Asiakaspalvelutyö on paskaa
Koska ihmiset ovat pääsääntöisesti kärsimättömiä, juonokäytöksisiä, yksinkertaisia ja joskus jopa hyökkääviä ja aggressiivisia.
Huumehörhöt muistavat kiittää, eläkeläiset usein eivät.
Kommentit (32)
Oikeasti valtaosa asiakaspalvelutyössä olevista tekisi jotain muuta jos saisi valita. Pakollista paskaa useimmille. Olen itse yksi heistä ja ymmärrän täysin koska asiakkaat ovat aivan sietämättömiä nykyään. Muutamat kivat tyypit asiakkaiden joukossa eivät riitä pelastamaan koska k-päitä on niin paljon.
Joku päivä vielä sanon juuri samoin ja suoraan asiakkaille ja lähden iloisin mielin lopullisesti tästä paskaduunista pois.
Se on ihan kivaa kun oppii ymmärtämään että suurin osa ihmisistä on ihan neutraaleja.
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan kivaa kun oppii ymmärtämään että suurin osa ihmisistä on ihan neutraaleja.
Niin, ne kivat ja neutraalit unohtuu iloisesti ja mieleen jää kaikki paskat. Se kertoon paljon ihmisestä itsestään. Elämme uhriutumisenkultuurissa ja ihminen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ne kivat ja neutraalit unohtuu iloisesti ja mieleen jää kaikki paskat. Se kertoon paljon ihmisestä itsestään. Elämme uhriutumisenkultuurissa ja ihminen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita
On hienoa, että ihmiset uskaltavat nykyään puhua avoimemmin heikkouksistaan ja vaikeuksistaan. Tästä moni ammattimarisija on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole.
On se ihan karmivaa, varsinkin jos on tosi kiltti ja menee töihin asenteella "kaikki ihmiset on ystävällisiä". nuorena tuota ei vielä tajunnut. Ei enää koskaan aspatöihin!
Odottaminen ja jonottaminen tuntuu olevan aivan mahdoton tehtävä nykyään. Jos töissä on kaksi asiakaspalvelijaa ja molemmilla ns. "tilanne päällä", niin sivusta tullaan ruikkimaan että kun mulla olis tätä ja tätä ja voinko nyt kysyä ja sitä ja sitä ja mulla olis tosi kiire ja.... Oikeasti PA INU KAA VIT T UU N odottamaan vuoroanne. Ap hoitaa yhden asiakkaan kerrallaan ja itsekin haluatte että teidä asianne hoidetaan kunnolla ja täysin siihen keskittyen eikä niin että häröillään muualle sitä ja tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hienoa, että ihmiset uskaltavat nykyään puhua avoimemmin heikkouksistaan ja vaikeuksistaan. Tästä moni ammattimarisija on tullut harhakäsitykseen, jonka mukaan ihminen, joka jankuttaa joka paikassa, kuinka kaikki aina tuntuu väärältä, olisi mielenkiintoinen. Ei ole.
Arki tuntuu olevan loputonta kärsimystä, töissä on kamalaa, perhe-elämä on ankeaa ja ihmissuhteet ahdistavat.
Valitus ja valitus ensin ei saa töitä ja kun töitä on niin ei kiinnosta. Harmi. Monissa asiakaspalvelu tehtävissä yritys myös kouluttaa ja voi edetä.Palkkka myös nouse. No joo jos työ ei kiinnosta älä valita!! Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
On se ihan karmivaa, varsinkin jos on tosi kiltti ja menee töihin asenteella "kaikki ihmiset on ystävällisiä". nuorena tuota ei vielä tajunnut. Ei enää koskaan aspatöihin!
Koko lapsuus perustuu valheeseen.
Niin totta. Usein nuorten käytöstä arvostellaan, mutta kyllä pahimpia ovat vanhukset: ovat töykeitä, etuilevat muita asiakkaita ja kielenkäyttö on todella asiatonta.
Opiskeluaikoina olin kotipizzassa töissä ja itse ainakin muistan erään vanhemman pariskunnan, jossa mies oli ihan neutraali, mutta tämä rouva oli jotain aivan järkyttävää. Haukkui tyhmäksi huoraksi ja kun siivosin salia sulkemista varten, niin tää rouva kaatoi tahallaan juomansa lattialle ja sanoi "sulla on täällä lisää siivottavaa".
Vierailija kirjoitti:
Niin kertokaa tosiaan jos on joku ala missä asiakkaat ovat aina mukavia ja hyvällä tuulella? Sitten mäkin voin harkita. Nyt kun nuoret rupeavat olemaan järjestään jotain ahdistuneita men tal cas eja, niin meillä ei tulevaisuudessa ole enää aspatyön tekijöitä kun näillä ei pää kestä. Olis nyt jo syytä maksaa aspoille hyvin paljon parempaa palkkaa koska ylipäätään osaavat ja jaksavat vääntää erilaisten ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko lapsuus perustuu valheeseen.
Ja kun tämä wunderkind aikuistuu, menee ensimmäiseen oikeaan työpaikkaansa, naamalle lentääkin märkä turbaani. Työkaverit eivät palvokaan jokaista ideaa, jota tämä universumin kiintotähti suustaan päästää.
Vierailija kirjoitti:
Niin totta. Usein nuorten käytöstä arvostellaan, mutta kyllä pahimpia ovat vanhukset: ovat töykeitä, etuilevat muita asiakkaita ja kielenkäyttö on todella asiatonta.
Eläkeläisillä on kuolema niskassa ja kauhea hätä saada asiansa toimitettua ennen muita. On huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Odottaminen ja jonottaminen tuntuu olevan aivan mahdoton tehtävä nykyään. Jos töissä on kaksi asiakaspalvelijaa ja molemmilla ns. "tilanne päällä", niin sivusta tullaan ruikkimaan että kun mulla olis tätä ja tätä ja voinko nyt kysyä ja sitä ja sitä ja mulla olis tosi kiire ja.... Oikeasti PA INU KAA VIT T UU N odottamaan vuoroanne. Ap hoitaa yhden asiakkaan kerrallaan ja itsekin haluatte että teidä asianne hoidetaan kunnolla ja täysin siihen keskittyen eikä niin että häröillään muualle sitä ja tätä.
Juuri tämä. Apteekki on hyvä esimerkki. Siellä käy paljon eläkeläisiä, jotka eivät ymmärrä odottaa omaa vuoroaan vaan puskevat luukulle miten sattuu. Koska ovat olevinaan luomakunnan kruunuja.
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikoina olin kotipizzassa töissä ja itse ainakin muistan erään vanhemman pariskunnan, jossa mies oli ihan neutraali, mutta tämä rouva oli jotain aivan järkyttävää. Haukkui tyhmäksi huoraksi ja kun siivosin salia sulkemista varten, niin tää rouva kaatoi tahallaan juomansa lattialle ja sanoi "sulla on täällä lisää siivottavaa".
Voi jum a l aut a. Miehensä oli varmaan liponut liikaa kieltä sua katsoessaan tai jotain. Olisin käynyt tiristämässä juoma-automaatista kunnon tuopillisen ja "vahingossa" läikyttänyt sen ko. harpyijan syliin tai päähän. Voi kauheeta anteeksi anteeksi.... NOT.
Huonokäytöksisen asiakkaan käynti asioimassa voidaan estää. Se on työsuojeluasia. Jos esimiehesi ei puutu tuollaiseen, ota yhteys liittoosi tai työpaikan työsuojeluvaltuutettuun.
Asiakkaat teettävät ihan hirveästi töitä myyjillä. Myyjät ovat sillä huonolla tes mukaisella palkalla ja tunnit on laskettu niin, että juuri ja juuri suoriudut päivästä- eikös silloin tule se yksi asiakas viittä vaille sulkemisaikaa esittämään rikasta "the ostajaa" ja juoksuttaa myyjää vartin yli sulkemisajan- jonka jälkeen hän poistuu toteamalla että jään miettimään. Sitten jos myyjä sanoo asiakkaalle tasalta ystävällisesti, että me suljemme myymälän nyt, jos teillä pn ostettavaa niin tuletteko kassalle päin kiitos- tervetuloa uudelleen, asiakas loukkaantuu verisesti ja valittaa firman somessa saamastaan huonosta kohtelusta.
Epäkiitollisinta hommaa jossa erikoisliikkeissä vaaditaan erikoisosaamista, palkka on sama kuin prisman hyllyttäjällä ja asiakkaat täysiä mulgguja.
Noh, ehkä osittain tästä syystä kivijalkakaupat kuolevat lopulta.
Olin kerran asiakaspalvelutyössä. Sain kuitenkin potkut ekana työpäivänä koska sanoin asiakkaalle että se ei ole oikeassa ja sen käytös oli törkeää. Se sanoi että on paska palvelu, minä sanoin sille että olet paska asiakas. Sitten pomo antoi potkut tunnin päästä.