Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihan normaalia ettei enää 45-vuotiaana kumppanin hankinta kiinnosta?

Vierailija
10.06.2025 |

Tuntuu että kaikki kiinnostus on hiipunut romanttisiin suhteisiin. Tässä on muutamia potentiaalisia miehiä ollut, mutta en tunne mitään, en yhtään mitään. En vaan jaksa nähdä vaivaa. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan normaalia. Tervetuloa oikeaan maailmaan :)

Vierailija
2/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan perusteella täysin normaalia. Paljon harvinaisempaa on se jos joku sanoo että haluaisi parisuhteen ja olisi valmis näkemään vaivaa toisen ihmisen eteen, saati sellainen että haluaisi joskus jopa vielä asua saman katon alla. Se on suurimmalle osalle täysin mahdoton ajatus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rakastuin, itse asiassa ensimmäistä kertaa elämässäni, vasta 46-vuotiaana. Se lienee paljon epänormaalimpaa. 

Vierailija
4/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilanteita joissa on mahdotonkin olla kumppani tai löytää sopiva. Vaikka ottaisi jonkun turvaksi mielellään. Ja osa ei jaksa väärää ainakaan tai asua samassa.

Vierailija
5/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joillekin normaalia. Mä halusin vielä viiskymppisenä parisuhteen. Tapasin hyvän miehen kun olin 51v.

Vierailija
6/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on normaalia. Se on itse asiassa täysin normaalia ihan missä iässä tahansa. Itse en ole koskaan nuorenakaan halunnut parisuhteita. Ja nykyään kun ei enää kiinnosta seksikään, niin tarvin miestä yhtä paljon kuin kala polkupyörää :D

Vierailija
7/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja mietteitä, ikää 46. 21-vuotiaana alkanut parisuhde päättyi tänä keväänä, enkä ainakaan näillä näkymin aio enää koskaan hakeutua suhteeseen.

Osittain kyse on kivusta ja pelosta, että minua satutetaan taas. Mutta iso osa on myös ihan totaalista mielenkiinnon puutetta muita ihmisiä kohtaan. Kontrasti on melkoinen, kun ex juoksee pitkin kyliä panemassa kaikkia, jotka siihen suostuu.

Aion rakentaa 100% luottamussuhteen jatkossa vain itseeni. Olen jopa pyöritellyt omasuhteisen / itsesuhteisen / self-partnered-käsitteen käyttöönottoa vähintäänkin omissa ajatuksissani osoitukseksi siitä, että minä riitän ihan yksinkin.

Vierailija
8/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi kyllä. En vain löydä mitään sanoja kenenkään kanssa. Mieheltä.

Vierailija
9/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

M54

Vierailija
10/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentekoikä mennyt jo ohi, joten nyt odotat vain kuolemaa. Ihan normaalia. Ei kuoleva halua jakaa elämäänsä toisen kanssa. Ei ole mitään syytä. Et tarvitse siihen ketään.

Vierailija
11/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin esivaihdevuosioireet niin pahat ettei jaksa tuollaista ajatellakaan. Teoriassa ehkä, käytännössä ei. 

Vierailija
12/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia kiinnosta parisuhde. Aina on ollut ihmisiä jotka ovat naimattomia/seurustelemattomia omasta tahdostaan, ei tämä ole mitenkään uutta. Jos olet tyytyväinen asiantilaan  niin turha vaivata päätä sillä. Keskity muihin asioihin. 

Vierailija
13/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastentekoikä mennyt jo ohi, joten nyt odotat vain kuolemaa. Ihan normaalia. Ei kuoleva halua jakaa elämäänsä toisen kanssa. Ei ole mitään syytä. Et tarvitse siihen ketään.

Höpö höpö, elämässä on vaikka mitä mielenkiintoista ja mukavaa. Luuletko, että parisuhde on ainoa asia elämässä? 

Siihen liittyy sekä positiivisia, että negatiivisia asioita niin kuin kaikkeen muuhunkin. 

Vierailija
14/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde houkuttaa omissa romanttisissa mielikuvitusleikeissä. Sen sijaan elävässä elämässä ajatus siitä, että kuuntelet koko ajan toisen tunne-elämän vuoristorataa ja saat osaksesi jatkuvaa arvostelua ja kritiikkiä? Ei mikään ole sen arvoista.

Puhumattakaan, että joka ikinen tulo, meno ja tekeminen pitää sopia ja sovitella yhteen toisen ihmisen kanssa? Pitkässä suhteessa elävät ovat siihen kasvaneet. Mutta itselle olisi aika moinen elämänmuutos. Mahdollinen kyllä.

Vierailija
15/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhde houkuttaa omissa romanttisissa mielikuvitusleikeissä. Sen sijaan elävässä elämässä ajatus siitä, että kuuntelet koko ajan toisen tunne-elämän vuoristorataa ja saat osaksesi jatkuvaa arvostelua ja kritiikkiä? Ei mikään ole sen arvoista.

Puhumattakaan, että joka ikinen tulo, meno ja tekeminen pitää sopia ja sovitella yhteen toisen ihmisen kanssa? Pitkässä suhteessa elävät ovat siihen kasvaneet. Mutta itselle olisi aika moinen elämänmuutos. Mahdollinen kyllä.

Niinpä. Romantiikan tarpeen voi tyydyttää vaikkapa lukemalla romanttisen kirjan, mutta en jaksaisi olla ihastunut 24/7. Se vie niin paljon energiaa. 

Vierailija
16/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoja mietteitä, ikää 46. 21-vuotiaana alkanut parisuhde päättyi tänä keväänä, enkä ainakaan näillä näkymin aio enää koskaan hakeutua suhteeseen.

Osittain kyse on kivusta ja pelosta, että minua satutetaan taas. Mutta iso osa on myös ihan totaalista mielenkiinnon puutetta muita ihmisiä kohtaan. Kontrasti on melkoinen, kun ex juoksee pitkin kyliä panemassa kaikkia, jotka siihen suostuu.

Aion rakentaa 100% luottamussuhteen jatkossa vain itseeni. Olen jopa pyöritellyt omasuhteisen / itsesuhteisen / self-partnered-käsitteen käyttöönottoa vähintäänkin omissa ajatuksissani osoitukseksi siitä, että minä riitän ihan yksinkin.

Kyseessä saattaa miehesi kohdalla olla 50 kympin villitys. Se voi luonnollisesti olla myös naisella. 50 villityksellä tarkoitetaan 50 ikävuoden molemmin puolin tilannetta kun ihminen kokee tulevansa pian vanhaksi ja tulee kiire olla nuorekas tai nauttia vielä nuoruudesta ja tehdä kaikkea ennen tuota rajaa. Vanhuus ei ala 50 vuotiaana, mutta onhan se tietynlainen ikä. Sitä on turha pelätä ja siinä pitäisi osata harkita tekemisiään sillä voi helposti tehdä virheitä, jotka kaduttavat myöhemmin. 

Vierailija
17/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin toivosta jo teini-iässä. Usein naiset vaativat että pitäisi pystyä seksiin . Sairas maailma. Tehty vaan kultalusikka persauksessa syntyneille . 

Vierailija
18/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, elämässä on vaikka mitä mielenkiintoista ja mukavaa. Luuletko, että parisuhde on ainoa asia elämässä? 

Siihen liittyy sekä positiivisia, että negatiivisia asioita niin kuin kaikkeen muuhunkin. 

Itteään voi koittaa huojata, mutta biologia määrää.

Vierailija
19/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ollutkaan lastentekoiässä, enkä tule koskaan olemaankaan. Elämäni olen kuitenkin jo 16 vuotta jakanut toisen ihmisen kanssa. Elämä on parasta juuri näin. 

Vierailija
20/23 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin seurustella 45-vuotiaana. Sitä ennen olin 10 vuotta sinkkuna.

Muutettiin yhteen muutaman kk kuluttua ja tässä sitä elellään yhdessä edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi