Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista, että työppäri ei ota yhteyttä?

Vierailija
10.06.2025 |

Minulla umpeutui työllistämissuunnitelma jo toissa viikolla ja työppäristä ei kuulu mitään. Tähän mennessä on tullut tekstari, jossa annetaan seuraava soittoaika ja sen soiton aikana on sovittu uudesta 3 kk jaksosta. Nyt radiohiljaisuus.

Ilmeisesti siis odottelen vain rauhassa vai mitä pitää tehdä? Töiden hakuuni tämä ei vaikuta mitään, haen tietysti koko ajan kuten olen tehnyt tähänkin saakka ja useampaa paikkaa kuin mitä on suunnitelmassa vaadittu.

Neuvokaapa, av-laiset!

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ottaisivat yhteyttä, ongelmahan on sinun?

Vierailija
2/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma? Eikö se ole työppärin asia pitää huoli, että työllisyyssuunnitelma on voimassa, eikä työnhakijan jos semmoista vaativat? Tai sitten eivät vaadi eikä ongelmaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma päiväkirjan täyttely loppui joskus elokuussa. Ei ole kuulunut mitään enkä takuulla lähde kyselemään.

Vierailija
4/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän tuota ei voi siellä muuta kuin päivittää ne työpaikat ja tosiaan kyllä on te-toimiston asia ottaa yhteyttä jos työnhakijasta ovat kiinnostuneita. Mutta ei ainakaan kai pk-seudulla olla.

Vierailija
5/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on hirveä kiire ja ö-mappilaiset saa olla monessa paikassa nyt rauhassa. Varmaan satsaavat niihin joilla oikeasti mahdollisuus työllistyä. Että nauti niin kauan kuin kestää

T. Työtön työkyvytön työnhakija

Vierailija
6/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin ne soittelee. Minulle ei soitettu kolmeen vuoteen edes eikä pyytänyt käymään ja kun pyysivät sinne työnhakukeskusteluun niin se sanoi siellä ettei heillä ollut minun yhteystietoja vaikka ihan varmasti ne on siellä näkyvissä.

Vierailija
7/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä. Laita kuitenkin verkon kautta yhteydenottopyyntö, niin näin ainakin varmistat selustasi. On näyttöä että olet ollut aktiivinen itse.

Vierailija
8/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiirettä. Laita kuitenkin verkon kautta yhteydenottopyyntö, niin näin ainakin varmistat selustasi. On näyttöä että olet ollut aktiivinen itse.

😂 

Vierailija
9/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on mennyt joskus viikon yli ajan. Mutta yhteydenotto kuuluu heille, jos uusi jakso on alkanut ja on aika kuitata suunnitelma, joten ei tarvi mitään tehdä. Ottavat sitten yhteyttä kun ehtivät.

Saisi kyllä olla systeemi, että ilmoittavat etukäteen, minä päivänä soittavat, ettei tarvi päivystää puhelimen vieressä. Puhelua odottaa suunnitelman päättymisen jälkeen, mutta kuten todettua, yli on pari kertaa mennyt jopa vikolla - eli koko viikko pilalla sellaisen takia.

Vierailija
10/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ottaisivat yhteyttä, ongelmahan on sinun?

Siksi että suunnitelma tehdään virkailijan kanssa, ja heidän kuuluisi olla sieltä yhteydessä. Heille on jaettu ns. omat asiakkaat, joiden asioita hoitavat. 

Vierailija
11/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista nyt, kun palvelut siirtyivät kuntien vastuulle. Kiirettä on, ja resurssit eivät riitä. Ole rauhassa ja onnellinen siitä, etteivät ahdistele sinua.

Vierailija
12/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo orjan puhetta.

Viranomainen soittaa itse, se on heidän velvollisuutensa.

Vierailija
13/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Turha sitten vinkua kun ei tule vaikka liitolta rahaa, koska lausunto työkkäristä ei ole voimassa.

Onhan se lausunto voimassa, vaikka suunnitelma ei olisi. Älä auo päätäsi, kun et kerran mitään tiedä. 

Vierailija
14/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin melkein hämmästynyt, kuin jäin työttömäksi nyt toissa viikolla, niin tälle viikolle on jo joku kartoituspuhelu.

Ja asun Jyväskylässä mistä lauletaankin, että täällä saa työkkäriltä rauhassa olla.

No neljä paikkaahan ne laittavat haettavaksi, vaikka työt minulla jatkumassa ovatkin.

Vierailija
15/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään ihmettele että hallitus on kiristämässä toimenpiteitään korvausten saamisten osalta, koska asenne on tämä. Aiemmin ajattelin että liian kireätä, mutta näitä vastauksia lukiessani, mieli muuttui. Olette täysin aloitekyvyttömiä luusereita.

Voisit samalla myös osoittaa katsetta sinne hallituksen puoleen, joka parhaillaan on suunnittelemassa lakia, joka entisestään helpottaa määräaikaisuuksien tekemistä ilman perusteita.

Vierailija
16/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on hirveä kiire ja ö-mappilaiset saa olla monessa paikassa nyt rauhassa. Varmaan satsaavat niihin joilla oikeasti mahdollisuus työllistyä. Että nauti niin kauan kuin kestää

T. Työtön työkyvytön työnhakija

Joo. Olen saanut olla 5kk niin ettei mitään yhteydenottoa. Tätä ennen toimittelin säntillisesti sairauksista B-lausuntoja (mihinkään kuntoutustuellehan kolmekymppistä ei nykyään päästetä, paitsi ehkä jos on joku vaikea psykoosisairaus tms), kävin pari kertaa kiltisti paikan päällä ja vastasin aina kun soitettiin. Syksyllä pitäisikin taas hakea sairauspäivärahaa, sitten sama rumba alusta 

Vierailija
17/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä yhtään ihmettele että hallitus on kiristämässä toimenpiteitään korvausten saamisten osalta, koska asenne on tämä. Aiemmin ajattelin että liian kireätä, mutta näitä vastauksia lukiessani, mieli muuttui. Olette täysin aloitekyvyttömiä luusereita.

Höpsis pöpsis <3 Äläkä ryyppää sitä tt-tukeasi niin olisit vähemmän kiukkuinen, ja voisit muutenkin paremmin

Vierailija
18/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla ap on aloitekyvytön luuseri? Hänhän sanoo koko ajan hakeneensa töitä enemmän kuin suunnitelma edes vaatii. Ap, ei tarvitse olla yhteydessä, ovat kun joutavat. Mitä sununkin mielestä apn pitäisi tehdä, huomautella virkaijoille, että teillä on muuten työnne tekemättä? Eivätköhän itsekin tiedä, etteivät pysy töidensä perässä.

Vierailija
19/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Turha sitten vinkua kun ei tule vaikka liitolta rahaa, koska lausunto työkkäristä ei ole voimassa.

Onhan se lausunto voimassa, vaikka suunnitelma ei olisi. Älä auo päätäsi, kun et kerran mitään tiedä. 

Ei ihme että olet työtön, kielenkäyttösi on aika rahvasta. 

Kielenkäyttöni on aina tilanteeseen sopivaa. Tyhmille vastataan heidän tyhmyytensä mukaan. 

Vierailija
20/66 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ime paskasta munaa, saatanan suojatyöloinen. Muista, että potkulaki tulee 1.1.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi