Miksi minun on maksettava palkastani eläkettä, mitä en tule koskaan saamaan?
Miksi minun on maksettava palkastani eläkettä, mitä en tule koskaan saamaan?
Kommentit (86)
NYKYISET ELÄKELÄISET MAKSOI TYÖSTÄÄN VEROT JA ELÄKEVAKUUTUKSET JOKA PERKELEEN KUUKAUSI JA VUOSI KUIN TEIDÄN LAPSILISÄT RUUAT KOULUT.
Vierailija kirjoitti:
Suomen työeläkejärjestelmän eläkevarat olivat v. 2024 lopussa 274,4 miljardia. Pitäkää nuoret huoli, että niitä rahoja ei tulla käyttämään muuhun kuin eläkkeisiin, ei esim velkojen maksuun.
Kerrotko myös eläkejärjestelmän vastuiden määrän miljardeina.
Tai ihan vaikka vuosivastuut ja moneksiko vuodeksi riittää.
No semmoista se on. Isäni kuoli 62-vuotiaana, eläkeikään olisi ollut vielä muutama vuosi. Ikänsä teki töitä, mutta eläkkeet jäi nauttimatta. Ei ole ainoa laatuaan, usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Rahat alkaa riittää heti kun lopetetaan työttömien paijaaminen. Lopetetaan työttömyyskorvaus niin eläkemaksu voidaan puolittaa. Työttötmät saatanat ovat tämän maan syöpä kun eivät viitsi tehdä töitä tai perustaa yrityksiä tekemään tulosta.
Kun kävin työkkärissä kyselemässä starttirahaa ekaa yritystä varten ja sanoin ottaneeni lopputilin, samoivat että hullu. On ollut kaksikin yritystä ja hyvin meni mutta varoitan vakavasti perustamasta yritystä heppoisin perusten. Pitää olla varmasti työtä ja kassavirtaa tiedossa. Kilpailu pitää huolen siitä että kultakaivoksia ei ole. Kerron paremman ehdotuksen. ruvetkaa investoimaan ja kehittämään yrityksiänne ja työllistämään ahneet omistajat ja sijoittajat, ne oikeat verenimijät.
Vierailija kirjoitti:
NYKYISET ELÄKELÄISET MAKSOI TYÖSTÄÄN VEROT JA ELÄKEVAKUUTUKSET JOKA PERKELEEN KUUKAUSI JA VUOSI KUIN TEIDÄN LAPSILISÄT RUUAT KOULUT.
LIIAN VÄHÄN PERKEKE, SUHTEUTETTUNA SIIHEN PALJONKO SIELTÄ LYPSÄTTE SAATANA.
Elämme maassa, jossa huolehdimme toisistamme.
Vierailija kirjoitti:
Milloin eläkeläiset alkavat huolehtia jälkeensä tulevien mahdollisuudesta eläkkeeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen työeläkejärjestelmän eläkevarat olivat v. 2024 lopussa 274,4 miljardia. Pitäkää nuoret huoli, että niitä rahoja ei tulla käyttämään muuhun kuin eläkkeisiin, ei esim velkojen maksuun.
Tästä sivusta kommentoin. Viime vuonna maksettiin eläkkeitä reilulla 36 miljardia ja 7,5 vuotta riittäisi rahat työeläkerahastosta tällä tahdilla. Sitten olisi työeläkerahaston 275 miljardia syöty.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyiset eläkkeet maksetaan.
Jokainen saa eläkkeen. Sitä kukaan ei voi taata, että ap elää siihen saakka, tyhmä ja tapaturma-altis kun on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat alkaa riittää heti kun lopetetaan työttömien paijaaminen. Lopetetaan työttömyyskorvaus niin eläkemaksu voidaan puolittaa. Työttötmät saatanat ovat tämän maan syöpä kun eivät viitsi tehdä töitä tai perustaa yrityksiä tekemään tulosta.
Kun kävin työkkärissä kyselemässä starttirahaa ekaa yritystä varten ja sanoin ottaneeni lopputilin, samoivat että hullu. On ollut kaksikin yritystä ja hyvin meni mutta varoitan vakavasti perustamasta yritystä heppoisin perusten. Pitää olla varmasti työtä ja kassavirtaa tiedossa. Kilpailu pitää huolen siitä että kultakaivoksia ei ole. Kerron paremman ehdotuksen. ruvetkaa investoimaan ja kehittämään yrityksiänne ja työllistämään ahneet omistajat ja sijoittajat, ne oikeat verenimijät.
Oikeat verenimijät?! Juuri tuollaisen suhtautumisellahan Suomen yrittäjyys saadaan kasvuun? Jokaisen suomalaisen työntekijän pitäisi olla hyvin kiitollinen, että Suomessa joku työllistää muita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuiden määrä riippuu käytetystä diskonttokorosta, mutta vajaa tuhat miljardia lie hyvä arvio. Systeemillä on nettovelkaa noin 700 mrd.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin eläkeläiset alkavat huolehtia jälkeensä tulevien mahdollisuudesta eläkkeeseen?
Se on pirun myöhäistä. Korkeintaan eläkeikäiset ukot voivat vielä hommata jonkun lisääntymisikäisen naisen ja tehdä vielä lapsia. Edes adoptio ulkomailta ei onnistu eläkeläispariskunnalle, että saataisiin edes vähän syntyvyyttä korjattua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä juuri työelämästä eläkkeelle päässyt olen joutunut maksamaan vuosikymmeniä kaikenlaisia korotettuja veroja jotta voivat laiskat luuserit olla menemättä koulutuksiin ja töihin?
Siksi että töitä ei ole kuin murto-osalle työttömistä. Opiskelumahdollisuuksiakin on vaikeutettu huomattavasti. Pakko ihmisen on pystyä elämään edes niukin naukin vaikka töitä ei olisi, siksi me maksamme työttömille korvauksia siitä että heille ei ole tilaisuutta päästä töihin/opintoihin ja elää kuten haluaisivat, itse itsensä palkkatuloilla elättäen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun piti maksaa koulutuksesi? En hyödy siitä millään tavalla.
Äläs sano, koskaan et tiedä milloin hyödyt toisen koulutuksesta, tavalla tai toisella. Putkimies, lääkäri, ensihoitaja, kampaaja, ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyiset eläkkeet maksetaan.
No mihin ne nyt eläkkeensaajan eläkemaksut on menny?
Voi miksi aina minä, miksi kukaan muu ei. Miksi minä joudun, kun en hyödy siitä mitään?
Minulle verojen ja muiden maksujen maksaminen on ok, koska niin tämä meidän yhteiskuntamme toimii. Kun menen apteekkiin hakemaan lääkettä, jota ilman sairastuisin vakavasti, tai jopa kuolisin parissa viikossa, maksan kolmasosan omavastuun. Ajan töihin verovaroilla kustannettua tietä pitkin, käyn tarvittaessa (nykyään aika harvoin) lääkärissä, olen opiskellut ilmaiseksi, saanut lapsilisää, samoin omat lapseni, joita sain hoitaa kotona edes sen reilun vuoden jne. Olisi aika ikävä ajatus, että kun eläkeikä koittaa, pitäisikin olla säästettynä koko loppuelämäksi riittävä rahamäärä.
Jos noin vihaksi pistää, niin kohdista arvostelusi niille, jotka hoitavat ja hallinnoivat eläkevaroja. Juuri nyt siellä poliitikot ovat kourineen kahmimassa eläkevaroja veronalennuksiin, eniten niille, jotka eivät niitä ainakaan toimeentulonsa turvaamiseen tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Eihän me eläkkeitä makseta itseämme varten, vaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä. Mikä on perseestä, koska meidän eläkkeen maksajia ei ole.
Tehkää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas teikäläisen on elättänyt?
Vai oletko ulkomaantuliainen?
Nautitaan nyt eläkkeelläolosta, Suomen kesä aivan upa, syksyllä taas reissuuun.
Tai varakkaiden veronalennuksiin.