Tähän ketjuun avoimet työpaikat, joihin ei löydy hakijoita
Muista lisätä alkuun paikkakunta tai etätyö.
Eli paikka, joka on ollut haussa, mutta hakemuksia ei tule. Ei mitään verkostomarkkinointia, provisiotyötä tai 0-sopimuksia. Eli rehellistä palkkatyötä.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Mehn firmassa olisi heti paikka rakennusmiehelle mutta ei ole ketään löytynyt. Heti kun pitäisi saada uudet työkalut ja iso palkka. Haluttaisiin ensin vähän nähdä onko kaverista mihinkään. Virolaiset on parhaita koska ymmärtävät että yrittäjällä on kuluja eikä ylitöistä pysty maksamaan. Toivottavasti löytyy vielä yksi timantti.
Ja Tampereella toimitaan.
Sen vuoksi on koeaika. Ja jos maksatte liian huonoa palkkaa, niin noinhan siinä käy.
Vierailija kirjoitti:
Muistisairaiden hoivakotityöntekijä
Niin, missä?
Vierailija kirjoitti:
Kokki
Sellaisista on pulaa jotka ovat osaavia ja suostuvat tekemään 10-12 tuntista päivää reilun 2000€ kuukausipalkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi linkki oli työpaikkailmoitukseen, muuten ihan turhia vastauksia. Tosin ei kai niitä ulkopuoliset tiedä, onko tullut hakemuksia vai ei
Ei kai kukaan nyt ala millään vauvapalstalla omaa työpaikkaansa nimeämään, en minä ainakaan halua tulla tunnistetuksi. Typerä kysymyksenasettelu ylipäätään.
Ei ole typerä. Kyllä olisi tärkeää listata jonnekin ne työt, joihin ei ole hakijoita. Työttömiä tämä tieto kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi linkki oli työpaikkailmoitukseen, muuten ihan turhia vastauksia. Tosin ei kai niitä ulkopuoliset tiedä, onko tullut hakemuksia vai ei
Ei kai kukaan nyt ala millään vauvapalstalla omaa työpaikkaansa nimeämään, en minä ainakaan halua tulla tunnistetuksi. Typerä kysymyksenasettelu ylipäätään.
Ei ole typerä. Kyllä olisi tärkeää listata jonnekin ne työt, joihin ei ole hakijoita. Työttömiä tämä tieto kiinnostaa.
Eli valmis lista pitäisi antaa, jotta viitsisi niihin hakea? Jotain saisi taas tehdä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Annoin sinulle juuri sellaisen vastauksen kuin oma pelkkää riitaa haastava kommenttisi ansaitsi. Ei se nyt niin voi mennä, että sinä voit haukkua vapaasti toista kirjoittajaa, mutta tämä ei siihen saisi vastata samalla mitalla.
Ja kyllä, olen lopen kyllästynyt ja todella kiukkuinen siitä miten pienituloisia ihmisiä täälläkin joka päivä parjataan ja syyllistetään. Eli ole hyvä vain, tässä sinulle lisää kiukkua.
No anteeksi nyt sitten ihan hirveästi, että annoin liian suurista hakijamääristä valitteleville sellaisen vinkin että mitä vaihtoehtoja voisi harkita jos haluaa että ei olisi niin isoa hakijajoukkoa. Tiedätkös että sellaisista vinkeistä voi ihan valita että sopiiko se itselle, ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti ja suuttua heti jos se ei ole juuri sinulle sopiva vaihtoehto. Se ei edelleenkään silti tarkoita että yhtäkään työpaikkaa ei olisi auki, mikään niistä ei vaan kelpaa sinulle.
Tiedätkös, että niitä vinkkejä voi antaa toisenlaiseenkin tyyliin kuin häijyn syyllistävällä tavalla? Tiedät tietenkin, mutta kun motiivisi ei ole mikään vinkkien anto vaan tietyn ihmisryhmän parjaaminen, niin tietysti annat ne ns vinkkisi tuohon tyyliin.
Ja edelleenkin sinä jatkat minun syyllistämistäni siitä kuinka minulle ei muka mikään työpaikka kelpaa, vaikka kerroin kuinka haen jatkuvasti uutta työtä. Jos en ole tällä hetkellä TYÖSSÄ olevana ihmisenä heti valmis muuttamaan johonkin pikkukylään, jossa en pääse edes kulkemaan, siksi, että siellä saattaisi olla ruokapalvelutyöntekijän paikka avoinna, niin se tuskin on vielä sitä ettei mikään työpaikka kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli valmis lista pitäisi antaa, jotta viitsisi niihin hakea? Jotain saisi taas tehdä itsekin.
No jos ei tule hakemuksia, niin ei pitäisi huutaa työvoimapulaa, vaan listata nämä paikat suomalaisten haettaviksi.
Tiedätkös, että niitä vinkkejä voi antaa toisenlaiseenkin tyyliin kuin häijyn syyllistävällä tavalla? Tiedät tietenkin, mutta kun motiivisi ei ole mikään vinkkien anto vaan tietyn ihmisryhmän parjaaminen, niin tietysti annat ne ns vinkkisi tuohon tyyliin.
Ja edelleenkin sinä jatkat minun syyllistämistäni siitä kuinka minulle ei muka mikään työpaikka kelpaa, vaikka kerroin kuinka haen jatkuvasti uutta työtä. Jos en ole tällä hetkellä TYÖSSÄ olevana ihmisenä heti valmis muuttamaan johonkin pikkukylään, jossa en pääse edes kulkemaan, siksi, että siellä saattaisi olla ruokapalvelutyöntekijän paikka avoinna, niin se tuskin on vielä sitä ettei mikään työpaikka kelpaisi.
Kuka on edes puhunut mistään ruokapalvelutyöntekijän paikasta? Annoin yleisen vinkin, että pikkupaikkakunnilla työnhakijoita on murto-osa siitä mitä isossa kaupungissa vastaavaan työhön. Saman olen nähnyt niin korkeakoulutusta vaativissa tehtävissä kuin sitten ihan sellaisissakin, joihin ei vaadita yhtään mitään aiempaa kokemusta tai koulutusta. Sinä itse kaivamalla kaivoit siitä kaikki mahdolliset huonot puolet joita siihen saattaisi liittyä, tietämättä edes paikkakuntaa nytkin jo väität että et pääse sinne kulkemaan ja kyseessä on ruokapalvelutyöntekijä. Eli asenteesi on jo lähtökohtaisesti se että kaikki ehdotetut ideat on ihan täyttä paskaa. Siksi et tule ikinä löytämään mitään unelmiesi työtehtävää, kun et anna millekään vaihtoehdolle edes mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei tule hakemuksia, niin ei pitäisi huutaa työvoimapulaa, vaan listata nämä paikat suomalaisten haettaviksi.
Eli työpaikat, joihin ei löydy hakijoita kolmessa viikossa siirtyisivät esim. Pitkään haussa olleet tehtävät -sivustolle. Täältä työttömät voisivat etsiä paikkoja, joihin tietävät helpommin työllistyvänsä. On turhaa, että 600 henkilöä hakee yhtä paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sen pitäisi olla työnantajan aloite nostaa paikka sellaiselle foorumille hakuun, että työntekijä löytyy. On vaikea etsiä eri kaupungeistakaan töitä, kun ei voi tietää, missä se työvoimapula on.
@työvoimatoimisto @te-keskus
Ottakaa nyt vähän vinkkiä tästä ja erotelkaa ne työvoimapula-tehtävät erilleen muista.
Ei sitten tarvitse enää tuoda kielitaidottomia hoitajiakaan tänne, kun voisi löytyä Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliala, kuljetusala, keittiöala.
Okei. Noihin kaikkiin tarvitsee koulutuksen.
Totta kai enemmän pulaa on sellaisista ammattilaisista, joita ei pysty korvaamaan kenelläkään kadulta revityllä satunnaisella työttömällä. Kohta varmaan valitat siitäkin että mainituista hommista saa alle 5000€ palkkaa.
Kohta varmaan haluat yhden Rieseneistäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sen pitäisi olla työnantajan aloite nostaa paikka sellaiselle foorumille hakuun, että työntekijä löytyy. On vaikea etsiä eri kaupungeistaka
Kyllä sen tietää missä työvoimapula on. Se on niissä työpaikoissa, joita te hienohelmat kutsutte paskaduuneiksi. Se on niissä työpaikoissa, jotka ap jo heti aloituksessa sulki pois, vaikka ne ovat täysin kunniallisia töitä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7079 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha sitten vedota siihen, että ei meillekään tullut yhtään hakemusta ja on se kumma kun ei työ kelpaa.
Yleensä jos hakemuksia ei tule, vika on ihan täysin siinä työssä tai työpaikassa, tai sitten paikasta ei ole kovin kummoisesti edes ilmoiteltu.
Tai sitten hakijoilla vaan on aivan täysin epärealistiset käsitykset itsestään, omista taidoistaan ja siitä minkälaiseen työhön ne riittää.
Ennemmin se menee niin, että työnantajilla on täysin epärealistiset käsitykset siitä, mitä työ pitää sisällään. Jokaiseen osa-aikaiseenkin hommaan vaaditaan alan huippuosaaja vaikka homman oppisi pelkän peruskoulun läpipäässyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on edes puhunut mistään ruokapalvelutyöntekijän paikasta? Annoin yleisen vinkin, että pikkupaikkakunnilla työnhakijoita on murto-osa siitä mitä isossa kaupungissa vastaavaan työhön. Saman olen nähnyt niin korkeakoulutusta v
Sinä puhuit nimenomaan pikkupaikkakunnasta ja aloit syyllistää minua henkilökohtaisesti siitä, että en ole sinne hakeutumassa. Minä en ole puhunut sanaakaan siitä, että KAIKKI ehdotukset olisivat paskaa, vaan ainoa mitä kommentoin oli se, ettei tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla työssä olevan ihmisen kannata hakeutua pikkupaikkakunnalle työnhakuun. Ja tiedätkös, että minäkin olen asunut pikkupaikkakunnassa ja tiedän kyllä kuinka helppoa siellä on elää jos ei pysty autoilemaan. Ei sitä tietenkään huomaa sellainen, jolle autoilu on itsestäänselvyys, mutta tämä on asia, jota kortiton joutuu miettimään jopa pääkaupunkiseudulla asuinaluetta valitessaan, jos siis aikoo työssä käydä. Julkinen liikenne on käytännössä lopetettu pikkupaikkakunnilla.
Sinähän et minun elämäntilanteestani muutenkaan tiedä mitään enkä ole siitä sinulle millään lailla tilivelvollinen. Ja mitään "unelmien työpaikkaa" en ole pitkään aikaan kuvitellut saavani, haluan olla töissä kuten olenkin enkä tukien varassa ja kriteerini työpaikalle ovat varsin vähäiset. Todennäköisesti nykyinenkään työni ei sinulle besserwisserille kelpaisi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sen pitäisi olla työnantajan aloite nostaa paikka sellaiselle foorumille hakuun, että työntekijä löytyy. On vaikea etsiä eri kaupungeistaka
Kuka väittää että sen pitäisi olla helppoa? Töissäkin joutuu tekemään hommia, millä siihen pystyt jos et viitsi nähdä vaivaa sen työn hakemisen eteen?
Sinä puhuit nimenomaan pikkupaikkakunnasta ja aloit syyllistää minua henkilökohtaisesti siitä, että en ole sinne hakeutumassa. Minä en ole puhunut sanaakaan siitä, että KAIKKI ehdotukset olisivat paskaa, vaan ainoa mitä kommentoin oli se, ettei tällä hetkellä pääkaupunkiseudulla työssä olevan ihmisen kannata hakeutua pikkupaikkakunnalle työnhakuun. Ja tiedätkös, että minäkin olen asunut pikkupaikkakunnassa ja tiedän kyllä kuinka helppoa siellä on elää jos ei pysty autoilemaan. Ei sitä tietenkään huomaa sellainen, jolle autoilu on itsestäänselvyys, mutta tämä on asia, jota kortiton joutuu miettimään jopa pääkaupunkiseudulla asuinaluetta valitessaan, jos siis aikoo työssä käydä. Julkinen liikenne on käytännössä lopetettu pikkupaikkakunnilla.
Sinähän et minun elämäntilanteestani muutenkaan tiedä mitään enkä ole siitä sinulle millään lailla tilivelvollinen. Ja mitään "unelmien työpaikkaa" en ole pitkään aikaan kuvitellut saavani, haluan olla töissä kuten olenkin enkä tukien varassa ja kriteerini työpaikalle ovat varsin vähäiset. Todennäköisesti nykyinenkään työni ei sinulle besserwisserille kelpaisi ikinä.
Edelleen ihan oma valintasi haluatko löytää niitä töitä vai, kuten vaikuttaa, selityksiä ja tekosyitä sille miksi et löydä töitä. Minua ei totta puhuen kiinnosta vaikka tekisit sitä nykyistä paskatyötäsi lopun ikää.
Vierailija kirjoitti:
Sinähän et minun elämäntilanteestani muutenkaan tiedä mitään enkä ole siitä sinulle millään lailla tilivelvollinen. Ja mitään "unelmien työpaikkaa" en ole pit
Ihminen puhuu "paskatyöstä" ja samaan aikaan syyllistää toista siitä etteivät tälle muka työpaikat kelpaa. Tavallinen kunniallinen työ ei ole mitään paskaa ja meidän "paskatyöläisten" työtä sinäkin tarvitset koska ilman suorittavia töitä ei tämä yhteiskunta toimisi.
Nyt menen joka tapauksessa tekemään sitä TYÖTÄ, joten oikein aurinkoista päivänjatkoa sinullekin.
Kokemusta on kiinteistösihteerin rekrystä.
Hakemuksia toki tuli satoja, joten ei voi sanoa, etteikö hakijoita löytyisi. Mutta kahta lukuun ottamatta hakijat eivät täyttäneet ilmoituksessa mainittuja vaatimuksia (kokemus alalta, koulutus). Suurimmasta osasta sai käsityksen, että eivät oikeastaan edes tienneet mitä hakivat, kunhan vain hakivat jotakin. En usko, että julkisilta alustoilta löytyisi avointa työpaikkaa, johon ei tulisi yhtäkään hakemusta. Ongelma on enemmänkin hakemusten laadussa.
Tai sitten hakijoilla vaan on aivan täysin epärealistiset käsitykset itsestään, omista taidoistaan ja siitä minkälaiseen työhön ne riittää.