Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suklaariippuvuus :( toinen päivä ilman. Miten tämä nujerretaan?

Vierailija
10.06.2025 |

On ollut riippuvuuksia alkoholiin, nikotiiniin, rahapeleihin mutta sokeriin riippuvuus on kyllä paha! Mielestäni kaikista vaikein.

Pysyn olemaan jopa mieluummin täysin syömättä kokonaisia vuorokausia kuin syömään ruokaa jonka jälkeen minulla on parin kolmen tunnin tai pidempään ajan mieletön himo sokeriin mutta kun ei ihminen voi olla koko aikaa syömättä ja se johtaa huonoihin tuloksiin. Aivan siis todella voimakas himo. Se ei kuitenkaan tee minulle ollenkaan hyvää ja olen jo kerryttänyt paljon ylipainoa sen vuoksi. On tämä nyt jotenkin puskettava läpi ja kohdata. Olla ilman. Tämä on kyllä kaikkien riippuvuuksien ydin mitä minulla on ollut.

Välillä olen ilman sokeria ja nopeita liikoja hiilareita pari viikkoa tai enemmän mutta jostain se impulssi taas on iskenyt. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tummaa aitoa, sokeritonta kaakaota tilalle

- marjoja

Vierailija
2/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjo Saarnia: Irti makeanhimosta

Löytyy kirjastosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti, elämä on lyhyt.

Vierailija
4/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin suklaan ostamisen kokonaan ja aina kun himo iski lähdin lenkille. Tuli lenkkeiltyä todella paljon. Lopulta loppui.

Vierailija
5/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa kun olet ollut ilman, niin helpottaa. Karsi kaikki sokeri pois ruokavaliostasi. Kaikki. Esim ketsupissa paljon sokeria.

Kokeile ketodieettiä. Se on auttanut monia.

Vierailija
6/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla hoitamaton ADHD? 

Vierailija
7/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketolla olen ollut pitkiäkin aikoja ja sitten jotenkin vain palannut syömään sokeria. Se on minulle ennemminkin emotionaalinen riippuvuus. Se on sellainen ihana turva kun elämä tuntuu raskaalta ja jotenkin merkityksettömältä. Sokeri antaa turvaa, turtumisen, iloa, poistaa tyhjyyden tunteen ja antaa nautintoa. Sitten samaan aikaan se myös tekee tosi pahan olon. On pettynyt itseensä, lihoo, hävettää, harmittaa jne. Yrittää aina uudelleen ja uudelleen mutta sisäisesti joku minussa kaipaa kovasti sitä turvaa ja lohtua. Tiedän siitä jo kyllä paljon, olen tutkinut itseäni. Pitää vaan nyt vielä yrittää uudelleen. Ap

Vierailija
8/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

YOLO

Vierailija
9/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

:/

Vierailija
10/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aivan sama tilanne ja sokeriputki jää todella herkästi päälle kun kerran syön makeaa, ihan sama kuin alkoholin kanssa. Ainut asia mikä pitää jonkin aikaa kontrollissa on keto, silloinkin suunnittelen herkkupäiviä ja odotan niitä kuin kuuta nousevaa.😩

Vierailija
11/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa naisen tiellä pitää.

Vierailija
12/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suklaa addikti. 200g levy viikossa. Vain suklaa kelpaa. En ole edes yrittänyt lopettaa. Onnistun liikkumaan arjessa sen verran ettei näy painossa. Varmasti jos lopettaisin laihtuisin pari kg.

Vierailija
13/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suklaa addikti. 200g levy viikossa. Vain suklaa kelpaa. En ole edes yrittänyt lopettaa. Onnistun liikkumaan arjessa sen verran ettei näy painossa. Varmasti jos lopettaisin laihtuisin pari kg.

Okei no en tiedä paljon tuo haittaa sinua mutta kuulostaa ihan ok:lta minusta. Sen toki määrittelee pelkästään sinun omat tuntemukset eli en sano siihen muuta kuin että minulla on valitettavasti paljon runsaampaa se suklaan/sokerin syöminen.

Kun tulee se päälle että pakko saada niin voin vetää helposti levyn suklaata ja vielä kaikkea muuta päälle. Joskus tämä toistuu useana päivinä peräkkäin ja syön kyllä vielä ihan ruokaakin sen lisäksi. Ahmintahäiriö ja sokeririippuvuus. Se on kamalaa. Sitten on minullakin tapa jolla kompensoin mutta ei tämä ole mitenkään kivaa. Tämä on suorastaan surullista ja valtavan musertavaa. Yritän tässä todella nyt vain yrittää ymmärtää mihin tarpeeseen minä oikein syön. Ap

Vierailija
14/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aivan sama tilanne ja sokeriputki jää todella herkästi päälle kun kerran syön makeaa, ihan sama kuin alkoholin kanssa. Ainut asia mikä pitää jonkin aikaa kontrollissa on keto, silloinkin suunnittelen herkkupäiviä ja odotan niitä kuin kuuta nousevaa.😩

Juu. Ymmärrän. Jos joskus avaan tämän riippuvuuden kahleet niin kerron siitä muillekin. Uskon että vielä ratkaisen tämän koska pystyin muutkin voimakkaat riippuvuudet tunnetyöllä katkaisemaan. Ap

Vierailija
15/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oooohhhh!! 200g levy viikossa! Voittaja löytyi!

Vierailija
16/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Addiktioit on sosiaalisten kontaktien korvauksia. Mene harrastamaan. Näe ihmisiä. Juttele. Tee vaikka jotain vapaaehtoistyötä, jos mikään muu ei onnistu.

Nuku. Liiku.

Rutiiniin korjaamiseen menee muutama viikko. Kunnes se uusi tapa on rutiini. Lasket vaan tietyn ajan, jolloin et tosiaa lankea. Sitten otat saman ajan, jolloin saat nauttia kerran viikossa ja teet sen hitaasti ja keskittyen juuri siihen juttuun.

Vierailija
17/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti, elämä on lyhyt.

Ei se enää ole oikein sellaista todellista nautintoa kun on riippuvainen. Tulee niin hirveät morkkikset ja se näkyy ulkomuodossa, kunnossa, veriarvoissa. En halua sairastua sokeritautiin. 

Haluan toipua eikä se kyllä onnistu mitenkään muuten kuin olemalla syömättä sokeria. Fakta ja tämän saman faktan totesin kun lopetin juomisen ja muut. Antaa tunteiden tulla mitä vain. Menen nyt päivä kerrallaan. Ap

Vierailija
18/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä piriä.

Vierailija
19/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suklaa naisen tiellä pitää.

Joo ja riittää sitten ojankin puolelle.