Onko tavallista, että työppäri ei ota yhteyttä?
Minulla umpeutui työllistämissuunnitelma jo toissa viikolla ja työppäristä ei kuulu mitään. Tähän mennessä on tullut tekstari, jossa annetaan seuraava soittoaika ja sen soiton aikana on sovittu uudesta 3 kk jaksosta. Nyt radiohiljaisuus.
Ilmeisesti siis odottelen vain rauhassa vai mitä pitää tehdä? Töiden hakuuni tämä ei vaikuta mitään, haen tietysti koko ajan kuten olen tehnyt tähänkin saakka ja useampaa paikkaa kuin mitä on suunnitelmassa vaadittu.
Neuvokaapa, av-laiset!
Kommentit (66)
En tiedä onko tavallista, mutta minuunkaan ei ole puoleen vuoteen otettu yhteyttä sen jälkeen kun se "hieno" uudistus tuli. Otin kyllä tammikuun lopulla itse yhteyttä, kun ei kuulunut mitään, mutta sanottiin että odottele tauhassa yhteydenottoa. Onneksi tuo lukee siellä kirjoissa ja kansissa että otin yhteyttä... Olen silti hakenut töitä koko ajan, että pääsisi töihin. En tiedä sitten, mitä keksiivät pään menoksi, jos joskus ottaavat yhteyttä.
Siellä on nyt ruuhkaa. Joihinkin ei ole otettu yhteyttä tyyliin marraskuun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän tuota ei voi siellä muuta kuin päivittää ne työpaikat ja tosiaan kyllä on te-toimiston asia ottaa yhteyttä jos työnhakijasta ovat kiinnostuneita. Mutta ei ainakaan kai pk-seudulla olla.
Minnes päivität kun työllistymissuunnitelma on umpeutunut? Ei siellä omilla sivuilla ole minne päivittää .
Jos se on vanhentunut, sun ei tarvitse päivittää. Otat vaan ihan rauhallisesti ja odottelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on mennyt joskus viikon yli ajan. Mutta yhteydenotto kuuluu heille, jos uusi jakso on alkanut ja on aika kuitata suunnitelma, joten ei tarvi mitään tehdä. Ottavat sitten yhteyttä kun ehtivät.
Saisi kyllä olla systeemi, että ilmoittavat etukäteen, minä päivänä soittavat, ettei tarvi päivystää puhelimen vieressä. Puhelua odottaa suunnitelman päättymisen jälkeen, mutta kuten todettua, yli on pari kertaa mennyt jopa vikolla - eli koko viikko pilalla sellaisen takia.
Paljonko olet valmis maksamaan muistutustekstarista? Ei ne ilmaisia ole kunnille, joten jokainen työttömälle lähetetty tekstari tarkoittaa vähemmän rahaa työllisyydenhoitoon.
Kyllä ne lähettää muistutustekstarin, ainakin mulle. Ennen ilmoittivat kirjeellä ja sain tiedon omapostin kautta sähköpostiini.
Jos eivät ole ilmoittaneet soittavansa, etkä vastaa, ei siitä mitään karenssia tule. Lähettävät sitten vaan tiedon, koska soittavat. Ja sitten onkin vastattava tai tulee karenssia.
On todella kohtuutonta, että ihmisten tarvitsee pelätä sen vähäisen toimeentulon vuoksi, mitä sieltä tulee eivät voi esim. lähettää tästä jotain joukkopostia, että ihmiset tietäisivät odotella rauhassa.
Eikö voisi vaikka sanoa, että suunnitelmia ei ennätetä päivittämään, mutta työnhaun odotetaan jatkuvan ennallaan tms. Mutta ehheiii, ei ole heidän ongelmansa, vaikka ihmiset huolehtivat ja pelkäävät.
Onneksi nyt en ole itse työtön, mutta moni kavereista on ja tiedän heidän olevan huolissaan koko ajan ja heidän takia on tod paha mieli. Kuten tietysti kaikkien työttömien!
Eli kaiken kyykyttämisen jälkeen pitäisi kirjautua pyytelemään, että viranomaiset tekevät työnsä? Eikö ne ärsyynny siitä entistä enemmän ja keksi, millä kyykyttää lisää?
Ei, jos mitään ei kuulu, mitään ei tarvitse tehdä. Itse kyllä nyt muutenkin hakisin töitä kuitenkin, ei siihen viranomaista tarvitse.