Ihmisiltä rahat loppu?
Kommentit (28)
Jos ei tarvitse mitään niin miksi ostaa? Ruokakaupassa käyn mutta siinä tämän viikon ostelut.
Jep, sama meno jatkuu. Rikkaiden pitäisi jo alkaa vuorostaan kuluttamaan.
Totta, en suostu antamaan vähiä rahojani rikkaille pörssimopseille, nk esim satonen. Tällä hetkellä ostetaan vain pakollinen. Vaatteet kirppiksiltä. Vähän kasvatetaan ruokaa. Korjaan,parsin sukat ym.ym. Sitä saa mitä tilaa, hallitus!
Se on syyskesän huolia, ehkä tarvitsee vaatetta ostaa. Nyt mennään näillä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun vuosia on tolkutettu että kuluttaminen on pahasta ja tuhoaa maapallon. Sitä tässä on nyt sitten yritetty opetella. Päättäkää.
Suomalaisten ostovoima on tänä vuonna parantunut jo tähän menessä 1,6%.
Vaikea sitä on ostaa mitään jos ei ole rahaa. Velaksikaan ei saa rajattomasti.
Entiseen malliin tuhlataan...ja tarvittaessa myyn metsää,saa hilloa tilille..
Vaikea kuvitella kun viikonloppuisin katsoo sitä hässäkkää kauppakeskuksissa. He ova surusilmäisiä tekemässä ikkunaostoksia?
Ei ole loppu, mutta ei ole mitään ostettavaa. En halua täyttää kotiani turhalla tavaralla.
Ei ainakaan minulta ole loppu. Ostin juuri 1400€ dronen ja 1200€ robotti-imurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun vuosia on tolkutettu että kuluttaminen on pahasta ja tuhoaa maapallon. Sitä tässä on nyt sitten yritetty opetella. Päättäkää.
No tämä. Ja jo vuosia sitten oli trendikästä konmarittaa ja minimalistinen elämäntyyli oli seuraavaksi, nyt pitää tehdä jo kuolinsiivouksia. Ihmisillä on ollut ihan liikaa tavaraa ennenkin eikä enää haluta muuta kuin sellaista, joita oikeasti tarvitsee. Ja kun vielä ottaa huomioon, että uudet asunnot on yksiä koirankoppeja, niin eihän niihin edes mitään ylimääräistä mahdu.
Ja joillain tosiaan sitten ei ole rahaa edes kaikkeen tarpeelliseen.
tilaan nykyään lähes kaikki vaatteeni torista. mikä järki ostaa kaupasta 40 e mekko kun torista saa vitosella? ruokaan meneekin sitten todella paljon rahaa että eipä tässä varaa muuhun olekkaan.
Mulla on rahat loppu, en saa ostettua edes kaikkea tarpeellistakaan. Nytkin yksi reseptihoitovoide odottelee apteekissa mutta ei ole rahaa hakea sitä. Nim. työtön
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kuvitella kun viikonloppuisin katsoo sitä hässäkkää kauppakeskuksissa. He ova surusilmäisiä tekemässä ikkunaostoksia?
Ei siellä kaikki käy. Ei kaikki mitään osta. Asiakkaita ostareilla jotain muutama t per päivä.
Tulot 590 euroa työttömyyskorvaus. Ei tule ostettua mitään mitä ei takuulla tarvitse selvitäkseen hengissä.
Vierailija kirjoitti:
tilaan nykyään lähes kaikki vaatteeni torista. mikä järki ostaa kaupasta 40 e mekko kun torista saa vitosella? ruokaan meneekin sitten todella paljon rahaa että eipä tässä varaa muuhun olekkaan.
Ruuassa on helpin säästää kun ei osta eineksiä, tekee itse ruokaa ja katsoo tuotteiden kilohinnat.
Itse lopetin kuluttamisen. Ostan vain kaikista välttämättömimmät. Värjäsin itse hiukseni ja maksoi 5.90 e. Kampaamossa vähintään 100 e.
Kyllä mä ostan ihan samaan tahtiin ku enneki.