Järkyttävän iso ampiainen oli sisällä
Onneksi meni ikkunasta ulos sieltä mistä oli tullutkin. Onko nyt pensasampiaisia liikkeellä? Tuskin kuningatar ampiaisia enää liikkeellä ole.
Kommentit (37)
Se männyn pistiäinen on 5 cm kokoinen ja ampiaisen näköinen. Hurja. Hornet on muuten suomeksi herhiläinen, niitäkin pörrää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Se männyn pistiäinen on 5 cm kokoinen ja ampiaisen näköinen. Hurja. Hornet on muuten suomeksi herhiläinen, niitäkin pörrää nykyään.
Pistiäisillä on ihan valtava piikki. Mitä ne sellaiset lentävät hämähäkin näköiset ötökät ovat? pitkät raajat.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pyörii herhiläisiä. Jättikokoinen, pörinäkin on ihan eri levelillä kuin ampparilla tai edes kimalaisella.
Oliko herhiläinen vai esim. mäntypistiäinen, se lentäessä kyllä pitää pärinää ja on herhiläisen kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pyörii herhiläisiä. Jättikokoinen, pörinäkin on ihan eri levelillä kuin ampparilla tai edes kimalaisella.
Oliko herhiläinen vai esim. mäntypistiäinen, se lentäessä kyllä pitää pärinää ja on herhiläisen kokoinen.
Herhiläisiä ovat 100% varmuudella. Viime kesänä niillä oli pesä meidän talon ulkovuoren välissä, nytkin varmaan jossain lähistöllä. Viimeksi tänään vein yhden sisälle eksyneen ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistiäisillä on ihan valtava piikki. Mitä ne sellaiset lentävät hämähäkin näköiset ötökät ovat? pitkät raajat.
Vaaksiaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaksiaisia?
Se sen täytyy olla. ikkunanviertä ja seinää kevyesti leijailevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaaksiaisia?
Se sen täytyy olla. ikkunanviertä ja seinää kevyesti leijailevat.
Ovat täysin vaarattomia. Niillä ei ole pistintä.
Se saattaa olla ampiaiseksi naamioitunut drone, jota ohjataan pienen mikrosirun avulla.
Mulla meni viime viikolla hermot kun sisään jäänyt ampiainen alkoi päristellä kello 3 yöllä. Jahtasin sitä aikani enkä saanut enää nukuttua.
Aamulla se makasi sängyn vieressä ketarat ojossa.
Herhiläinen muistaakseni liikkuu öisin mutta ampiainen ei...
Vierailija kirjoitti:
Herhiläinen muistaakseni liikkuu öisin mutta ampiainen ei...
komppaan
Se oli vakoilijadrooni. venäläistä hienoelektroniikkaa. Samasta firmasta kuin hohtimet ja sinkkiämpärit.
kuningattariakin voi olla liikkeellä näinkin myöhään. jos vaikka pesä tuhoutunut, niin lähtee etsimään uutta pesäpaikkaa. Itse näin tänään bussissa ampiaisen ( ei ollut kuningatar kuitenkaan) ja sitten toisenkin. Kotona juuri tuossa iltapäiväauringon aikaan yksi kuningatarampiainen pyrki sisään. Olin juuri syönyt mansikoita parvekkeella, joten veikkaan hajun houkutelleen.
Vierailija kirjoitti:
kuningattariakin voi olla liikkeellä näinkin myöhään. jos vaikka pesä tuhoutunut, niin lähtee etsimään uutta pesäpaikkaa. Itse näin tänään bussissa ampiaisen ( ei ollut kuningatar kuitenkaan) ja sitten toisenkin. Kotona juuri tuossa iltapäiväauringon aikaan yksi kuningatarampiainen pyrki sisään. Olin juuri syönyt mansikoita parvekkeella, joten veikkaan hajun houkutelleen.
Valtavia muurahaisiakin eksyy välillä sisälle.
Isovanhempien vintin verhossa näin lapsena.