ampiainen, kun seisoin liikkumatta paikoillani. Ei se kovin epätodennäköistä ole.

Samoin. Seisoin liikkumatta ja niin vain ampiainen pisti. 

Vierailija
31/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nollaa ei voi sanoa niin 1.

Vierailija
32/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-0 En sitten yhtään. Pelastelen niitä vaikka paljain käsin eikä ole koskaan vahinkoa sattunut. Parvekkeilla on pariin otteeseen ollut niillä pesät ja hyvin olemme tulleet toimeen. Sain aivan rauhassa puuhailla partsilla,sillä olivat kai tottuneet minuun ja harmittomuuteeni. Kimalaiset ovat hitusen äksympiä, mutta kyllä niidenkin kanssa pärjää, jos osaa niiden asentoja lukea eikä mene huitomaan.

Vierailija
33/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3. Ymmärrän olla menemättä sorkkimaan ampiaispesään, mutta tiedän että on erittäin epätodennäköistä, että sellainen tulee minua pistämään jos pysyn rauhallisena. Kerran on elämässä pistänyt.

Mua on pistänyt ampiainen, kun seisoin liikkumatta paikoillani. Ei se kovin epätodennäköistä ole.

Voi toki pistää, mutta paljon todennäköisemmin ei pistä. Huitominen taas ärsyttää helpommin sitä, koska se kokee huitomisen vaaraksi. Eli parempi joka tapauksessa yrittää pysyä rauhallisena kun amppari on lähellä.

Vierailija
34/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-0 En sitten yhtään. Pelastelen niitä vaikka paljain käsin eikä ole koskaan vahinkoa sattunut. Parvekkeilla on pariin otteeseen ollut niillä pesät ja hyvin olemme tulleet toimeen. Sain aivan rauhassa puuhailla partsilla,sillä olivat kai tottuneet minuun ja harmittomuuteeni. Kimalaiset ovat hitusen äksympiä, mutta kyllä niidenkin kanssa pärjää, jos osaa niiden asentoja lukea eikä mene huitomaan.

Onkohan sulla mennyt kimalaiset ja ampparit sekaisin... Kimalaiset ovat yleensä karvaisempia ja pulleampia, ja ne ovat rauhallisempia. Ne pistävät harvoin, vain jos todella uhataan. Ampiaiset ovat sirompia, vähemmän karvaisia ja niillä on selkeästi "vyötärö". Ne voivat olla ärhäkämpiä, erityisesti loppukesästä, kun ne puolustavat pesäänsä tai etsivät ruokaa.

Vierailija
35/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei se pistoskaan kovin paha ole. Vähän kirvelee. Tietysti allergiselle ikäviä otuksia.

Vierailija
36/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla.

Vierailija
37/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin pari vuotta taaksepäin, oli jo syksyä ja se ampiainen oli tietenkin lentänyt jossain välissä sisälle lämpöä etsimään.Nukuin ja heräsin kipuun, mokoma pisti minua hauikseen sinne herkemälle puolelle eli sisäpuolelle, huitasin äkkiä mokoman pois, se tipahti lattialle iso tuumanmittainen pirulainen, arvatkaa saiko se kuoleman tuomion.

Vierailija
38/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on keran pistänyt herhiläinen varpaaseen. Oli kuin ampiaisen pisto potennssiin 10. Ainakin tunnin kesti kova kipu.

Vierailija
39/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaisissa pelkään eniten pistoa. Tai pelkäsin ennen. Olen joskus pienenä tallannut vahingossa monta kertaa päälle. Siitä aktivoitui se pelko. Viime kesänä trimmeröidessä sain samaan aikaan 5 eri pistoa ampiaisilta ja ei tullut mitään muuta kun muutamaksi tunniksi suht napakka särky. Pelko lieveni. Joten sanon vaikka 2 tai 3.

Vierailija
40/43 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimalaiset eivät juurikaan pistä, ovat kilttejä jättiläisiä. Niitä voi vaikka kantaa kourakupissa ulos, jos sattuu sisälle tulemaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän