Tulisiko yhteiskunnasta reilumpi jos perinnöt menisivät aina valtiolle?
Kommentit (63)
Mene ap töihin niin sinullakin on mahdollisuus hieman vaurastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi koska tuo tappaisi kaiken yritteliäisyyden. Kenenkään ei kannattaisi pitää kun yhden miehen yritystä kun sinun työn hedelmät menisi suoraan valtiolle jos sattuisit kuolemaan. Lapsesi eivät voisi jatkaa yrityksesi pitoa. Ei olisi maatilayrittäjiä kun valtio omistaisi kaikki maat Suomessa. Kenenkään ei kannattaisi kouluttautua eikä tehdä yhtään enempää työtä kuin on ihan pakko itsensä elättämiseksi. Tämä kaikki johtaisi siihen että lopulta Suomessa ei olisi kuin köyhiä ja vielä köyhempiä ihmisiä. Ei olisi lopulta edes sosiaalietuuksia kun ei olisi verotulojakaan.
onhan se tietyllä tasoa "reilumpaa" kun kenelläkään ei ole mitään ja kenenkään ei kannattaisi tehdä mitään. Mukava se ei olisi mutta tasapuolinen kaikille.
Reilua olisi se, että ei saisi minkäänlaista terveydenhoitoa, koska kenenkään ei kannattaisi opiskella. Se olisi epämukavaa, mutta tasapuolista.
Valtio myisi perintö omaisuudet ulkolaisille. Lopulta perinnöt loppuisivat. Suomalailta loppuisi varat. Valtio joutuisi myymään omaisuutensa ulkomaalaisille. Suomi siirtyisi kokonaan ulkomaiseen omistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole epäreilu nytkään. Saan jättää omaisuuteni lähes kelle haluan, sitä ei rajoita kuin lasten lakiosan.
Jos ap:n uni toteutuisi, niin pitäisi siirtää lasten nimiin aiemmin ja toivoa etteivät kuole ennen minua.
Ja mietipä alaikäisiä joiden huoltaja kuolee, miten epäreilua ettei heillä olisi sitten edes omaisuutta turvanaan?
Alaikäiset joiden huoltajat on kuolleet tietysti sijoitetaan, sossut arvioi tilanteen ja pakolla sijoittaa nämä, yleensä sukulaisille. Sossu elättää orvot. Orvoksi jääneet saavat vanhempiensa perinnöt ja vielä valittavat.
Hahhah, joutuvat tekemisiin sosiaaliviranomaisten kanssa. Tunnen yhden sellaisen tytön jonka vanhemmat kuoli, tyttö kiukutteli ja sukulaiset riiteli sossujen kanssa siitä missä sen pitäisi asua. Taisi jäädä sossujen riesaksi.
Tätähän nyt aiotaan ehdottaa, koska on niin kovin väärin, että osalla vanhemmat voivat antaa lapsilleen perinnön, osalla taas ei. Jostain syystä vasemmistolaisittain virittyneet tutkijat eivät koskaan ajattele sitä vaivannäköä, jonka perustalle omaisuus on kerätty. Monelle köyhälle on yllätys, että varallisuus ei itsekseen kasva, sitä pitää oikeasti hoitaa ja se on osaamista ja työtä.
Köyhä on köyhä siksi, että haluaa kaiken nyt ja heti, varakas ymmärtää, että odottamalla ja omaisuutta kasvattamalla voi joskus saada enemmän. Sitä pidetään nyt käytännössä rangaistavana tekona: älä sijoita, älä ole yrittäjä, älä investoi, älä kehitä. Äläkä missään nimessä uhraa vapaa-aikaasi työlle, älä säästä, vaan kuluta kaikki heti. Äläkä ikinä ajattele lapsiasi ja sitä mahdollisuutta, että työsi ansiosta heillä voisi olla helpompaa. Tuollainen on epäreilua, köyhän lapsella ei koskaan ole helppoa, koska ilkeä rikas ei suostu antamaan koko omaisuuttaan tuhlattavaksi.
Lopputulos olisi sosialistinen köyhyys ilman sosialismia.
Testamenttaan oman omaisuuteni ulkomaille jossa se hyödyttää seuraavaa sukupolvea.
Vierailija kirjoitti:
Kai rikkaat muuttais pois täältä
Ne on jo lähteneet.
Nyt on lähtövuorossa keskiluokka.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän nyt aiotaan ehdottaa, koska on niin kovin väärin, että osalla vanhemmat voivat antaa lapsilleen perinnön, osalla taas ei. Jostain syystä vasemmistolaisittain virittyneet tutkijat eivät koskaan ajattele sitä vaivannäköä, jonka perustalle omaisuus on kerätty. Monelle köyhälle on yllätys, että varallisuus ei itsekseen kasva, sitä pitää oikeasti hoitaa ja se on osaamista ja työtä.
Köyhä on köyhä siksi, että haluaa kaiken nyt ja heti, varakas ymmärtää, että odottamalla ja omaisuutta kasvattamalla voi joskus saada enemmän. Sitä pidetään nyt käytännössä rangaistavana tekona: älä sijoita, älä ole yrittäjä, älä investoi, älä kehitä. Äläkä missään nimessä uhraa vapaa-aikaasi työlle, älä säästä, vaan kuluta kaikki heti. Äläkä ikinä ajattele lapsiasi ja sitä mahdollisuutta, että työsi ansiosta heillä voisi olla helpompaa. Tuollainen on epäreilua, köyhän lapsella ei koskaan ole helppoa, koska ilkeä
Millä tavalla peritty omaisuus ja omistusosuudet yhtiöissä on itse ansaittuja? Sillä ainakin minun lähipiirissäni varakkaat on omaisuutensa keränneet. Esimerkiksi ansiotulot on 30k vuodessa ja pääomatulot 80k vuodessa
Itsehän olen jo muuttanut maahan, missä ei ole perintöveroa lainkaan. Päätin lopettaa valtion taholta suoritetun perintöjen varastamisen omalta osaltani. Itse joudun vielä kärsimään siitä Suomessa asuvien vanhempieni osalta, mutta lapseni eivät enää.
Suomi on ainoa Euroopan maa jossa kotitalouksien mediaanivarallisuus laskee vuodesta toiseen.
Se tarkoittaa että varakkaat suomalaiset lähtevät pois Suomesta.
Puheet perintöjen ja omaisuuksien sosialisoinnista tarkoittavat vain yhtä asiaa, sitä että valtio on lähestymässä maksukyvyttömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Puheet perintöjen ja omaisuuksien sosialisoinnista tarkoittavat vain yhtä asiaa, sitä että valtio on lähestymässä maksukyvyttömyyttä.
Ota rahasi ja juokse. Itse siirrän rahaa koko ajan ulkolaiselle tilille.
Hahaha. Suomessa aina sanotaan että kaikilla on samat mahdollisuudet opiskella ja mennä vaikka yritysjohtajiksi.Tämä ainakin tasoittaisi niitä mahdollisuuksia, kun jokainen oikeasti aloittaisi nollasta ja saisi itse kerätä omaisuutensa. Vielä kun laitettaisiin kuriin se, ettei muilla vilunkikonsteilla saisi sitä perintöä siirrettyä niin olisi täydellistä. Kannatan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole epäreilu nytkään. Saan jättää omaisuuteni lähes kelle haluan, sitä ei rajoita kuin lasten lakiosan.
Jos ap:n uni toteutuisi, niin pitäisi siirtää lasten nimiin aiemmin ja toivoa etteivät kuole ennen minua.
Ja mietipä alaikäisiä joiden huoltaja kuolee, miten epäreilua ettei heillä olisi sitten edes omaisuutta turvanaan?
Alaikäiset joiden huoltajat on kuolleet tietysti sijoitetaan, sossut arvioi tilanteen ja pakolla sijoittaa nämä, yleensä sukulaisille. Sossu elättää orvot. Orvoksi jääneet saavat vanhempiensa perinnöt ja vielä valittavat.
Tunnen lapsen joka jäi puoliorvoksi, sai isältään perintöä muutamia tuhansia, ei todellakaan mitään kymppitonneja. Äiti tarvitsi toimeentulotukea, ja siellä katsottiin että lapsen kuuluu vastata itse elatuksestaan. Täten perintö tuli käytettyä kaurapuuroon lapselle. Että sepä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen lapsen joka jäi puoliorvoksi, sai isältään perintöä muutamia tuhansia, ei todellakaan mitään kymppitonneja. Äiti tarvitsi toimeentulotukea, ja siellä katsottiin että lapsen kuuluu vastata itse elatuksestaan. Täten perintö
Mitä? Mistä lähtien lapsen on muka pitänyt vastata omasta elatuksestaan?
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pitäisi olla laitonta lahjoittaa omaisuutta lapsille etukäteen, tai ainakin pitäisi verottaa äärimmäisen raskaasti.
- ap
Ahaa, ja mitä valtio tekisi esim. perheyrityksillä, joita ei voisi jatkossa siirtää lainkaan lapsille?
Mun äitini siirtää ulkomaille. Eli ri tule koskaan olemaan perintöä. Hänen nettirakkaansa (ts.rikollisjoukko jossain) on saanut koottua elämän säästöt hyvin itselleen.
Ei tietenkään. Tulisi joukkopako Ruotsiin ja muihin maihin.
Vaikkapa siksi, että haluaa sen itselleen. Jos taas kukaan ei ostaisi, niin sittenkään hommassa ei olisi mieltä, ellei sitten haluttaisi muuttaa kaikkia omistusasuntoja valtion vuokra-asunnoiksi.