Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyvanhemmat eivät kiellä lapsiaan?

Vierailija
08.06.2025 |

Siis vaikka nämä lapset tekevät väärin ja käyttäytyvät huonosti? Kiinnostaisi oikeasti tietää. Olen tässä viime päivinä katsonu vierestä naapureiden touhuja alle kouluikäisten lastensa kanssa. Lapset saatavat karjua niin lujaa kuin keuhkoista lähtee, juoksennella toisten pihoilla, ym. Ja vanhemmat toljottavat mitään sanomatta vierestä. En vain tajua. Itse en olisi lapsena todellakaan saanut karjua pihalla niin, että kaikkien lähitienoolla asuvien korvat soi. Ja kyse ei ole huono-osaisista perheistä.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee. 

Vähän outo hokema

Ihan pätevä sanonta, joka tarkoittaa lapsen opastamista, siis kasvatusta, ei ruumiillista kuritusta. Käytä päätäsi.

Vierailija
62/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurikasvatus on lasun paikka eikä sitä paitsi muutenkaan tätä päivää. Nykyisin kasvatetaan tunnetaidot huomiomalla ja lasta positiivisesti vahvistamalla.

Revin naapurin kukkaistutukset ja naarmutin autonpellit. Ei minua saa tästä kurittaa. Pahoitan siitä mieleni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kurikasvatus on lasun paikka eikä sitä paitsi muutenkaan tätä päivää. Nykyisin kasvatetaan tunnetaidot huomiomalla ja lasta positiivisesti vahvistamalla.

Joo ja tehdään niistä itsekkäitä apinoita.

Vierailija
64/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kurinpito on tehty nykyään tosi vaikeaksi. Jos vähänkin yrität pakottaa tai rangaista lasta, niin herkästi tulet tehneeksi jotain sellaista mistä joutuu lastensuojelun kanssa vaikeuksiin. Lapsilla on valtava määrä oikeuksia.

No, eiköhän tahti muutu jos lasussa on turhaan asiakkaita jonossa monta tuhatta sen takia, että komennat lasta ihan aiheesta? Järkyttävää shittii tämä nykymeininki.

Vierailija
65/65 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt lapseni. 

M33

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi