Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olette väärässä jos teidän mielestä vanhemmat antaa lapsille remmiä

Vierailija
08.06.2025 |

Remmi on väkivaltaa. Ehkä lapsi saa jossain vaiheessa, siis tosi varhaisessa vaiheessa ihan vauvana, olla turvassa väkivallalta. Silloin lapsi on lapsi. Mutta sitten kun remmiä annetaan eli väkivaltaan ryhdytään, niin lapsuus loppuu siihen. Tasan sen väkivallan teon hetkellä lapsi lakkaa olemasta lapsi. Lapsi ei enää ole lapsi, ei teini, ei aikuinen. Lapsi on vain väkivallan uhri.

Väkivallan uhrilla ei ole ikää. Ei sukupuolta. Ei mitään muutakaan. Väkivallan uhri on vain väkivallan uhri.

Väkivallan jälkeen sitä alkuperäistä "statusta" eli "lapsi/aikuinen/mies/nainen" ei enää ikinä saada takaisin. Väkivalta silmänräpäyksessä kertaheitolla poistaa ihmisen "statuksen" ikiajoiksi. Väkivallan jälkeen ihminen ei enää koskaan tule olemaan mitään. Tai siis ei enää mitään muuta kuin "väkivallan uhri". Se on sen ihmisen "status" hänen koko loppuelämänsä ajan.

Vanhemmat eivät anna remmiä lapsille. Vaan vanhemmat tekevät väkivaltaa väkivallan uhreille.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdotonta antaa remmiä melkein kenellekään. Koska on mahdotonta pahoinpidellä melkein ketään. Koska pahoinpitelyn uhri ei koskaan ole lapsi, aikuinen, vanhus, mies, nainen. Pahoinpitelyn uhri on aina pelkästään "väkivallan uhri". Ainoastaan väkivallan uhreja on mahdollista pahoinpidellä.

ap

Vierailija
2/5 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä rankaisun kieltäjillä on kyllä ohjeet toisille, mutta kerropas mitä pitäisi tehdä kun n 2-5v lapsi lyö potkii ja puree eikä usko vaikka sata kertaa sanoo.

Silmiin katsoen lyö naamaan ja kun kieltää, lyö uudestaan. Syliin otettaessa lyö taas. Kertokaas mitä siinä pitäisi tehdä. 

Yksi luunappi nenään kiellon kanssa ja käytös muuttuu välittömästi kunnioittavaksi, mutta jos tämä ei ole vaihtoehto, mikä sitten tilalle? On helppo antaa ohjeita jollei tarvitse antaa mitään ratkaisuja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienemmän kimppuun on helppo käydä,a

Vierailija
4/5 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väkivallan uhrilla ei ole ikää. Ei sukupuolta. Ei mitään muutakaan. Väkivallan uhri on vain väkivallan uhri."

Ihan hyvällä asialla olet varmaan lähtenyt ratsastamaan, mutta nyt taidettiin laukata vähän liian pitkälle.

Tuo on vähän diipadaapaa. Sain kaverilta kerran mustan silmän ja nyt en olekaan enää aikuinen mies? Seeelvä.

Vierailija
5/5 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Väkivallan uhrilla ei ole ikää. Ei sukupuolta. Ei mitään muutakaan. Väkivallan uhri on vain väkivallan uhri."

Ja mitä yksinkertaistavaa tuubaa. Sillä hetkellä kun minusta ja lapsestani tuli lähiväkivallan uhreja, minusta tuli aivan eri tavalla äiti, hetken kuluttua ex-vaimo. Olisin voinut uhriutua ja jäädä siihen, mutta minä lähdin. Minä en ole joku, jolle tapahtuu pahoja asioita; minä olen se joka tekee itselleen ja lapselleen hyviä asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän