Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puutarhaguru valmiina vastaamaan pikkupurtavan merkeissä? Kysy, me vastaamme

Vierailija
07.06.2025 |

Onko sinulla mahdollisesti oma palsta ja tuntuu että touhu ei etene. Yksi askel eteen ja kaksi taakse on tilanteesi tällä hetkellä. Olet tuskastunut ja ehkä häpeissäsi kun katsot omaa puutarhapalstaasi.

Olen valmiina auttamaan. Minulla tässä pikku rakonen luppoaikaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko makkaraa?

Vierailija
2/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ranskalaisia perunoita istuttaa? Milloin sato valmistuu jos voi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kerätä kaikki omat ulosteet talteen ja levitellä ne lannoitteeksi kasvipalstalle. Itse paiskon ulosteeni pitkin palstaa ja samalla ulvon ja karjun vähämielisesti. Kyseinen touhu on eräänlainen riitti.

Ap

Vierailija
4/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käytettävissänne koska vettä on tullut kuin esterin ......... ja mahdotonta saada istutuksia etenemään. Kurpitsaa, kesäkurpitsaa, kurkkuja. Olisivat tehneet tilaa sisällä kasvaville chileille.

Puutarhaguru.

Vierailija
5/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kannabislajike olisi hyvä parvekkeelle? Tärkeimpänä kriteerinä mahdollisimman vähän tuoksuva jos sattuu että naapurit ovat niitä hysteerisesti kannabikseen suhtautuvia.

Vierailija
6/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kerätä kaikki omat ulosteet talteen ja levitellä ne lannoitteeksi kasvipalstalle. Itse paiskon ulosteeni pitkin palstaa ja samalla ulvon ja karjun vähämielisesti. Kyseinen touhu on eräänlainen riitti.

Ap

Tunnen sinut. Olet päässyt kesäksi suljetulta.

Puutarhaguru (ap)

Vierailija
7/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa sellerit ja ryhmäsamettikukat itämään siemenestä? Olen odotellut 1kk, mutta mitään ei ole tapahtunut. Muut lsjikkeet kadvoivat esikasvatuksena.

Vierailija
8/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso piha. Iso nurmikko ja isoja koivuja. Savimaa, varjoisa tontti. Väriä tulee voikukista, lupiineista ja jättipalsameista. Mitä tässä pitäisi tehdä.

Vierailija
9/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saa sellerit ja ryhmäsamettikukat itämään siemenestä? Olen odotellut 1kk, mutta mitään ei ole tapahtunut. Muut lsjikkeet kadvoivat esikasvatuksena.

Tiedän vain pikkupurtavista. Sellerit kylvetään maaliskuussa sisälle. Siemeniä ei peitetä. Kun kylvänyt niin itse käytän reijitettyä muovipussia, että kosteus säilyy paremmin. Kun itänyt niin ovat hentoja taimia ja muovipussi auttaa edelleen. Toki pitää ilmaa saada.

Itse istutin alkuviikosta juurisellerit ja varsisellerit. Siis taimet.

Puutarhaguru.

Vierailija
10/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä napakka ohje sopii ihmiselle joka "kuolettaa" huonekasvit vahingossa eikä uskalla ottaa kasveja. Miten hoito sujuisi paremmin. Pelkkä kastele vähemmän ei ehkä ratkaise.

Vierailija
11/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on iso piha. Iso nurmikko ja isoja koivuja. Savimaa, varjoisa tontti. Väriä tulee voikukista, lupiineista ja jättipalsameista. Mitä tässä pitäisi tehdä.

En ole puutarhasuunnittelija. Tuosta savimaasta sen verran että tuskin on oikeasti savimaata. Ehkä tiivistynyttä hiesua tms. Voikukka on ihan suositusten mukainen. Kimalaisille iso apu. Paju on ihan alkukevään ruokaa kimalaisille. Että ihan voisi pihassa olla yksi pajukin. Paju on siitä kätevä että jos haluaa osan tontista lehtomaiseksi  ja on tilaa niin paju tekee tuuhean latvuksen ja esim. heinä ei vaivaa aluskasvillisuutena kun valoa vähemmän.

Puutarhaguru.

Vierailija
12/15 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupiinit ja jättipalsamit pitää leviävinä vieraslajeina kitkeä. Siitä vois aloittaa. Koivun alla kasvaa vuorenkilpi sekä koivu- ja keijuangervot. Istuta ryhminä, ei yksittäisinä tuppaina nurmikon keskelle. Sit isoihin ruukkuihin kesäkukkia, niin on jo paljon kivemman näköistä.

Vierailija
13/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos guru

Vierailija
14/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaako vilja leivän kanttipaloista vai pitääkö maahan laittaa koko leipä?

Epätietoinen Keravalta

Vierailija
15/15 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö mustalaisen tai juopon häätämään pyörivällä siimaleikkurilla kerrostalopatiolta?. Sietääkö Herttavuorenkilpi yläkerrasta tulevaa pesuainevettä ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän