Vaikeista elämäntilanteista selvinneitä?
Itsellä kaikki elämässä tällä hetkellä päin pe...ttä enkä näe mitään toivoa enää missään. Työ, ihmissuhteet, terveys, talous, yksinäisyys + lukuisia konkreettisia hoidettavia asioita, jotka ovat joko todella kalliita tai en vain yksinkertaisesti osaa/pysty hoitamaan niitä. Olen ihan umpikujassa ja yksin kaiken kanssa, enkä saa mistään apua eikä minulla ole edes ketään kelle puhua tai johon luottaisin nykyään. Kertokaa jotain rohkaisevia omakohtaisia tarinoita, kun olette selvinneet vaikeista haasteita tai elämäntilanteista elämässänne. En jaksaisi enää yhtään elää, mutta ei kai päivien päättäminenkään vaihtoehto oikein ole.
Kommentit (23)
Voitko luetella niitä tähän? Palastellen ei enää useinkaan näytä niin pahalta ja voit tarttua yksittäisiin asioihin yksi kerrallaan.
On taas niin tsemppaavia kommentteja.
No en tänne paskapalstalle kerro mitään elämästäni tuntemattomille
Vierailija kirjoitti:
Voitko luetella niitä tähän? Palastellen ei enää useinkaan näytä niin pahalta ja voit tarttua yksittäisiin asioihin yksi kerrallaan.
En todella sulle hullu luettele.
No minä olen ratkaissut asian niin, että muutin hieman kuvakulmaa. Minusta on ihanaa olla itsekseen ja on kaikki vapaus ja mahdollisuus tutustua ihmisiin jos jonkun kanssa sattuu natsaamaan mutta viihdyn yksinkin. Raha-asiat meni pahasti pieleen mutta sille en nyt enää mitään voi. Viimeistään 20 vuoden kuluttua on vanhentuneet sentään ellen saa sitä ennen maksettua. No jään vielä vapaaehtoisesti asunnottomaksi. Haluan olla vapaa ja kierrellä. Ei minulla ole mitään hätää sisäisesti. Oikeastaan intoa ja uteliaisuutta mutta toki myös pelkoa vähän mutta kuitenkin luottoa.
Olen myös ollut tuossa tosi ikävässä ahtaassa mustassa tunneskaalassa missä mikään ei oikein liiku mihinkään suuntaan ja kaikki on suoraan sanoen kamalaa ja pelottavaa. Tuo menee kyllä vielä ohi. Sinä löydät oman suuntasi eikä sen tarvitse olla yhtään yhtä radikaalia tietenkään kuin minun mutta siis pointti on se, että kasvat kyllä valoa kohti vaikka tuntuu raskaalta nyt.
Kyllä siitä selviää. Ala purkaa asioita helpommasta päästä. Kaverit tulevat aikanaan, ei kannata siitä huolestua.
Kun on oikein maassa, niin sieltä noustaan ylös pieni asia kerrallaan. Siis katso prioriteettien mukaan elämääsi.
ei varmasti ihan kaikki ole huonosti, joku valopilkku on sinulla varmasti.
Uusiin asioihin siirtyminen vie aikansa ja on pelottavaa, mutta myöhemmin ajattelet, että miksi tuhlasin elämääni ja aikaani huolehtimiseen. niin syvälle menin ja sieltä nousin ylös.
Kerro mitkä olisivat ne asiat joihin ensiksi voit vaikuttaa?
Jos täällä kerrot, niin sinulla on jo ensimmäiset tukiryhmät. Ei kannata odottaa toisten kertomuksia, ei niillä ole mitään arvoa sinun elämässäsi.
Ihmiset eivät aina jaksa kirjoittaa pitkiä viestejä tilanteestaan, varsinkin kun välillä ketjut katoaa.
Mutta olen yksi tällainen selvinnyt. Apua sain kyllä terapiasta, rukouksesta, liikunnasta ja välillä joltain ystävältä, joskin aika vähän. Eli aivan yksin en selviytynyt. Elämäni ei ole nykyisin mitään täydellistä mutta olen saanut monta sellaista asiaa, mitä en osannut toivoakaan kun vaan jaksoin sinnitellä. Helppoa se ei ollut.
Tsemppiä ap. Päivä kerrallaan.
Minulla kävi niin että se alkuperäinen ongelma ratkesi vuosien myötä itsekseen omia aikojaan. Valitettavasti melkein kaikki muu oli jo ehtinyt mennä sekaisin. Mutta ne olivat silti ratkaistavia asioita vaikka hirveän työläitä.
Kyllä. Kaikki uusiksi, mutta nyt alkaa onneksi olla maata jalkojen alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen . Kirjoitimme muutamat valaisevia vastauksia. Jos olet ap , joka tuollaista kirjoitat, niin en voi olla avuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta päätit kuitenkin kaikille palstan hulluille avautua surkeudestasi. Tämän logiikkanäytteen perusteella on aikaa helppoa uskos sinun sössineen kaiken,
Rukoile, rukoile ja rukoile. Kuulet oman äänesi puhuvan ja se jo rauhoittaa.
Tulin lukemaan koska olen samassa tilanteessa. Kauhea sotku jonka olen itse saanut aikaisiksi ja jota vajaatyöllisyys pahentaa. Hävettää kaikilla mahdollisilla tavoilla. Herään öisin itseinhoon.
Vähän auttaa "count your blessings" eli yritän pitää mielessä hyvät asiat.
Päihderiipouvuudesta toivuin, mutta en ole ihan varma onko tämä työttömänä kituuttaminen nyt elämisen arvoista elämää.
-Kylmät kädet Ry
Keskity hyviin asioihin, pieniinkin. Paska pysyy, mutta kauniit hetekt ovat katoavaisia. Saat kuitenkin voimaa niistä kauniista hetkistä.
Vierailija kirjoitti:
HIRT- TO- KÖY- SI
Syö paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulin lukemaan koska olen samassa tilanteessa. Kauhea sotku jonka olen itse saanut aikaisiksi ja jota vajaatyöllisyys pahentaa. Hävettää kaikilla mahdollisilla tavoilla. Herään öisin itseinhoon.
Vähän auttaa "count your blessings" eli yritän pitää mielessä hyvät asiat.
Jos et ole jo löytänyt, netissä on joka lähtöön oikeita keskustelufoorumeita eri tilanteisiin <3
Kaikki tsempit sulle!
Liian pitkä tarina kerrottavaksi, mutta summa summarum, A I V A N K A I K K I elämässäni meni uusiksi - työ, asunto, lapset muutti pois, lemmikit kuolivat vanhuuteen, 25 vuoden parisuhde kariutui (luojan kiitos loppui, muuten en enää varmaankaan olisi tässä), muutin paikkakuntaa, jäljellä ei kavereita/sukulaisia - aloitin uudelleen nollasta, plus koko henkinen hyvinvointi romuna, niin sekin on pitänyt kursia samaan aikaan kasaan.