Työmarkkinatuki. Kauhistuin kun
luin, että sitä saa vain 64 v asti. Mitä sen jälkeen? Minulla tuo ikä tulee täyteen ensi vuonna.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis 17-64 -vuotias. Viivat katoaa typerästi täällä.
Eivät katoa, jos kirjoitat oikein. Kahta lukua erottaessa väliviivan etu- ja takapuolella pitää olla välilyönnit. Muuten palsta tulkitsee sen yhdeksi ainoaksi luvuksi, joten silloin väliviiva tippuu pois. Noin se pitää kirjoittaa suomen kielen oikeinkirjoitussääntöjenkin mukaan eli ei missään nimessä yhteen pötköön viivalla tai ilmankaan.
Kopsasin sen kohdan tekstiä suoraan Kelan sivuilta. Eli jo siellä oli tuo virhe. Tosin ihan oikeasti tuossa kuuluisi olla pidempi viiva eli ajatusviiva, en tosin puhelimella näpytellessä jaksa kikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enää vääntää itsestäänselvää asiaa sulle miten ikä toimii ("17-64 -vuotias"). Unohda koko juttu ap. Sun edunvalvoja varmasti hoitaa sulle maksuun oikeat etuudet.
Sinä et ymmärrä mikä ero on vuosien 64 ja 65 välillä.
Yritä nyt hyvä ihminen ymmärtää, että olet 64-vuotias 64 vuotta ja 364 päivää. Ja siihen asti saat työmarkkinatuen. Sitten seuraavana päivänä täytät 65. Ja sitten se muuttuu eläkkeeksi.
nyt on kyllä mysteeri miten olet selvinnyt elämästä, ihan vilpittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tarkoittaa 64v täyttäessään, siis vuosi vieä kunnes täyttää 65v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät katoa, jos kirjoitat oikein. Kahta lukua erottaessa väliviivan etu- ja takapuolella pitää olla välilyönnit. Muuten palsta tulkitsee sen yhdeksi ainoaksi luvuksi, joten silloin väliviiva tippuu pois. Noin se pitää kirjoittaa suomen kielen oikeinkirjoitussääntöjenkin mukaan eli ei missään nimessä yhteen pötköön viivalla tai ilmankaan.
Katoaa ne, jos kopioi tekstin jostain muualta. Jos itse kirjoittaa viivat, ne eivät katoa.
Silloin sen kopioidun tekstin kirjoittaja on perseillyt kirjoittaessaan. Tuo ilmiö on kyllä ikävästi levinnyt, huomaa kyllä, että sihteereitä yms. on vähennetty ja erikoisasiantuntijat yms joutuvat itse kirjoittamaan raporttinsa, vaikka monella ei ole harmainta hajua sujuvasta oikeasta kielestä. Sama toimittajilla, ei taida enää olla toimituksissa oikolukijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita. Jos et ole trolli, käy Kelassa kysymässä tai soita sinne, jos et osaa lukea nettisivuilta tai usko täällä annettua tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarkoita. 17 v siksi, että edellisenä päivänä on loppunut lapsilisä. Etuutta maksetaan siihen saakka, kun olet VIIMEISTÄ PÄIVÄÄ 64-vuotias. 65-vuotiaana etuus muuttuu eläkkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarkoita. 17 v siksi, että edellisenä päivänä on loppunut lapsilisä. Etuutta maksetaan siihen saakka, kun olet VIIMEISTÄ PÄIVÄÄ 64-vuotias. 65-vuotiaana etuus muuttuu eläkkeeksi.
Oln täyttänyt 65v ja seuraavana päivänä alkoi eläke.
Työttömyysrahaa voidaan maksaa sen kuun loppuun kun täyttää 65v. Minä olen syntynyt kuun viimeinen päivä ja seuraavana päivänä jäin eläkkeelle. Hakemisen aloitin 2kk aiemmin.
Mulle työkkäri virkailija sanoi, työnhakijana voi olla kun on täyttänyt 65v.
Vierailija kirjoitti:
Mulle työkkäri virkailija sanoi, työnhakijana voi olla kun on täyttänyt 65v.
Voi aivan hyvin olla työnhakijana, mutta työttömyysturvaa ei saa. Voi siellä olla työnhakijana, vaikka olisi töissäkin. Työn hakeminen ja työttömyysturvan hakeminen ovat täysin eri asioita. Saadakseen työttömyysturvaa, on oltava työnhakija kokopäivätyölle, muuta rajoitetta työnhaussa ei ole.
Voisikohan olla että muuttuu peruspäivärahaksi, työttömänä voi olla kunnes täyttää 65v.. Täytin 65v vuoden viimeinen päivä ja jäin eäkkeelle ansiosidonnaiselta joka alkoi 1.1. 2O25.