Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako miestä tunnet, jotka ovat tulleet isäksi yli 40-vuotiaana?

Vierailija
08.06.2025 |

Aloin miettimään, montako sellaista miestä itse tunnen, joista on tullut isiä vasta yli nelikymppisinä. 

Tunnen tasan yhden ja senkin tiedän, että lapsi oli vahinko... 

Niin se vaan menee miehilläkin. Jos nelikymppisenä et ole lisääntynyt, on se epätodennäköistä vanhempanakin. 

Kommentit (127)

Vierailija
1/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko nyt siis ensimmäistä kertaa isäksi tulevista vai lasketaanko mukaan myös ne, joille syntyy kolmas tai neljäs lapsi tai ehkä toisella kierroksella uusperheen yhteisiä lapsia? Onhan niitä pilvin pimein. Luuletko, etteivät nelikymppiset enää harrasta seksiä?

Vierailija
2/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko nyt siis ensimmäistä kertaa isäksi tulevista vai lasketaanko mukaan myös ne, joille syntyy kolmas tai neljäs lapsi tai ehkä toisella kierroksella uusperheen yhteisiä lapsia? Onhan niitä pilvin pimein. Luuletko, etteivät nelikymppiset enää harrasta seksiä?

Varmaan ensiimmäistä kertaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse, olen 47v ja kolmas lapseni syntyy syksyllä. 

Vierailija
4/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ekaa kertaa isäksi. 

Ap

Vierailija
5/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Vierailija
6/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään joka olisi 40v tai yli tullut ekaa kertaa isäksi,a

Vierailija
7/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupesin oikein miettimään, en tunne yhtään joka olisi tullut isäksi ensimmäisen kerran noin vanhana, mutta tunnen monta, joilla on jo nuorempana hankitut ensimmäiset lapset ja sitten vielä yli neljäkymppisenä iltatähti.

Vierailija
8/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhutaan niistä miehistä jotka tulevat ensimmäistä kertaa isäksi yli nelikymppisenä niin taitavat olla harvinaisia tapauksia. Jos miehellä taas on lapsia jo ennen nelikymppisiä niin varmasti se on todennäköisempää näin.

Luulen, että suurin osa naisista ei halua lisääntyä noin iäkkään ennestään lapsettoman miehen kanssa ihan siitä syystä että onhan tuo nyt hemmetin epäilyttävää ja pistää epäilemään että kyseisessä yksilössä on jotain perustavanlaatuista vikaa kun ei ole kenellekään naiselle kelvannut lisääntymismielessä. 

Vierailija
9/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kaverin ex-miestä innostui tekemään lapsia uudessa parisuhteessa yli 40-vuotiaana. 

Vierailija
10/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enoni, ukkini, ukinukki ( en tuntenut). Nämä ensimmäistä kertaa isäksi yli 40-vuotiaina. Työkavereista muutama vuosikymmen sitten. Sanovat että se olisi harvinaista, ei minusta.

Vierailija
11/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on kovin todennäköistä saati mahdollista

Vierailija
12/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko esikoisen isiksi eli ensimmäistä kertaa isiksi? Tunnen yhden. Hän on komea ja mukava kirurgi. 

Vierailija
13/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan niistä miehistä jotka tulevat ensimmäistä kertaa isäksi yli nelikymppisenä niin taitavat olla harvinaisia tapauksia. Jos miehellä taas on lapsia jo ennen nelikymppisiä niin varmasti se on todennäköisempää näin.

Luulen, että suurin osa naisista ei halua lisääntyä noin iäkkään ennestään lapsettoman miehen kanssa ihan siitä syystä että onhan tuo nyt hemmetin epäilyttävää ja pistää epäilemään että kyseisessä yksilössä on jotain perustavanlaatuista vikaa kun ei ole kenellekään naiselle kelvannut lisääntymismielessä. 

Eikös se olekin niin että jos ei ole 30-vuotiaana äiti niin naisessa on jotain perustavanlaatuista vikaa kun ei ole kenellekään miehelle kelvannut lisääntymismielessä.

Vierailija
14/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso oli 49 vuotias. Parisuhdetta meillä oli takana 15 vuotta. Lapsi oli positiivinen yllätys. Oltiin ajatellut tässä kohtaa, että ei meille taida olla vauvaa enää tulossa. Olen puoliso 7 vuotta nuorempi. 

Vierailija
15/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän pariskunnan, naimisissa, jotka tekivät uraa ja hankkivat lapsen vasta yli nelikymppisinä. 

Vierailija
16/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni joka aloitti lastenteon 24 vuotiaana ja viimeinen 49 vuotiaana.

Vierailija
17/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se olekin niin että jos ei ole 30-vuotiaana äiti niin naisessa on jotain perustavanlaatuista vikaa kun ei ole kenellekään miehelle kelvannut lisääntymismielessä.

Ei ole. 30-35 v. on normaali lisääntymisikä. 

Vierailija
18/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni joka aloitti lastenteon 24 vuotiaana ja viimeinen 49 vuotiaana.

Tässä haettiin kai esikoisen isiä. 

Vierailija
19/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään sellaista, joka olisi saanut ensimmäisen lapsen yli nelikymppisenä.

Jos lasketaan mukaan ne, joilla on ennestään lapsia, niin sitten niin monia etten jaksa alkaa edes laskemaan. Kasvoin vanhoillislestadiolaisessa perheessä, joten 40-45v synnyttäjät oli ihan normaalia kuplassani. Isät samoja ikiä.

Tiedän muutaman 47-48-vuotiaanakin synnyttäneen, mutta se on paljon harvinaisempaa kuin 40-45v iässä synnyttäminen.

Vierailija
20/127 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen deittikumppani sai esikoisen lyhyen seurustelun jälkeen 41-vuotiaana.