Töihin meneminen voi olla suuri riski?
Itse menin 1400e palkkaiseen 6h työhön, vaikka ansiosidonnainen oli 1800e ja soviteltua päivärahaakaan ei tullut.
Sitten työnantaja ilmoitti, että potkut tai 4h sopimus ja piti ottaa 4h sopimus ja nyt palkka on tonnin kuussa.
Soviltetua tulee nyt oooooh jopa 190e/kk, kun se on ansiopohjainen ja jos työnantaja päättää leikata työpäiväni 2h mittaiseksi, sitten saan palkkaa 500e ja soviteltua tukea vajaa 100e/kk.
T Työttömänä sitä vaan näköjään saan enemmän ja ilman mitään riskiä, eikä tule saikkukarensseja, eikä pidä juosta kalliissa lääkäreissä jos sairastuu, jne, jne jne, jne...
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Meillä kun tuli yt neuvottelut ja moni olisi jopa halunnut potkut, että pääsisi ansiosidonnaiselle niin eipä tullutkaan vaan tuli toimenkuvien ja toimipisteiden muutoksia.
Moni kiinteistönhoitajakin joutui siivoojaksi tai sitten ottamaan karenssin, eli töissä on nykyjään tällaisia ihmeellisiä riskejä ja mikään sopimus tai koulutus ei takaa mitään, mitä sinut voidaan laittaa tekemään, aina voidaan vedota yt-ssä erilaisiin syihin ja kirjoittaa kaikki uusiksi.
Tämä on pää syy miksi olen työtön. Olen se joka hallitsen sopimukset ja työntekijöiden oikeudet ym. Pomot pelkää minua ja siksi minua ei palkata.
Sijaintien muuttuminen on iso haitta ja riski jos on laskenut asiat sijainnin mukaan.
Voi joutua hankkimaan auton vaikka ei olisi varaa tai ostamaan halvan ja sitten korjaamaan sitä ja koko pieni palkka menee siihen ja lopulta joutuu irtisanoutumaan kuitenkin ja ottamaan pitkitetyt mega karenssit.
Vierailija kirjoitti:
Sijaintien muuttuminen on iso haitta ja riski jos on laskenut asiat sijainnin mukaan.
Voi joutua hankkimaan auton vaikka ei olisi varaa tai ostamaan halvan ja sitten korjaamaan sitä ja koko pieni palkka menee siihen ja lopulta joutuu irtisanoutumaan kuitenkin ja ottamaan pitkitetyt mega karenssit.
Olin raksalla ja ihan tutkinto. Palkka nettona 1700. Pomo sanoi että pitää olla ajokortti ja auto. sanoin että te voitte maksaa sen ajokortin koska se ammattiin liittyvä koulutus ja laittakaa 1000 euroa lisää palkkaan niin voin ehkä jonkun romun saada. Noh sitten vaihdoin alaa kun ei sopinut.
Tässä maassa yksi suurimmista ongelmista on se, että työtä ei jostain syystä pystytä tekemään houkuttelevaksi. Jos otat jonkun työnpaikan vastaan, niin voit pahimmassa tapauksessa joutua pahempaan ahdinkoon kuin työttömänä. Tämä on läpeensä kieroutunut yhteiskunta työelämän suhteen.
Oliko vielä muita hyviä syitä ettei tarvitsisi mennä töihin ?
Pössyttely ja tekosyiden keksiminen ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko vielä muita hyviä syitä ettei tarvitsisi mennä töihin ?
Pössyttely ja tekosyiden keksiminen ainakin.
Kalajan juaminen !
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa yksi suurimmista ongelmista on se, että työtä ei jostain syystä pystytä tekemään houkuttelevaksi. Jos otat jonkun työnpaikan vastaan, niin voit pahimmassa tapauksessa joutua pahempaan ahdinkoon kuin työttömänä. Tämä on läpeensä kieroutunut yhteiskunta työelämän suhteen.
" ei jostain syystä pystytä tekemään houkuttelevaksi"
Pääsyy miksi työntekijä nousee aamulla ylös ja raahautuu työpaikalle tekee työnsä on palkka. Jos palkka on riittävän iso suhteessa muihin haittoihin niin aina löytyy tekijöitä.
Meillä kun tuli yt neuvottelut ja moni olisi jopa halunnut potkut, että pääsisi ansiosidonnaiselle niin eipä tullutkaan vaan tuli toimenkuvien ja toimipisteiden muutoksia.
Moni kiinteistönhoitajakin joutui siivoojaksi tai sitten ottamaan karenssin, eli töissä on nykyjään tällaisia ihmeellisiä riskejä ja mikään sopimus tai koulutus ei takaa mitään, mitä sinut voidaan laittaa tekemään, aina voidaan vedota yt-ssä erilaisiin syihin ja kirjoittaa kaikki uusiksi.