Onko tälläinen häken päivystäjän toiminta ok?
Soitin häkeen kun mies raivosi ja haukku kännissä mua eikä antanu nukkua. Eka puhelussa tämä häken päivystäjä oli mukava ja ymmärtäväinen. Sanoi että soita takaisin jos tilanne ei ala rauhottumaan.
Joidenkin tuntien päästä soitin itkien uudelleen että mies ei rauhotu, haukkuu, raivoaa, eikä anna nukkua.
Tämä päivystäjä sanoi sellasella ärsyttävällä äänensävyllä että "Hei älä viitti märistä mulle kun en ota selvää mitä sanot". Kai mä nyt märisen kun sydän hakkaa, oon väsyny ja mies vieressä raivoaa! Puhuin kyllä mielestäni hyvinki selvästi!
Sitten jossain vaiheessa sanoi että "Älä hei viitti korottaa mulle ääntä". Mies huusi vieressä niin kai mun pakko oli hitto soikoon puhua kovempaa että se päivystäjä kuulee mitä sanon!!
Sitten sellasella oikein lässyttävällä äänellä sanoi "Mitä sä kuvittelet että poliisi voi tehdä jos muka sellaisen sinne lähettäisin?"
NO MISTÄ MINÄ TIEDÄN!!! EN OLE TÄLLÄSESSÄ TILANTEESSA ENNEN OLLU!!! Oisin toki toivonu että ois lähettäny poliisit hakemaan ukko pois!!
Lopulta se vaan sanoi jotain että "Ei poliisi tule ratkomaan tälläsiä alkoholi ongelmia, kun ei väkivallan uhkaa ole"
Olin vaan että selvä sitten!
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole asiallista puhetta ei. Ihan oikeutetusti kysyt ja tuot asian esille. Ammattitaidotonta. Asiallista olisi ollut edes rauhoittaa ja kuunnella.
Ei todellakaan. He tekevät äärimmäisen tärkeää työtä. Se on hätäkeskus.
Aloittaja voi soittaa auttaviin puhelinpalveluihin.
Miksi et vain lähtenyt pois? Hotelliin yöksi ja aamulla selvitellään asiat. Poliisi ei varmaan voi muuta tehdä kuin tulla ovelle sanomaan soo, soo, ollaanpa hiukan hiljempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hätäkeskukseen soitetaan silloin kun tarvitaan paikalle poliisi, palokunta tai ambulanssi.
Mitä näistä olisit mielestäsi tarvinnut?
Ja kuinka kännissä olit itse?
Hän tuossa selkeesti kertoi, että olisi halunnut, että mies haetaan pois.
Saa häkeen kännissäkin soittaa.
Minäkin haluaisin että mies toisi minulle kukkia, en silti soita siitä hätäkeskukseen vaikka ei tuokaan.
Mun mielestä häkeltä asiatonta tekstiä. Itsekin olen kerran miespuoliselta päivystäjältä saanut todella nuivaa kohtelua. Olin taas kerran kuunnellut pari tuntia naapuripariskunnan tappelua ja sitten se alkoi mennä fyysiseksi. Soitin häkeen.
Tyyppi oli asiallinen aluksi, mutta kun sanoin "kuuluu semmoista vaimeita muks ääniä toisaalta räsähtelyä. Ihan kuin jotain vedettäis turpiin ja huolella". Sitten se äänensävy muuttui totaalisesti: " mistä SÄ muka tiedät miltä kuulustaa turpiin veto?" "no, esim siitä, että olen lapsena nähnyt ja kuullut kun isä hakkaa äitiä, sittemmin äidin toinen mies hakkasi äitiä... ja tuo kyseisen naapurin rouva on ennenkin hakattu tuon miehen toimesta, niin hänen kanssaan juteltu, että mitä siellä asunnossa on tapahtunut!". "jaaha, no, kai sinne sitten pitää joku lähettää..." RÄKS! kuului naapurista ja häke "mistä tuo kuului?!" Mä lakonisesti "no, naapurista". Alkoi sormet laulaa näppäimistöllä ja sanoi, joku toinenkin naapuri on nyt soittanut, että kaksi partiota on tulossa. Viidessä minuutissa sitten tulikin.
Tuo reissu päättyi silleen hyvin, että nainen pysyi hengissä, mutta teho-osastolla meni alkupäivät parantuessa.
Oon mä sen kanssa asioinnut sen jälkeenkin. Aina yhtä flegu ja asiaton tapaus. Ihan kuin sinne soiteltaisiin vaan ärsyttääkseen tätä jätkää. Samaan osoitteeseen silloinkin apua. Kerran se kysy multa, että mikset itse mene sinne? - jaa hakattavaksi vai? Ei kiinnosta. Sitten se vielä muiskautteli suutaan ja jahas, no, jos meno jatkuu vielä kymmenen minuuttia soita uudestaan. Soitin. Sitten vastasikin hyvin empaattinen naisääni. Apu on jo tulossa, se on ihan siinä mutkan takana. Niin olikin tuli tosiaan nopeasti. Siitä reissusta ei sitten selvinnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vain lähtenyt pois? Hotelliin yöksi ja aamulla selvitellään asiat. Poliisi ei varmaan voi muuta tehdä kuin tulla ovelle sanomaan soo, soo, ollaanpa hiukan hiljempaa.
Meinaat, että ihmisillä on varaa lähteä hotelliin tuosta noin vaan?
Kyllä poliisit vievät useasti väkivallatontakin ihmistä rauhoittumaan, jos ei osaa olla hiljaa. Nythän heille ei annettu edes vaihtoehtoa.
Onhan niitä turvakoteja, mene ensi kerralla sellaiseen.
Ihan kelpoa tekstiä välimerkkeineen, miten lie sattunutkin samaan ketjuun jo kaksi, ehkä saadaan kolmaskin.
Onhan se taas naisen vika, kun mies raivoaa. Melkoista tekstiä palstalla.
Mummelit soittelee häkeen kuivuneista siileistä, mutta raivoavaa miehen takia ei voi soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä poliisit vievät useasti väkivallatontakin ihmistä rauhoittumaan, jos ei osaa olla hiljaa. Nythän heille ei annettu edes vaihtoehtoa.
Arvasin, että tuohon hotelliin takerrutaan, se nyt ei ollut pääasia tässä. Voihan sitä vaikka istua autossa tai mennä läpi yön auki olevalle huoltoasemalle tai vaikka naapuriin, kunhan pääsee pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on kalliimpia kuin hotellit. Eikä turvakotiin oteta, jos ei ole väkivallan uhkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasin, että tuohon hotelliin takerrutaan, se nyt ei ollut pääasia tässä. Voihan sitä vaikka istua autossa tai mennä läpi yön auki olevalle huoltoasemalle tai vaikka naapuriin, kunhan pääsee pois kotoa.
Jatkat arvuuttelua, mäkin.... Kenen autossa? Lähimpään naapuriin on 10 kilsaa.
Kyllähän se niin on, että mies lähtis raivoamaan muualle, jos mä tarviin unta seuraavan päivän työvuorovarten. Mieshän se taas tässä uhri onkin, että voipi jäädä kotiin. Akka ajetaan huoltsikalle.
Jänniä vastauksia täällä joissa syytetään soittajaa. Ei ollut asiallista käytöstä häkeltä. Itsekin olen saanut monenlaista vittuilua, esim toissa kesänä meidän läheiseen metsään ilmestyi luvattomat reivit ja se jyske oli aivan saatananmoinen. Porukka kävi meidän pihalla kusella, pyytelemässä vettä jne. Olisin toivonut että poliisi olisi tullut lopettamaan tuon häiriköinnin. Hätäkeskuspäivystäjän mielestä kesällä vaan pitää kestää ihmisten juhlimista. Olen eri mieltä! Missä on meidän tavallisten ihmisten oikeudet rauhaan. Eli kaiken maailman häiriköillä on kyllä näköjään oikeuksia.
Mutta siis häke ei saa toimia noin. Sieltä löytyy palautelomake häken sivuilta. Kirjoita tuo sinne.
Ymmärrän päivystäjää, että ärsyttää turhat puhelut. Ne ovat suuri ongelma, syövät resursseja ja joku toinen odottaa linjalla apua turhan pitkään tämmöisten soittojen takia.
Ymmärrän myös että olet hädissään soittanut. Kuitenkin perheriidat tai mies huutaa ja raivoaa ei ole poliisi asia.
Kyllähän se niin on, että mies lähtis raivoamaan muualle, jos mä tarviin unta seuraavan päivän työvuorovarten. Mieshän se taas tässä uhri onkin, että voipi jäädä kotiin. Akka ajetaan huoltsikalle.
Ei, vaan akka lähtee pois tilanteesta jossa ei halua olla. Poliisista ei näköjään saanut apua ja siksi pitää itse tehdä mitä voi, tuskin se mies lähtee ulos raivoamaan vaikka pyytäisikin. Ps. Jos lähimpään naapuriin on 10 km matkaa niin kantsii ehkä ostaa auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on kalliimpia kuin hotellit. Eikä turvakotiin oteta, jos ei ole väkivallan uhkaa.
AKyllä varmasti pääset turvakotiin tämän perusteella että mies raivoaa kuin mielipuoli.
Myös poliisi hakee yleensä riehujat mutta koska tässä tapauksessa ei hakenut syy on joko se että toistuu usein tai aloittaja on itsekkin niin kännissä että ei osannut esittää asiaa oikein.
Vierailija kirjoitti:
Jänniä vastauksia täällä joissa syytetään soittajaa. Ei ollut asiallista käytöstä häkeltä. Itsekin olen saanut monenlaista vittuilua, esim toissa kesänä meidän läheiseen metsään ilmestyi luvattomat reivit ja se jyske oli aivan saatananmoinen. Porukka kävi meidän pihalla kusella, pyytelemässä vettä jne. Olisin toivonut että poliisi olisi tullut lopettamaan tuon häiriköinnin. Hätäkeskuspäivystäjän mielestä kesällä vaan pitää kestää ihmisten juhlimista. Olen eri mieltä! Missä on meidän tavallisten ihmisten oikeudet rauhaan. Eli kaiken maailman häiriköillä on kyllä näköjään oikeuksia.
Mutta siis häke ei saa toimia noin. Sieltä löytyy palautelomake häken sivuilta. Kirjoita tuo sinne.
Hyvinkin kirjavaa käytäntöä Häkeltä. Meillä kun on naapurustossa kesäjuhlia, jos eivät ole loppuneet puolilta öin, niin kyllä poiliisit tulee lopettamaan ne. Tämäkin pieni rivariyhteisö metsän reunassa, seuraaviin naapureihin jonkin verran matkaa.
Ehkä se on päivästäkin toisinaan kiinni, miten on aikaa piipahdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kaikilla ei ole autoa. Kaikki ei voi mennä läpi yön auki olevalle huoltoasemalle. Ja varmaan kaikilla ei ole sitä naapuriakaan.
Ei ole ratkaisua, mihin en keksisi ongelmaa
t. vauvvapalstan idiootti
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan akka lähtee pois tilanteesta jossa ei halua olla. Poliisista ei näköjään saanut apua ja siksi pitää itse tehdä mitä voi, tuskin se mies lähtee ulos raivoamaan vaikka pyytäisikin. Ps. Jos lähimpään naapuriin on 10 km matkaa niin kantsii ehkä ostaa auto.
Justhan te päätitte, että muijakin oli kännissä.
Sinun tapauksessa ei poliisia tarvittu.
Mutta muistakaa, että jos oikeasti tarvitsette ja haluatte poliisin paikalle, pitää liioitella. Tässäkin tapauksessa ei olisi tarvinnut sanoa kuin, että epäilet miehellä olevan puukon, poliisit olisivat tulleet. Tai sitten sanot, että mies huutaa N-sanaa, niin koko kaupungin poliisipartiot on kohta paikalla.
Mä aikoinaan annoin palautetta ja annoin tarkan kellonajankin, mutta siitä huolimatta nauhaa ei löytynyt. Joku nauha löytyi ja olivat kuunnelleet sen ja ohjeet olivat kuulemma olleet oikeat. Joo, ei siinä muuta kuin että soittajan sukupuolikin oli eri kuin minulla. Soitto koski yöllä sairastunutta lasta. Ambulanssia ei saanut ja vein itse lapsen sairaalaan jonne hän jäi lastenosastolle potilaaksi. Aina ei tarvita ambulanssia kuljetukseen, mutta jos lapsi on kipulääkityksestä huolimatta niin kivulias ettei pysty liikkumaan, niin mielestäni silloin kyllä sekä ambulanssissa on tehokkaammat kipulääkkeet tarjolla. Kahden aikuisen voimin kannoimme lapsen autoon.