Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suklaariippuvuus :( toinen päivä ilman. Miten tämä nujerretaan?

Vierailija
10.06.2025 |

On ollut riippuvuuksia alkoholiin, nikotiiniin, rahapeleihin mutta sokeriin riippuvuus on kyllä paha! Mielestäni kaikista vaikein.

Pysyn olemaan jopa mieluummin täysin syömättä kokonaisia vuorokausia kuin syömään ruokaa jonka jälkeen minulla on parin kolmen tunnin tai pidempään ajan mieletön himo sokeriin mutta kun ei ihminen voi olla koko aikaa syömättä ja se johtaa huonoihin tuloksiin. Aivan siis todella voimakas himo. Se ei kuitenkaan tee minulle ollenkaan hyvää ja olen jo kerryttänyt paljon ylipainoa sen vuoksi. On tämä nyt jotenkin puskettava läpi ja kohdata. Olla ilman. Tämä on kyllä kaikkien riippuvuuksien ydin mitä minulla on ollut.

Välillä olen ilman sokeria ja nopeita liikoja hiilareita pari viikkoa tai enemmän mutta jostain se impulssi taas on iskenyt. 

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketolla olen ollut pitkiäkin aikoja ja sitten jotenkin vain palannut syömään sokeria. Se on minulle ennemminkin emotionaalinen riippuvuus. Se on sellainen ihana turva kun elämä tuntuu raskaalta ja jotenkin merkityksettömältä. Sokeri antaa turvaa, turtumisen, iloa, poistaa tyhjyyden tunteen ja antaa nautintoa. Sitten samaan aikaan se myös tekee tosi pahan olon. On pettynyt itseensä, lihoo, hävettää, harmittaa jne. Yrittää aina uudelleen ja uudelleen mutta sisäisesti joku minussa kaipaa kovasti sitä turvaa ja lohtua. Tiedän siitä jo kyllä paljon, olen tutkinut itseäni. Pitää vaan nyt vielä yrittää uudelleen. Ap

Mikset salli itsellesi yhtä banaania, johin on sekoitettu lusikallinen raakakaakaojauhetta, joka päivä? Kaikki turhan rajoittavat dieetit johtavat repsahduksiin ja ylilyönteihin. Saat terveellistä ainetta kohtuuannoksen ja sillä siisti. Ei tarvi rimpuilla eikä tuntea syyllisyyttä. Elämä on liian lyhyt sellaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme