En ymmärrä miten jotkut ei ole ikinä asunut Helsingissä
Oletko edes suomalainen jos et ole Suomen pääkaupungissa asunut?
Kommentit (68)
Joskus siellä oli kiva käydä, mut enpä tiedä enää.
Molemmat vanhemmat on Helsingistä ja äidin suku asunut siellä varmaan kaupungin perustamisesta lähtien, mutta muuttivat ennen minun syntymää muualle. Kai minä olen sitten ulkomaalainen kun olen vain käynyt Helsingissä, mutta en ikinä ole siellä asunut.
Onneksi olen kolme ensimmäistä elinvuottani asunut Helsingissä. Viis siitä että 53 seuraavaa ovat menneet muualla Suomessa. Olen sentään saanut tämän yleissivistävän lähdön elämälleni.
En ymmärrä, miten jotkut ei ole ikinä asunut Utsjoella.
Aloittaja ei ymmärrä mitään muutakaan.
Helsingissä ei ole mitään sellaista mitä en voi kokea PC-ruutujen läpi ja jos tarvitsee ostaa jotain erikoista, niin sekin asia hoituu netin kautta ja tulee kotiovelle asti vaikka maapallon toiselta puolelta. Ja Pariisissa käynnin jälkeen Helsingin ruokakulttuuriin en aio edes tutustua. Pthui!
Olen asunut ja sen vuoksi tiedän, etten koskaan enää halua asua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Asun Suomen vanhimmassa kaupungissa.
Kajaanissa.
Suuren palkan vuoksi olen täällä.
Jännää ulkopuolisena seurata kuinka epäkäytännöllinen helsinkiläinen oikein on. Käy sääliksi oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkulaisena Tukholma on minun valintani.
-Samoin suuntaisin minäkin Turusta Tukholmaan jos pitäisi valita sen ja Helsingin väliltä. Jopa Tampereellekin muuttaisin mieluummin, vaikkei siellä pääsekään meren tuoksusta nauttimaan.
Mikä vika järvissä on.
Kaunein Suomi on järvisuomea, vielä Tampereesta idemmäs.
Muutan heti pois Helsingistä kun saan eläkkeen 60 vuotiaana. Hyvän eläkkeen tulen saamaan.
Aika vähäistä näyttää olevan ap:n ymmärrys maailman asioihin.
Onko se Helsinki enää edes 50% suomalainen nykyään?
Vierailija kirjoitti:
Kehä 3 ulkopuoli ei ole Suomea
Mitä se sitten on?
En muuttaisi vaikka maksaisit. On tullut käytyä muutamia kymmeniä kertoja. Mut asumaan en jäisi.
Keskellä metsää sähköttömässä mökissäkin viihtyy paremmin.
Niin tai näin, mutta on myös suomalaisia, jotka eivät koskaan ole edes käyneet Helsingissä
Minä ihmettelen miksi yksikään kantasuomalainen asuu vieläkin stadissa.
Helsingin ulkopuolella ei asu suomalaisia