Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

120-140 euroa päivässä

Vierailija
09.06.2025 |

Tienaa ahkera ja näppärä mansikanpoimija. Ja silti alan yrittäjien mukaan poimijoista on huutava pula. En ymmärrä miten tuo on mahdollista kun työttömiä on pilvin pimein ja töitä ei kuulemma löydy edes kiven alta ??

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin 150e 8-h työpäivästä käteen ja täydet eväät, tyyliin kahvia ja paistopisteen tuotteita. Päälle sauna, makkara ja yksi olutpurkki työpäivän jälkeen.

Työnä oli mökillämme raahata rakennusprojektin edestä pois nippuun ,puunlatvoja, risuja ja kantaa pöllejä kasaan. Hakata isolla kirveellä pöllejä paloiksi ja kantaa halotut kasaan. Näitä limittäin ja lomittain.

Työpäivän jaksoi ja sen päätteeksi palkkaamani tyyppi sanoi, että never again. Liian rankkaa. Itse se on tehtävä loppuun. Ei raha kelpaa.

Eikös tuollainen ole metsurin hommaa?  Ja sille metsurille pitää maksaa tyyliin 60e / h

Osaa kai risuja tai pöllejä siirtää nippuun kuka vaan? Vaikka teini.

Työttömiä vaaditaan sosiaalitukia vastaan noihin töihin. Arvatenkin omissa lenkkareissa ja 8 tuntia päivässä.

Vierailija
22/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

120-140 km näytti olevan lähimpään mansikanpoimintapaikkaan, että Kelako kustantaa edestakaisen taksimatkan päivittäin?

Umpipunaisen soaialistin ajatusmalli,josta pitää päästä eroon,liftaaminen nolla Euroa,telttamajoitus 0euroa,työnantaja hoitaa sosiaalitilat ja pesumahdollisuudet mutta kun päässä jauhaa sosialistioppi KELA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko poimija saa 1kg.

Taitaa saada yhä alle kympin siitä 5kilon pahvilaatikosta ja monelta tilata ei kahta enempää päivässä saa edes kerätä. Tuosta sitten maksetaan suolaton aamupuuro ja aspartaamimehut, joissa makua ei ole ylilanttaamisen takia. Lihatonta makaronilaatikkoa maaseudun tapaan lounaaksi ja huonoja voileipiä euroshopperkahvien kanssa. Illaksi pannukakku veteen tehtynä ja toissavuotisia mansikoita, jotka jäivät myymättä. Sitten nukkumaan homeiseen, kuumaan ja kärpästen täyttämään parakkiin. Siitä on kesämuistot tehty. Yöllä naapuritalojen sukurutsapojat tulevat vonkaamaan.

Just joo. Aikamoinen provokärjistys. 

Vierailija
24/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin 150e 8-h työpäivästä käteen ja täydet eväät, tyyliin kahvia ja paistopisteen tuotteita. Päälle sauna, makkara ja yksi olutpurkki työpäivän jälkeen.

Työnä oli mökillämme raahata rakennusprojektin edestä pois nippuun ,puunlatvoja, risuja ja kantaa pöllejä kasaan. Hakata isolla kirveellä pöllejä paloiksi ja kantaa halotut kasaan. Näitä limittäin ja lomittain.

Työpäivän jaksoi ja sen päätteeksi palkkaamani tyyppi sanoi, että never again. Liian rankkaa. Itse se on tehtävä loppuun. Ei raha kelpaa.

Eikös tuollainen ole metsurin hommaa?  Ja sille metsurille pitää maksaa tyyliin 60e / h

Olen metsuri, tuntipalkka  on 11,90€/h + sahakorvaus + km korvaus.  Taimenistutuksesta vaan km korvaus, nyt vielä huilia kun taimet loppui ja ehkä torstaina tulee lisää.  Enpä viitsinyt sitten raivaus palstaa aloittaa vaan odotan taimet.

Vierailija
25/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen metsuri, tuntipalkka  on 11,90€/h + sahakorvaus + km korvaus.  Taimenistutuksesta vaan km korvaus, nyt vielä huilia kun taimet loppui ja ehkä torstaina tulee lisä

Taidat olla palkkatöissä. Työnantaja ja yksityinen metsuri laskuttaa noista töistä sen 60€/h.

Vierailija
26/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaa kai risuja tai pöllejä siirtää nippuun kuka vaan? Vaikka teini.

Oletko kokeillut 8h päivää kantaa?  Ehkä kuntosalilla voit pyllistellä, mut entäs tosi toimissa?

Vierailija
27/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko poimija saa 1kg.

Taitaa saada yhä alle kympin siitä 5kilon pahvilaatikosta ja monelta tilata ei kahta enempää päivässä saa edes kerätä. Tuosta sitten maksetaan suolaton aamupuuro ja aspartaamimehut, joissa makua ei ole ylilanttaamisen takia. Lihatonta makaronilaatikkoa maaseudun tapaan lounaaksi ja huonoja voileipiä euroshopperkahvien kanssa. Illaksi pannukakku veteen tehtynä ja toissavuotisia mansikoita, jotka jäivät myymättä. Sitten nukkumaan homeiseen, kuumaan ja kärpästen täyttämään parakkiin. Siitä on kesämuistot tehty. Yöllä naapuritalojen sukurutsapojat tulevat vonkaamaan.

Just joo. Aikamoinen provokärjistys. 

Kyllä tuo on se totuus ja syy miksi kotimaasta ei löydy tekijöitä. Kusetettavat pitää hakea siis köyhistä maista.

Vierailija
28/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purra

Vierailija
29/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen metsuri, tuntipalkka  on 11,90€/h + sahakorvaus + km korvaus.  Taimenistutuksesta vaan km korvaus, nyt vielä hui

Yksityistä metsuria toiminimellä ei saa alle 50e / h mitenkään, jos kuitilla teettää. Verot eka pois päältä. Auto, sahat ym laitteet maksaa aika paljon ja mielellään se metsurikin saisi palkkaa itselleen.

Tuo 11,9e / h on luultavasti mitä sinulle maksetaan palkkatöissä olemisesta. Ei ole kyllä paljoa.

Vierailija
30/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun viljelijä alkaa maksamaan edes tuontasoisia palkkoja niin kyllä tekeviä käsiä riittää!

Vierailija
31/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika utopiaa, että mansikoita poimimalla voisi saada 3000 € kuukausipalkan. Todellisuus on kaukana tästä.

Vierailija
32/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120-140 km näytti olevan lähimpään mansikanpoimintapaikkaan, että Kelako kustantaa edestakaisen taksimatkan päivittäin?

Mistä päin Suomea löytyy alue jossa lähimmälle mansikkatilalle on matkaa 140 km. Jotain on lähtökohtaisesti pielessä asenteessa jos edes leikillään kyselee kustantaako Kela edestakaiset taksimatkat työpaikalle

Ethän tarvitse kun menomatkan.  Usein niillä on majoitustilat ja takaisin pääset tienaamillasi rahoilla.

Juu ja rahastavat majoituksesta sekä ruoasta. Semmoisia puliveivareita nämä viljelitjät.

Kotonako syöt äidin laittamaa ruokaa?  Kyllä tässä lähistön mansikka tilalla saa itse laittaa ruokansa ja kerran viikossa on maksuton kyyti kaupungin kauppoihin (15km)

Vierailija
33/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin Suomea löytyy alue jossa lähimmälle mansikkatilalle on matkaa 140 km. Jotain on lähtökohtaisesti pielessä asenteessa jos edes leikillään kyselee kustantaako Kela edestakaiset taksimatkat työpaikalle

Ethän tarvitse kun menomatkan.  Usein niillä on majoitustilat ja takaisin pääset tienaamillasi rahoilla.

Juu ja rahastavat majoituksesta sekä ruoasta. Semmoisia puliveivareita nämä viljelitjät.

Kotonako syöt äidin laittamaa ruokaa?  Kyllä tässä lähistön mansikka tilalla saa itse laittaa ruokansa ja kerran viikossa on maksuton kyyti kaupungin kauppoihin (15km)

Oikein kerran viikossa :D Eli käytännössä vankina jossain hevonperseessä :D

Vierailija
34/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen metsuri, tuntipalkka  on 11,90€/h + sahakorvaus + km korvaus.  Taimenistutuksesta vaan km korvaus, nyt vielä hui

"Taidat olla palkkatöissä. Työnantaja ja yksityinen metsuri laskuttaa noista töistä sen 60€/h."

Stora Enso on noin reilu maksaja.  Ennen sai tehdä urakalla, tuntipalkkana tuli lähempänä 20€/h

Vierailija
35/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harva tuollaiseen urakkapalkkaan yltää mansikoita poimimalla. Puolet tuosta on jo ihan ok saavutus. Mutta toki 70 päivässä luulisi jo kiinnostavan työtöntä.

Tossa kun on sellainen asia, että se palkka mitä saat on pois työmarkkinatuista ja mansikkapellot ovat taajamien ulkopuolella jolloin pahimmillaan työttömän pitäisi hankkia oma auto, joka onkin jo tuhansien eurojen alkuinvestointi vain työnvastaanottamiselle.

Kyllä niitä syitä alkaa löytyä kun tota ongelmaa miettii.

Vierailija
36/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, niinkö kela tekee kaikille muillekin työssäkäyville?

Vierailija
37/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva tuollaiseen urakkapalkkaan yltää mansikoita poimimalla. Puolet tuosta on jo ihan ok saavutus. Mutta toki 70 päivässä luulisi jo kiinnostavan työtöntä. Eikä näytä cv:ssä lainkaan huonolta, olet vaikka akateemisesti koulutettu, jos olet ollut muun työn puuttuessa poimimassa mansikoita.

Ei ansioluetteloon mitään mansikanpoimintaa laiteta. Nuoret jaksaa kykkiä pellolla, vanhemmilla menee jo selkä jumiin.

Kannattaa laittaa, etenkin jos olet nuori eikä sitä työkokemusta ole kovin kummoisesti. Eikä sitä ole välttämättä vastavalmistuneella akateemisellakaan.

Miten tyhmä pitää olla, ettei ymmärrä tuollaisen merkinnän CV:ssä olevan kuolemanisku uralle, jos haluaa Deloittelle, PwhC:lle jne. isoon kansainväliseen firmaan eikä paikalliseen S-marketiin?

Niillä kilpailijoilla on aukoton harjoittelu- ja työhistoria alan yrityksissä, ja sinulla jotain marjanpoimintaa ja kuntouttavaa työtoimintaa.

Tuollaisella merkinnällä CV:ssä sinua ei nähdä reippaana ja oma-aloitteisena vaan syrjäytyneenä.

Vierailija
38/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein kerran viikossa :D Eli käytännössä vankina jossain hevonperseessä :D

Oletko koskaan ollut töissä? Työpaikalta saa lähteä jokaisen vuoron päätteeksi kotiinsa, kauppaan jne. omalla kyydillään. Jos vain työnantajan järjestämä kuljetus lasketaan mahdollisuudeksi poistua työpaikalta, suurin osa suomalaisista on vankeja. 

Mansikanpoimintaa en alana tunne lainkaan.

Vierailija
39/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva tuollaiseen urakkapalkkaan yltää mansikoita poimimalla. Puolet tuosta on jo ihan ok saavutus. Mutta toki 70 päivässä luulisi jo kiinnostavan työtöntä.

Tossa kun on sellainen asia, että se palkka mitä saat on pois työmarkkinatuista ja mansikkapellot ovat taajamien ulkopuolella jolloin pahimmillaan työttömän pitäisi hankkia oma auto, joka onkin jo tuhansien eurojen alkuinvestointi vain työnvastaanottamiselle.

Kyllä niitä syitä alkaa löytyä kun tota ongelmaa miettii.

Eli syynä on liian isot tuet. Purra oli sittenkin oikeassa. 

Vierailija
40/59 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä mansikoita poimitaan nykyisin? 

Kyykitäänkö 8 tuntia polvien varassa puolikyykyssä vai istutaanko välillä rivien välissä?

Toki nää salille (maksavat) menevät persekyykkijät voisivat  harjoituksesta ihan hyötyä: perse ja lompakko pullistuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan