Oletko harjoittanut sauvakävelyä asuimaassasi?
Kiinnostaisi sen aloittaminen. hiukan vain arveluttaa kun en ole sauvakävelijoitä missään nähnyt.
Onko kukaan muu teistä rohkenut? Minkälaisia reaktioita olette saaneet?
Kommentit (9)
Jonkinlaista ennakkoluuloa tuokin on että kommentoidaan " mihin sukset jäi" . Mielummin vois nätisti kysyä mitä tekee.
Itse en ole harrastanut sauvakävelyä mutta opettajani ja pari oppilasta on harrastanut (huom. suomenkielinen koulu). Se sauvakävely villitys on nyt myös täällä Ruotsissa. Niitä sauvoja kyllä myydään ihan kaupoissa ja apteekissakin näin. Se on täällä ihan normaali harrastus mutta se on vasta nyt lähiaikoina tullut tänne.
Olen jopa pienessä kotikaupungissamme nähnyt sauvakävelyryhmiä lauantai-iltana retkellä ja sauvakävely on kansanopiston ohjelmassakin. Aldista ja Lidlistä saa aina kausittain ostettua sauvoja ja muuta asiaan liittyvää. Olis varmaan ihan trendikästä =)
Kent Saksasta
Sveitsissä ollessa mentiin sauvakävelyä kaverini kanssa ja pian meidän kulmilla alkoi sauvakävely-buumi. Sveitsissä oli aika ajoin juttuja lehdissä sauvakävelystä joka sai paikalliset kokeilemaan. Koskaan ei tullut minkäänlaista negat. kommenttia, enemmän olen kuullut suomessa.
Silloin ne kyllä herättivät ansaittua huomiota. Sen jälkeen sauvakävelin monta vuotta Wilhelmshavenissa ja viimeisimpinä vuosina 2004-2005 lähistön Kur-paikkakunnilla järjestettiin jo täyttä päätä Nordic walking-ryhmiä turisteille. Puistoissa oli usein kuntoilijoita sauvojen kanssa.
Sittemmin joka marketti alkoi myydä halpisversioita ja Exel mm. siitä syystä on joutunut jopa irtisanomaan ihmisiä, kun Keski-Euroopan menekki on laskenut niin voimakkaasti. -Eli ei sauvakävely enää mitään erikoista ole ainakaan Pohjois-Saksassa.
Me harrastettiin sauvakävelyä Wienissä siellä asuessamme 2001-2004. Ihmisillä oli hauskaa, mutta niin oli meilläkin :-D Sauvakäveltiin talven liukkailla ja kesällä juostiin. Nykyään asutaan Lontoossa, täällä ei ole vielä ehditty sitä kokeilla.
joo sauvotaan. Kyllä täällä muutkin niillä menee, vaikka kommenttejakin kuulee... Tekee tosi hyvää harteille.
tällä viikolla aamutelkassakin kerrottin, että " tämä harrastemuoto on tällä hetkellä huipputrendikästä Suomessa" ...joo, kovasti koettavat sitä mainostaa, muutamia ranskalaisia kävelijöitä olen nähnyt vuoristossa mutta se siitä. Itse olen miehen kans vähän harrastanut täâllâ maalla. Toistaiseksi ei kukaan ole uskaltanut kommentoida.
Minäkin asun Hollannissa ja täällä näkee nykyisin aika usein sauvakävelijöitä ja paikallislehdissä ilmoitetaan sauvakävelykursseista kausittain. Itse en lajia kuitenkaan harrasta.
Itse en harrasta, mutta aupair tyttöset yrittivät käydä sauvakävelyillä täällä Englannissa. Harrastus jäi muutamaan viikkoon, kun joku ikinen kerta tuli kommenttia kuten " mihin sukset jäi" , " oletko eksynyt" . Asumme ns paremmalla alueella ja olen todella yllättynyt noin tökeröistä kommenteista.
Itse sanoisin, että reippaasti vaan kokeilemaan. Kyllä se naapurusto tottuu sauvoilla viuhtovaan suomalaiseen jos yleensä on niin ahdasmielinen kuin meiän naapurusto. Vähän sama kuin laitan joskus leikkikoulun kävelyretkille lapsellene koko toppapuvun ja sarkasmi taas lentää. Kai voisi sanoa, että välillä maassa omalla tavalla.