Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmin ihminen johon olen koskaan tutustunut on äitini

Vierailija
08.06.2025 |

Kellään muulla samaa tunnetta. Olen koko ikäni yrittänyt äitiä kunnioittaa, mutta kerta toisensa jälkeen ja yhä edelleen 30 vuotiaana minun on todettava, että hänen ajatusmaailmansa ja looginen päättelykykynsä on aivan järkyttävän heikkoa. Hän projisoi kaiken oman heikkoutensa ja vastenmieliset ajatuksensa muihin ihmisiin. 

En arvosta häntä ihmisenä erityisesti. Jossain määrin arvostan ihan vain sen takia että hän on äitini ja on minua hoitanut lapsena, vaikka toisaalta hän onkin minua henkisesti ja välillä fyysisestikin pahoinpidellyt. Hänestä tulee parhaiten mieleen ankeuttaja joka imee lapsestaan sielun. Tältä minusta aina tuntuu kun tapaamme. En sano hänelle juuri mitään vastaan, koska hän ei sitä siedä ja vaikka miten pienestä asiasta on kyse, hän haluaa tehdä siitä jonkun moraalikysymyksen. Olen kyllä oppinut sen, että omaa jalkaani siinä ammun jos alan hänen kanssaan olemaan ääneen eri mieltä. Ja oikeastaan hänen seurassaan oleminen itsessään on jo itsetuhoista. Tapahtui se miten harvoin tahansa.

On omasta mielestään aina oikeassa. Rasittavin ihminen jonka olen tavannut. Voin sen tässä kirjallisesti todeta. Olkoon ihmiset mitä mieltä vaan, mutta tämä on rehellinen mielipiteeni. Äiti ei ole mikään kaiken arvostelun yläpuolella oleva jumalolento, vaikka hän itse niin luuleekin. Ja luulee saavansa kaiken aina anteeksi pyytämättä. 

No ehkäpä onni onnettomuudessa että narsisti ei ole saanut terävää älykkyyttä. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen kokemus.  Lisäksi äitini mielestä häntä vain pitää rakastaa, koska hän on äiti. Ja siten hänellä on oikeus käyttäytyä ihan miten vain. Itse ajattelen, että rakkaus ja kunnioitus on ansaittava.

Vierailija
2/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Se on oikeasti todella raskasta kun oma vanhempi on suoraan sanottuna tyhmä.

Siinä on aika yksi, ja asiasta ei voi puhua, koska kaikki paremmat ihmiset tulee heti silmille rääkymään, että et saa sanoa noin ja olisit kiitollinen kun sait syntyä wää wää wööö wööö.

Ne kenellä on fiksut ja normaalit vanhemmat, eivät alkuunkaan ymmärrä. He luulee että kaikilla on samat privilegiot mitä heilläkin. Sellaiset ihmiset lässyttävät mielellän jostain rahasta, ja luulevat että on aina kyse pelkästä taloudellisesta asemasta.

On äärimmäisen kuluttavaa jos joutuu olemaan oman vanhempansa vanhempi. Ei monellakaan joka on lapsena joutunut olemaan ääliöiden "hoidettava", ole kerta kaikkiaan mistä ammentaa sitä rakkautta ja sietokykyä oman vanhemman kyvyttömyyteen nähden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksin. 

T: 2/2

Vierailija
4/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut. Älykkyys periytyy äidin puolelta. 

Vierailija
5/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini perseilyyn ei kukaan puuttunut, tottui että voi tehdä melkein mitä vaan lapsilleen, niin saa asiat aina anteeksi. Kylläpä yllättyi, kun katkoin välit erään perseilynsä päätteeksi. 

Vierailija
6/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tavannut minun äitiäni. Nyt hän on vanha ja sairas: ei näe, ei kuule, ei muista eikä ymmärrä, ja minä olen hirviötytär joka ei välitä hänestä yhtään sen enempää kuin hän välitti minusta silloin kuin olin hänen armoillaan.

Vierailija
7/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vaihdokas. En ole perinyt äidiltäni mitään.

Vierailija
8/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotappa vaan kun aloittaja tutustuu itseensä

Vierailija
9/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ihan noin yksinkertaista. Otahan selvää.

Vierailija
10/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myytit älykkyyden periytyvyydestä

Yleisiä harhaluuloja

Älykkyyden periytyvyydestä on liikkeellä monia harhaluuloja, jotka eivät perustu tieteellisiin tutkimuksiin. Yksi yleinen myytti on se, että älykkyys periytyy vain äidin puolelta. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, sillä älykkyys periytyy yhtä lailla sekä äidin että isän puolelta. Tieteellisissä tutkimuksissa on todettu, että älykkyyden periytyvyydessä on kyse monimutkaisesta vuorovaikutuksesta geenien ja ympäristön välillä.

Toinen yleinen harhaluulo on se, että älykkyyden periytyvyys olisi täysin perinnöllistä. Tämä ei ole totta, sillä älykkyyden periytyvyydessä on kyse monimutkaisesta vuorovaikutuksesta geenien ja ympäristön välillä. Vaikka perimä vaikuttaa merkittävästi älykkyyden kehittymiseen, ympäristöllä on myös suuri merkitys. Esimerkiksi riittävä ravinto, koulutus ja stimulaatio voivat vaikuttaa merkittävästi älykkyyden kehittymiseen.

Vierailija
11/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, isäsi on jyskyttänyt menemään tuota äitiäsi aina vaan kiihtyvään tahtiin. Ja loppumetreillä aivan naula päässä ymmärtämättä tästä maailmasta mitään.

Vierailija
12/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#äitiensyy

#äipänvika

#äitiannatissiä

Vierailija
13/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#äitiensyy

#äipänvika

#äitiannatissiä

No ei kai se periaatteessa tyhmän vika ole jos on tyhmä, mutta kyllä jotkut äidit OVAT tyhmiä tai huonoja, kuten muutkin ihmiset. Itselläni on tyhmä ja osaamaton nainen äitinä enkä ole enää hänen kanssaan väleissä. Olisi ollut kiva saada sellainen normaali, jonka kanssa olisi voinut kunnolla keskustella jne.

Vierailija
14/14 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ihan noin yksinkertaista. Otahan selvää.

Perimä tulee molemmilta vanhemmilta. Eikä meillä on mitään käsitystä siitä, miten älykkyys rakentuu alkeishiukkastasolla, ja emme edes tiedä, mitä älykkyys tarkoittaa. Älykkyyttä ei edes ole pystytty määrittelemään yleisesti hyväksyttävällä tavalla. Perimä pohjautuu alkeishiukkausten eli kvarkkien toimintaan, eikä meillä on luotettavaa mittausinstrumenttia, jolla voimme asiaa luotettavasti tutkia. Ei siis ole olemassa mitään empiiristä evidenssiä siitä, että älykkyys periytyisi äidiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi