Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä asioita palsta on sinulle opettanut?

Vierailija
08.06.2025 |

Voin aloittaa ap:na ja kertoa oppineeni palstalla usein käytetyn kehotuksen eli "Jätä se sika!".  Mitä te muut olette palstalta oppineet?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä Hesassa olen huomannut naisten suhtautumisen viimeisen 10 vuoden aikana muuttuneen yleisesti vittumaiseksi. Asiakaspalvelussa olevat naiset vastaa asiallisiin kysymyksiin vittuillen ja nälvien. Kaupassa nuoret naiset huokailee ja pyörittelee silmiä vaikka olen heitä paljon vanhempi, jos olen vähän tiellä ja etsin jotain tuotetta - ei mitään tapoja. Naiset valittavat kaikesta ja ovat äänekkäitä. Pitävät itseään etuoikeutettuina ja miehiä parempina. 

Media ja yhteiskuntamme on vieraannuttanut ihmiset ennen hyvin toimineista sukupuolirooleista ja arvoista, lopputulos on kaikille kaikinpuolin aika onneton.

Vierailija
122/141 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä Hesassa olen huomannut naisten suhtautumisen viimeisen 10 vuoden aikana muuttuneen yleisesti vittumaiseksi. Asiakaspalvelussa olevat naiset vastaa asiallisiin kysymyksiin vittuillen ja nälvien. Kaupassa nuoret naiset huokailee ja pyörittelee silmiä vaikka olen heitä paljon vanhempi, jos olen vähän tiellä ja etsin jotain tuotetta - ei mitään tapoja. Naiset valittavat kaikesta ja ovat äänekkäitä. Pitävät itseään etuoikeutettuina ja miehiä parempina. 

Media ja yhteiskuntamme on vieraannuttanut ihmiset ennen hyvin toimineista sukupuolirooleista ja arvoista, lopputulos on kaikille kaikinpuolin aika onneton.

Olen huomannut saman asian. Ystävälliseen ja kunnioittavaan käytökseen naiset Hesassa vastaavat vittuilemalla. Jos menet R-kioskille älä tervehdi sanot vaan, että "yhden kuukauden lataus ja ei muuta". On oltava tyly, ollaan otettu taka-askelia ryssälän suuntaan Helsingissä. Muualla ihmiset kuuntelee ja kunnioittaa toisiaan paljon enemmän ja paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minäkin pystyn olemaan anonyymisti tosi ilkeä ihmisille.

Tajuttuani sen olen tietoisesti pyrkinyt välttämään ilkeilyä ja olemaan sen sijaan pitkämielinen ja kannustava.

Vierailija
124/141 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että täällä on 99 prossaa paskaa ja loput kusta.Tosin  se vanha totuus on  että ne asiat ja mielipiteet riitelee ei niinkään ihmiset., ei me olla oikeasti sellaisia.

Vierailija
125/141 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän entistä tarkemmin etäisyyttä ihmisiin. Sen olen oppinut. 

Vierailija
126/141 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähoínnä se, että ei täällä enää kannata vaivautua mistään keskustelemaan, kun ne keskustelut kuitenkin on luultavasti jo poistettu siinä vaiheessa, kun yritätät postata viestin. Ihan sama onko kysymys kissoista, ruuanlaitosta, tietokonepeleistä, ihmisuhteista tai politiikasta. Ylläpito tuhosi palstan jo 10-vuotta sitten.

Vierailija
127/141 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähoínnä se, että ei täällä enää kannata vaivautua mistään keskustelemaan, kun ne keskustelut kuitenkin on luultavasti jo poistettu siinä vaiheessa, kun yritätät postata viestin. Ihan sama onko kysymys kissoista, ruuanlaitosta, tietokonepeleistä, ihmisuhteista tai politiikasta. Ylläpito tuhosi palstan jo 10-vuotta sitten.

Näin on siksi en pitkää vastausta edes yritä kirjoittaa.

Vierailija
128/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, miksi täällä ei nykyään ole mitään järkevää keskusteltavaa. Jokunen turhautuu ja spämmii sitten tänne mitä tahansa törkyä, kun lopputulos sama > poistatetaan. Ylläpito ulkoistettu palstalaisille, jotka sitten moderoivat toinen toisiaan ilmiannon kautta ja botti poistaa, oli syytä tai ei. 

Vierailija
129/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi kuulosti järkevältä, kunnes luin viimeisen kappaleen. Mitä tarkoittaa "ennen hyvin toimineet sukupuoliroolit"? Tulee mieleen vain naisen alisteinen asema mieheen nähden ja miehen ylivalta, naisen asema miehen palvelijana keittiössä ja makuuhuoneessa. Jos nämä "hyvin toimineet" sukupuoliroolit ovat mennyttä, hyvä niin! Kenenkään ei tule olla toisen alapuolella, vaan mies ja nainen ovat parhaimmillaan kumppaneita, hyvä tiimi. Kumpikaan ei käytä toiseen valtaa eikä kumpikaan joudu toisen palvelijaksi. Huom. siis kumpikaan. 

Vierailija
130/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että äärettömän monella on hyvin huono äidinkielen kirjoitustaito.

Vierailija
131/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet esiintyvät naisina ja naiset miehinä. 

Vierailija
132/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenttisi kuulosti järkevältä, kunnes luin viimeisen kappaleen. Mitä tarkoittaa "ennen hyvin toimineet sukupuoliroolit"? Tulee mieleen vain naisen alisteinen asema mieheen nähden ja miehen ylivalta, naisen asema miehen palvelijana keittiössä ja makuuhuon

Toimihan ne sukupuoliroolit tosi hyvin ennen, siis miehekkäille miehille. Kaikki muut toki kärsi, mutta ei sillä ole mitään väliä, kun mies mieheilee. 

Vierailija
133/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provosoinnin ohittamista. Helppoa täällä vaan selata eteenpäin. 

Vierailija
134/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mediaa (elokuvia & musiikkia) koskevat aloitukset, joissa löytyy aloituksessa linkki iltapuluun, ovat Sanoman henkilökunnan aloituksia ja ne Sanoman ap lukitsee ja moderoi (esim. Euroviisuketjut) ja ilmeisimmin myös trollaa ketjuissa saadakseen lisähuomiota ketjuilleen, jossei heti lähde 1000 vastausta päivässä.

Kaikkea sitä palkkansa edestä toimittaja joutuu tekemään...

-winner-

Mistä tiedät?

Ihan mutua, mutta kysypä itseltäsi, kuka satunnainen kirjoittaja lisäisi mistään syystä omaan aloitukseensa iltapulun linkin...? Ja "ihan sattumoisin" näille ketjuille tulee liekkejä ja kruunu... Kuka muu nekin käy täällä laittamassa ja millä perusteilla kuin Sanomaan liittyvä työntekijä/mode?

-winner-

Vierailija
135/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet esiintyvät naisina ja naiset miehinä. 

Eikös nää ole kaikki nykyisin ihan vaan henkilöitä? Pitäisikö täällä olla naisten ja miesten osastot erikseen? Akka vapaa ja ukko vapaa? Miehenä koen ovulaatiolaskuri- ja raskauslaskuri -osiot kohdaltani tarpeettomiksi, mutta eihän niitä tietysti oo pakko klikata ;D

-winner-

Vierailija
136/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Ja että

"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Vierailija
137/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Ja että

"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Jatkossa sun pitää tehdä työt yhtä tehokkaasti kuin muut, vaikka sulla olisi joku sairaus. 

Työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse nykyään. 

Vierailija
138/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penis

Vierailija
139/141 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on monenlaisia. Hedelmistään puu tunnetaan. Ja osasta kannattaa pysyä kaukana ja turhista jutuista.

Vierailija
140/141 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan avulla olen huomannut kuinka eri tavalla ihmiset ajattelevat eikä erilaiset ajatusmaailmat aina tuo ihmisistä parhaimpia puolia esiin vaan pikemminkin aiheuttavat eripuraa, riitoja ja väärinymmärrystä. Lyhyesti sanottuna tämä palsta on joskus pahempi kuin 5-vuotiaiden lasten päiväkotiryhmä.