Voiko tuttua ihmistä neuvoa rahan käytössä?
Tutulla on talous mennyt tiukille eikä ole ihan väliaikainen tilanne. Puhuu heikosta rahatilanteesta paljon ja selvästi stressaantunut. Kuitenkin huomaan, että ei ole osannut karsia turhia menoja eikä muuttaa kaikkia tottumuksiaan. Asuu yksin 100 neliön kodissa, ostamassa hajonneen astianpesukoneen tilalle uutta ja käy K-kaupoissa ruokaostoksilla vaikka Lidl lähellä. Itsekään en ole isotuloinen, mutta olen tottunut niukkaan kulutukseen.
En haluaisi aikuista neuvoa, tuntuu besserwissertyyppiseltä toiminnalta. Mutta sitten taas mietin, että pitäisikö.
Kommentit (13)
Kerrot että itse säästät siinä että ostat lidlistä.
Neuvo häntä luovuttamaan rahansa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
🤣. Tuolle nyt nauraisi Kuopion kuolleet puuhevosetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣. Tuolle nyt nauraisi Kuopion kuolleet puuhevosetkin.
Vapaasti. Kuopiossa lähi K onkin epäilemättä litukkaa edukkaampi.
Voi, mutta ei siitä todennäköisesti mitään hyötyä ole. Ehkäpä siitä on jopa enemmän haittaa kuin hyötyä.
Ei kannettu vesi kaivossa pysy , siis ei taida neuvot auttaa vaan otetaan ne feetuiluna.
Pakko sen verran sanoa että tuskimpa sun vinkitkään kauheen hyviä on, jos kehotuksena on vaihtaa k-kaupat lidliin. Ja miksi hänen ei pitäisi ostaa uutta astianpesu konetta hajonneen tilalle? Jos se 100neliön koti on oma niin ei semmosesta ihan noin vaan lähdetä, ja muutenkin edullisen vuokra asunnon saaminen voi olla haastavaa. Voithan toki huomauttaa hänelle mutta vaan kerran eli et pakko syötä vinkkejä hänelle, ja stressaantuneena neuvojen vastaanottaminen on todella vaikeeta.
Eipä oikein voi ellei itse neuvoja pyydä. Ja löytänee talousneuvontaa varmasti itsekin halutessaan. Mitä noihin kauppojen hintoihin tulee niin lidl ei suinkaan ole aina halvin ja k-kaupoissa on usein eniten tarjouksia.
Ystäväni neuvoi minua vuosien syöpähoitojeni aikana ostosten hinnoista.
Olin niin rajoittunut, etten arvostanut hänen pätemistään.
Höpö höpö juttuja taas. Eiköhän kaverisi osaa rahaa käyttää. Älä sekaannu hänen raha asioihin. Et tiedä niistä. Minunkaan kaverini eivät tiedä MINUN raha asioita. Ne eivät kuulu kenellekään.
Työttömät ainakin ostaa heti kaljaa ja tupakkia kun saavat tukia kelasta.
Ei kannata. Olet vain kuuntelevana osapuolena. Ehkä voit vain vihjailla, että oliskos jotain missä voisi säästää. Vaikka ohimennen kysyä,onko miettinyt muuttamista pienempään asuntoon. Jos ei ole valmis,ok,sitten vain kuuntelet.