Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela käski muuttaa pienempä asuntoon. Nyt sossu valittaa kun 8v poika nukkuu minun ja miesystäväni kans olohuoneessa ja tytöillä on yhteinen

Vierailija
08.06.2025 |

Huone ( 12 ja 13vuotiaat).

Käski mennä sinne Kelalle nurisemaan. Ennen meillä oli kiva neliö.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta sossu hakee lapset sijoituskotiin kun pieni asunto, käy kun tällä Uusi-Kaarlepyyn perheellä jota nyt etsitään.

Niillähän oli kai aika iso talo ja hehtaari tolkulla tilaa. Ongelmat taisivat olla mm. oppivelvollisuuden toteutumattomuudessa. 

Tainnut olla vähän pahempia ongelmia. Pelkkä oppivelvollisuus ei ois riittänyt syyksi huostaanottaa alle kouluikäiset lapset myös.

Vierailija
42/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela käski luultavasti sinua muuttamaan HALVEMPAAN asuntoon, ei pienempään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio ampuu itseään jalkaan tuossa. Kun lapset otetaan huostaan liian ahtaan asumisen vuoksi niin se maksaa paljon enemmän kuin se mitä se olisi maksanut jos perheelle olisi annettu tarpeeksi asumistukea tilavaa asuntoa varten.

Ei tuossa ole muuta, kuin perhe on halunnut jatkaa asumistaan kalliissa kasvukeskuksessa vaikka ei ole työhaluja. Vaihtoivat sitten pienempään asuntoon, vaikka Suomesta olisi kyllä löytynyt heille tarpeeksi isoja asuntoja muualta halvemmilta alueilta!

No kuka haluaa muuttaa jonnekin perseeseen?

No vaikka sellainen perhe, jonka lapset menisi muuten huostaanottoon, jos he haluaisivat jatkaa asumistaan kasvukeskuksessa liian pienessä kopperossa lasten hyvinvointi vaarantaen!

Vierailija
44/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kela käskenyt muuttamaan meitä pienempään asuntoon vaikka asutaan 160 neliön omakotitalossa.

Vierailija
45/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös nukun 8v kanssa olohuoneessa, hänellä on parvisänky, jonka avulla työpöytä. Minulla on oma sänky, sohvaa ei mahdu tästä syystä, mutta pieni nojatuoli mahtuisi, en ole hommannut. Meillä on tässä huoneessa lisäksi Tv-taso, TV ja lipasto.

Vierailija
46/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myös nukun 8v kanssa olohuoneessa, hänellä on parvisänky, jonka avulla työpöytä. Minulla on oma sänky, sohvaa ei mahdu tästä syystä, mutta pieni nojatuoli mahtuisi, en ole hommannut. Meillä on tässä huoneessa lisäksi Tv-taso, TV ja lipasto.

Miksi?!

Vierailija
47/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myös nukun 8v kanssa olohuoneessa, hänellä on parvisänky, jonka alla työpöytä. Minulla on oma sänky, sohvaa ei mahdu tästä syystä, mutta pieni nojatuoli mahtuisi, en ole hommannut. Meillä on tässä huoneessa lisäksi Tv-taso, TV ja lipasto.

Vierailija
48/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?!

Koska tässä on hyvät palvelut lähellä, lasten koulut lähellä, koska oon työtön ja ei ole varaa asua tällä hetkellä muuten. Ei oma huone oo lapselle välttämätön. Ainakaan vielä tuossa iässä. Jos ois vaikka 13v, niin pyrkisin järjestää hänelle enemmän omaa rauhaa.

Vierailija
49/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme että olet soskun elätti, kela kehotti muuttamaan HALVEMPAAN ei pienempään. En tiedä mikä teillä on ongelma on ymmärtää ettei halvempi ole aina pienempi, tässäkin alueella on esimerkiksi kolmioiden hinnat 650-1000 euroa kuukaudessa, kaksioita 500-900 euroa/kk.

Vierailija
50/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen koulukaveri isänsä kanssa ostaa kotikunnasta ja naapurikunnista halpoja rivitaloja ja kunnostaa niitä. Sitten myy osan ja osan jättää itselleen sijoituskämpiksi. Ei ota vuokralle kuin eläkeläisiä ja työssäkäyviä. Niit eläkeläisiä onkin jonoksi asti. 700 euroa pyytää 3h+k asunnosta. 

Vierailija
51/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on hyvin yksinkertainen! Te olette vain itse myös hyvin yksinkertaisia, joten lähditte ratkomaan asiaan väärin. Te lähditte hakemaan halvempaa pienempää asuntoa, kun olisi pitänyt lähteä hakemaan suurinpiirteen saman kokoista asuntoa mutta halvemmalta alueelta! Katsokaapa 20 kilometriä kauempaa! Maakunnat, muualta Suomesta!

Eli molemmat sekä Kela että sossu on oikeassa. Teillä olisi pitänyt selkeästi olla joku neuvoja tai holhoaja, joka olisi neuvonut teitä tässä. Nyt joudutte vielä kerran muuttamaan.

Ei ole varaa taksiin, kun kaupat ovat kaukana eikä robotit kulje niin kauas.

Kyllä miellä täällä maalaiskunnassakin ruokarobotit kulkevat ja lisäksi on kaupasta kotiinkuljetus.

Sitten ei ole niitä halpoja asuntoja. Jos on halvempi kuin Ullanlinnan tai Kalasataman asuntoa, niin silti on liian kallis tukirajoihin.

Vierailija
52/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys teille lapsille joilla lapsia: miksi pitää vinkua joka asiasta? Oliko vanhempanne juoppoja/ yh lehmiä,luuletteko tosiaan että sdp& vihervassarit rientää apuun kun 2 v tulee täyteen? Väärin! Tehkää jotain ja lopettakaa se tv tuijottelu mikä ei ole totta.Stnan uli uli ulit,improvisoikaa..ai mite? Käyttäkkää päätänne vai onko kaikilla adhd ..kun mä öön niinku sillee tällee tolle niin ähdistynyt ja kukaan ei auta..käykää aasiassa niin puhutaan köyhyydestä.

Vierailija
53/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme että olet soskun elätti, kela kehotti muuttamaan HALVEMPAAN ei pienempään. En tiedä mikä teillä on ongelma on ymmärtää ettei halvempi ole aina pienempi, tässäkin alueella on esimerkiksi kolmioiden hinnat 650-1000 euroa kuukaudessa, kaksioita 500-900 euroa/kk.

Nuoko ovat halpoja? 300 kaksiossa on paljon.

Vierailija
54/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei käske mitään. Voitte asua niin isossa ja kalliissa asunnossa kuin haluatte. Kela vaan maksaa tietyn summan koosta ja kalleudesta riippumatta.

On se joka tapauksessa älytöntä, että Kela lähettelee kehotuksia muuttaa halvempaan. Paljonko rahaa tuohonkin holhoamiseen menee? Eikö riittäisi, että jokainen itse ihan päättelee asian omalta kohdaltaan?

Juuri näin. Minäkin päättelen, että minun kuuluu saada asua yksin kolmiossa Helsingin keskustassa ja Kelan pitää tämä mahdollistaa. 

Niin varmasti päättelet, koska olet typerys. 

Vierailija
55/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kakkosnelosta ja levyä, äkkiäkös teet lisää huoneita.

Vierailija
56/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi työkykyistä aikuista ei pysty edes kolmiota vuokraamaan? 

Miksi oletat että työkykyiseksi? En tarkoita pahalla ap:lle mutta outo oletus. Voi olla vaikka sairautta

Sitä kutsutaan usein lorvikatarriksi.

Vierailija
57/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela ei käske mitään. Voitte asua niin isossa ja kalliissa asunnossa kuin haluatte. Kela vaan maksaa tietyn summan koosta ja kalleudesta riippumatta.

Tämä! Miksi veronmaksajien pitää maksaa muiden asumiset kun ite joutuu maksamaan omansa?

Vierailija
58/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Helsingissä Perustoimeentulotuessa hyväksyttävien asumismenojen  raja 5 hengelle vesimaksuineen vuodelle 2025 on noin 1340e. Kyllä tuolla hinnalla Helsingistä löytyy suuria kolmioita ja 80-90m2 4h+ keittiö asuntoja.

Ja pienemmissäkin kaupungeissa 5 hengelle asumiskustannusten raja yli 1000e.

Vierailija
59/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sossu teidän asumisjärjestelyt tietää? Ei sosiaalitoimisto käy joka lapsiperheissä tarkistamassa kuka nukkuu missäkin, onko jäänyt jotain kertomatta miksi olette sossun kanssa tekemisissä alkujaan ja onko huoneiden jako ainoa asia mistä on sanottu?

Vierailija
60/85 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossu kirjoittaa puollon.

Niitä puoltoja on sossuna tullut kirjoiteltua Kelalle. Hyvin vähän mitään vaikutusta. Mutta yritetty on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi