Voiko pitkän työttömyyden jälkeen enää työllistyä?
Voiko pitkän työttömyyden jälkeen enää työllistyä?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse työllistyin palkkatuella
Minulle sanoi virkailija että palkkatukirahat oli jo helmikuussa syöty, siis tänä vuonna.
Itse en ajatellut enää KOSKAAN mennä palkkatuella töihin.
Miksi? Siksikö, että ansiosidonnaista ei kerry ja et pääse loisimaan.
Miksi ansiosidonnainen ei kerrry? Tuossahan palkataan henkilö normaalisti töihin, valtio maksaa yritykselle palkkatukea
Kyllä voi. Kannattaa hakea esimerkiksi työvoimakoulutukseen. Jos et ole moneen vuoteen ollut töissä niin jonkun harjoittelun tai koulutuksen kautta työllistyminen käy helpoiten.
itselläni jo puolen vuoden aukko pudotti työelämästä ja olen aloittamassa työvoimakoulutuksen syksyllä. Voi myös johtua yleisesti huonosta työtilanteesta etten enää ole työllistynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Kannattaa hakea esimerkiksi työvoimakoulutukseen. Jos et ole moneen vuoteen ollut töissä niin jonkun harjoittelun tai koulutuksen kautta työllistyminen käy helpoiten.
itselläni jo puolen vuoden aukko pudotti työelämästä ja olen aloittamassa työvoimakoulutuksen syksyllä. Voi myös johtua yleisesti huonosta työtilanteesta etten enää ole työllistynyt.
Ai, että kun niitä vtuttaa kun eivät saa minua palkkatuella tai työvoimakoulutuksella töihin valtiolle.
Hah hah haa.
Eipä enää edes kiinnosta, olen luovuttanut jo vuosia sitten.
Yli 10 vuotta työttömänä.
Miksipä ei. Olen ollut joka vuosi työelämässä siitä lähtien kun täytin 18. Erilaisia työttömyysjaksoja on ollut ja viime aikoina pidempiä. Jos on tuttuja eli suhteita, on helpompaa, se on huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että kun niitä vtuttaa kun eivät saa minua palkkatuella tai työvoimakoulutuksella töihin valtiolle.
Hah hah haa.
Eivät saa ikävä kyllä, kun juot kiljua päivät pitkät sohvanpohjalla.
Aika vaikeaa jos ikää on yli 60 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittaja ammattivalittaja?
Ammattivalittaja, mutta palkaton
Itse olen ollut nyt 5 vuotta tarkoituksella ilman töitä ja melko varmasti pääsisin vanhaan työpaikkaani kun tietävät että tein työni tunnollisesti. Mutta muualle pääsemisessä voi toki olla vaikeampaa kun ihmettelevät vuosien aukkoa CV:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kouluttaudu lähihoitajaksi?
Kyllä sitä yritettiin uudelleenkouluttautua. Ei annettu.
Aikuiskoulutustuki on poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Olin työttömänä neljä vuotta ja työllistyin 57-vuotiaana. Olen kuitenkin aika poikkeustapaus, mutta siis voi kyllä.
Mistä tiedät, että olet poikkeustapaus?
Vierailija kirjoitti:
Jos opiskelet ammatin, jossa on todellinen työvoimapula omalla työssäkäyntialueellasi. Tai muutat paikkaan, jossa on todellinen työvoimapula sellaisella alalla, johon sinulla on osaamista.
Mä olin 5v työtön vaikka olen laitoshuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Itse en tule koskaan valtiolle töihin.
Kunhan sota r y c c i ä vastaan alkaa,olet valtion hommissa,halusit tai et..
Voi! Parhaat tavat tulee tässä:
-Opiskele joku uusi ammatti, on vaan vuodenkin kestäviä koulutuksia. Opiskelijana ja heti uusien opintojen jälkeen työllistyy helpommin. Opiskeluun usein kuuluu myös jokin harjoittelu. Se helpottaa työllistymistä
-Hanki osa-aikatyö. Sellaisia saa helpommin pitkäänkin työttömänä ollut. Osa-aikatöitä löytyy työpaikkasivuilta ja rekryfirmoista. Mieluummin läheltä omaa alaasi, mutta jos et löydä niin mikä tahansa työ käy. Jos on jo valmiiksi töissä, saa töitä helpommin. Eikä sitä tarvitse edes kenellekään sanoa, että työ on osa-aikainen
-Osallistu johonkin TE-toimiston tai nykyisin siis kunnan tarjoamasn koulutukseen, jossa harjoittelu tai taustalla jo valmiiksi työpaikka. Jos et tätä kautta saa työpaikkaa niin ainakin työkokemusta ja koulutusta