Mitä asioita palsta on sinulle opettanut?
Voin aloittaa ap:na ja kertoa oppineeni palstalla usein käytetyn kehotuksen eli "Jätä se sika!". Mitä te muut olette palstalta oppineet?
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella palstalaisella on korkeakoulutus, komea ja rikas puoliso ja asuvat huvilassa ja lomailemat kaukomailla. Väitteen todenperäisyyttä en voi todistaa.
Ja he vain voivat syödä viittä lajia leikkeleitä aamupalalla. Minua hieman tämä huolestuttaa, liekö hyvinkin korkea painoindeksi.
Ei. Nämä "täydelliset palstamammat" ovat myös hoikkia, olleet aina, ja ihmettelevät, jos joku nainen voi syödä kerralla 2 grillimakkaraa.
Olen oppinut että maailma on todella julma paikka. Arvostan edelleen todella paljon aidosti hyviä ihmisiä.
Että inhimillisyyttä ei ole olemassakaan.
Ainakin sen, kuinka järkyttävissä parisuhteissa ihmiset elävät. Puoliso pakottaa seksiin, ei anna nukkua, kärsii erittäin pahoista toiminnanohjauksen ongelmista (joihin ei tietenkään ole halukas hakemaan apua), kaataa traumatisoitumisesta johtuvan pahan olon puolison niskaan (sen sijaan, että hakisi traumojen käsittelyyn apua), mikromanageroi, kritisoi, kontrolloi, jättää toisen tahallaan huomiotta seurassa ja muutenkin, eksyttää, nolaa ja kiusaa huumorin varjolla, on umpihumalassa viikonloput ja lomat läpeensä...
Kaikesta tästä huolimatta yleisin keskustelunaloitus aiheeseen liittyen on: Toimiiko puolisoni väärin vai olenko liian herkkä/tosikko/outo/estoinen/jne. ?
On hyvä, että ihmiset uskaltavat avautua edes anonyymillä keskustelupalstalla. Ikäväkseni olen huomannut, että juuri nämä kaikkein vakavimmat ja kirjaimellisesti elintärkeät aloitukset vetävät puoleensa kaikki trollit, empatiakyvyttömät, mies-/naisvihaajat, besserwisserit ja yhden tokaisun hoo moilaset, joille tärkeintä on päästä töksäyttämään "No emmä osaa auttaa" tai "Öh, tapahtuuko muka tällasta oikeesti?"
Olen oppinut, että kannattaa pysyä kaukana miehistä.
Kuinka hirveitä ihmiset ovat. En ymmärrä kuka tätä arvostaa
Olen oppinut arvostamaan omaa miestäni, kun olen verrannut tän palstan pahimpiin.
Olen oppinut, että on olemassa miehiä, joita kannattaa ehdottomasti vältellä.
Olen oppinut, että ruoho ei ole vihrempää aidan toisella puolella.
Sen, että tällaiset palstat näemmä vetävät puoleensa paljon koulukiusaajia, narsisteja ja muuten vaan ilkeitä ihmisiä.
Muutaman kerran täällä on tosin itseltänikin mennyt hermo ja olen vastannut ilkeyteen ilkeydellä.
Vierailija kirjoitti:
Sen, että tällaiset palstat näemmä vetävät puoleensa paljon koulukiusaajia, narsisteja ja muuten vaan ilkeitä ihmisiä.
Muutaman kerran täällä on tosin itseltänikin mennyt hermo ja olen vastannut ilkeyteen ilkeydellä.
Sama täällä. Sen vuoksi en käy täällä enää usein, koska en halua muuttua ilkeilijäksi itse. Silloin kun käyn, valitsen tarkkaan ketjut, joita luen ja joihin vastaan. Kaikki vihan- ja pelonlietsontaketjut, erilaiset kauhistelu- ja haukkumisaloitukset, puppafloodaukset ym. ohitan sujuvasti. Ei siihen loppujen lopuksi kovin montaa potentiaalista keskustelua jää.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei syönyt lasten vanukkaita ja kaupasta löytyy lisää.
Olen oppinut, että on paljon miehiä, joita ei kannata ottaa jääkaapilleen.
Andiosidonnaisesta päivärahasta vain noin 5 % tulee kassan rahoista ja 95 % verovaroista. Tuntui jotenkin hassulta.
Miksi kassaan kuulumattoman ansiosidonnainen ei sitten ole 95 % kassaan kuuluvan rahasta, kun kaikki työssäkäyvät kuitenkin maksavat veroja. Menisi oikeassa suhteessa niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Sen vuoksi en käy täällä enää usein, koska en halua muuttua ilkeilijäksi itse. Silloin kun käyn, valitsen tarkkaan ketjut, joita luen ja joihin vastaan. Kaikki vihan- ja pelonlietsontaketjut, erilaiset kauhistelu- ja haukkumisaloitukset, puppafloodaukset ym. ohitan sujuvasti. Ei siihen loppujen lopuksi kovin montaa potentiaalista keskustelua jää.
Totta. Välillä ei löydä yhtään asiallista ketjua. Itse tykkään keskustella päivän uutisista ja poliitiikasta. Tykkään myös ketjuista, joissa ihmiset kertovat jostain kulmasta työpaikastaan, lapsuudestaan, parisuhteestaan tms. Joskus löytää ihan helmiketjuja.
Olen oppinut sen, että täällä ei voi sivistää itseään. Aina vaikuttaa samat ihmiset olevan äänessä melkein jokaisessa ketjussa. Aina samoja raameja toistellaan.
Olen oppinut, että
"Potkulaki etenee.
Asiallinen syy riittäisi potkuihin - tätä se tarkoittaa työntekijälle.
Uudessa laissa varoitusta ei tarvitsisi antaa, jos työntekijän olisi pitänyt ilman varoitustakin ymmärtää menettelynsä vakavuus ja moitittavuus.
Irtisanomiseen riittää huolimattomuus tai alisuoriutuminen. "
Olen oppinut sen, että tyhmyys on äärettämästi lisääntyvä suomalainen luonnonvara.
Olen oppinut, että
"Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Välillä ei löydä yhtään asiallista ketjua. Itse tykkään keskustella päivän uutisista ja poliitiikasta. Tykkään myös ketjuista, joissa ihmiset kertovat jostain kulmasta työpaikastaan, lapsuudestaa
Täällä oli Pääsiäisen tienoilla aivan ihana kristittyjen paastoketju joka sai olla rauhassa!
Miten usea palstanainen olisi edes voinut luoda yhden aloituksen?
Harvinainen naurettava kommentti muutenkin