Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tälläinen häken päivystäjän toiminta ok?

Vierailija
10.06.2025 |

Soitin häkeen kun mies raivosi ja haukku kännissä mua eikä antanu nukkua. Eka puhelussa tämä häken päivystäjä oli mukava ja ymmärtäväinen. Sanoi että soita takaisin jos tilanne ei ala rauhottumaan.

Joidenkin tuntien päästä soitin itkien uudelleen että mies ei rauhotu, haukkuu, raivoaa, eikä anna nukkua.

Tämä päivystäjä sanoi sellasella ärsyttävällä äänensävyllä että "Hei älä viitti märistä mulle kun en ota selvää mitä sanot". Kai mä nyt märisen kun sydän hakkaa, oon väsyny ja mies vieressä raivoaa! Puhuin kyllä mielestäni hyvinki selvästi!

Sitten jossain vaiheessa sanoi että "Älä hei viitti korottaa mulle ääntä". Mies huusi vieressä niin kai mun pakko oli hitto soikoon puhua kovempaa että se päivystäjä kuulee mitä sanon!!

Sitten sellasella oikein lässyttävällä äänellä sanoi "Mitä sä kuvittelet että poliisi voi tehdä jos muka sellaisen sinne lähettäisin?"

NO MISTÄ MINÄ TIEDÄN!!! EN OLE TÄLLÄSESSÄ TILANTEESSA ENNEN OLLU!!! Oisin toki toivonu että ois lähettäny poliisit hakemaan ukko pois!!

Lopulta se vaan sanoi jotain että "Ei poliisi tule ratkomaan tälläsiä alkoholi ongelmia, kun ei väkivallan uhkaa ole"

Olin vaan että selvä sitten!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain lähtenyt pois? Hotelliin yöksi ja aamulla selvitellään asiat. Poliisi ei varmaan voi muuta tehdä kuin tulla ovelle sanomaan soo, soo, ollaanpa hiukan hiljempaa.

Meinaat, että ihmisillä on varaa lähteä hotelliin tuosta noin vaan?

Kyllä poliisit vievät useasti väkivallatontakin ihmistä rauhoittumaan, jos ei osaa olla hiljaa. Nythän heille ei annettu edes vaihtoehtoa.

Niin vie, mutta julkisilta paikoilta. Siellä ei saa häiriköidä. Näin sanoo laki. 

Naapuri jos metelöi ja rikkoo kotirauhaa, siihenkin joskus puuttuvat. Mutta tässä tilanteessa kun omassa kodissaan huutaa mies... Ei kai ole rikos.

Vierailija
42/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haukkuu eikä anna sinun nukkua? Ja se on mielestäsi hätäkeskuksen ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole asiallista puhetta ei. Ihan oikeutetusti kysyt ja tuot asian esille. Ammattitaidotonta. Asiallista olisi ollut edes rauhoittaa ja kuunnella.

Hätäkeskus on hätäkeskus eikä mikään auttava psykoterapiapuhelin.

Vierailija
44/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hätäkeskukseen soitetaan silloin kun tarvitaan paikalle poliisi, palokunta tai ambulanssi.

Mitä näistä olisit mielestäsi tarvinnut?

Ja kuinka kännissä olit itse?

Hän tuossa selkeesti kertoi, että olisi halunnut, että mies haetaan pois. 

Saa häkeen kännissäkin soittaa.

Haetaan mies kotoaan poliisin toimesta pois, koska nainen vain haluaa niin?! Jotain väkivallan uhkaa siinä pitää olla, eikä syyksi riitä, että sen pärstä nyt vain vituttaa minua.

Vierailija
45/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hätäkeskukseen soitetaan silloin kun tarvitaan paikalle poliisi, palokunta tai ambulanssi.

Ei se mikään pizzeria ole, josta voi tilata mitä haluaa.  Ei poliisit voi ihmistä omasta kodistaan hakea pois vain koska sinä hän haluat. 

Vierailija
46/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haetaan mies kotoaan poliisin toimesta pois, koska nainen vain haluaa niin?! Jotain väkivallan uhkaa siinä pitää olla, eikä syyksi riitä, että sen pärstä nyt vain vituttaa minua.

No mut kun se kuorsaa niin kovaa, etten saa nukuttua

Vierailija
47/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se taas naisen vika, kun mies raivoaa. Melkoista tekstiä palstalla.

Mummelit soittelee häkeen kuivuneista siileistä, mutta raivoavaa miehen takia ei voi soittaa.

Minkä ihmeen naisen? Ei aloittaja maininnut sukupuoltaan.

Vierailija
48/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita mies tarkemmin. 

Vierailija
49/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta h*lvetissä oisin lähteny pois jos oisin pystyny eikä ois ollu tarvetta soitella häkeen.

Oisin lähteny autolla ite jonnekin mutta miehellä oli avaimet. Oltiin mökillä ja vain yhdellä autolla. 

Kavereita tai ketään ei ole että oisin voinu vaikka soittaa jollekin että voiko joku tulla hakemaan. Tottakai oisin soittanu jos ois joku ollu enkä ois soittanu häkeen ollenkaan.

Kaikilla kun ei ole kavereita, sukulaisia tai ketään jolta pyytää apua.

Lähimmät hotellit jossain hevonkuusessa johon ois taksi maksanu hunajaa, ei ole varaa sellaseen.

Ja mistä sitä tietää vaikka mies ois alkanuki väkivaltaseksi, kyllä se sen vertaa raivosi ja löi nyrkkiä pöytään jne että pelotti kyllä vaikka koskaan ei käsiksi muhun olekaan käyny.

On se kumma että eka pitäs tulla musta silmä ja vaikka toinenkin ennen ku poliisit suostutaan lähettämään paikalle.

Kyllä minä ainaki oon nähny ja kuullu juttuja kuinka poliisit on käyneet hakemassa kännisen riehujan putkaan.

Sitä olisin nyt tässäkin tapauksessa toivonu.

AP

Vierailija
50/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole hätätapaus. Häken tehtävä on priorisoida hälytykset, huutava mies huusankuusessa ei ole kovin korkealla tehtävälistalla. Se ettet saa nukuttua ei ole hätätilanne, jos uskallat edes yrittää nukahtaa - et ole vaarassa. Hätätilanne on fyysinen uhka. Ei unettomuus tai huutaminen ole aikuiselle ihmiselle kuin psyykkisesti kuormittavaa ja korkeintaan pelottavaa.

Ja jatkoa ajatellen. Kannattaako parisuhteessa olla tuollaisen miehen kanssa? Tuntien raivokohtauksia mökillä. Tuskin oli ensimmäinen kerta. Erotkaa.

Vierailija
51/51 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta h*lvetissä oisin lähteny pois jos oisin pystyny eikä ois ollu tarvetta soitella häkeen.

Oisin lähteny autolla ite jonnekin mutta miehellä oli avaimet. Oltiin mökillä ja vain yhdellä autolla. 

Kavereita tai ketään ei ole että oisin voinu vaikka soittaa jollekin että voiko joku tulla hakemaan. Tottakai oisin soittanu jos ois joku ollu enkä ois soittanu häkeen ollenkaan.

Kaikilla kun ei ole kavereita, sukulaisia tai ketään jolta pyytää apua.

Lähimmät hotellit jossain hevonkuusessa johon ois taksi maksanu hunajaa, ei ole varaa sellaseen.

Ja mistä sitä tietää vaikka mies ois alkanuki väkivaltaseksi, kyllä se sen vertaa raivosi ja löi nyrkkiä pöytään jne että pelotti kyllä vaikka koskaan ei käsiksi muhun olekaan käyny.

On se kumma että eka pitäs tulla musta silmä ja vaikka toinenkin ennen ku poliisit suostutaan lähettämään paikalle.

Kyllä minä ainaki oon nähny ja

Kun ongelmana oli alunperin että et saa nukutuksi koska mies huutaa ja on ilkeä. Niin tällä pyynnöllä ei varmasti lähetetä poliiseja paikalle. Putkaan vieminen olisi jo vapauden riistoa, eli ei näillä perusteilla ja poliisin resursseilla. Siis tässä tilanteessa näillä tiedoilla.

Tuo pitääkö ensin olla mustasilmä tai kaksi... haluatko vain sympatiaa vai onko uhkaa?

Joku kriisipuhelin tai nollalinja soita sellaiseen. Pelkäät miestäsi ja jos on mahdollista väkivaltakin niin.. juttele ammattilaisen kanssa. Ne kuuntelevat ja osaavat auttaa sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi