Mikä tuossa päivähoidossa on niin pelottavaa?
Suomessahan on maailman paras päivähoito- ei sitä tarvitse pelätä!
Kommentit (37)
Minä nyt vaan ajattelen, että meidän lapsilla on täällä kotona paras hoito. Ja niin kai jokainen normaali ihminen ajattelee?
Tarkoitan, että meitä on joka lähtöön. Ja jos haluaa tai on pakko mennä töihin, ei taida tehdä henkilöstä epänormaalia. Hyvä, jos itselläsi on löytynyt teidän perheelle paras ratkaisu.
Enhän minä puhunut mitään siitä miten joutuu toimimaan. Taisit ymmärtää hieman väärin...
Laatuvaatimukset ovat korkealla, lain mukaan koko henkilökunta tulee olla ammattiin kouluttettu, laki määrää myös lapsiryhmien koot ja muut reunaehdot ...
Päivähoitohenkilökunta on motivoitunutta ja ahkeraa ja luottetavaa ja päivähoito turvallista.
---
Nro 2- hienoa, että nautit olostasi kotiäitinä- päivähoito on kuitenkin varteenotettava vaihtoehto niille, joilla tilanne on erilainen kuin sinulla.
---
Ps. tällä palstalla ihmeteltiin tänäänkin, miksi lapset ovat päivähoidossa jopa 10 h- ei siinä ole mitään ihmeellistä- sehän liittyy työaikalakiimme ja työmatkoihin-
kotihoito on ok, mutta päivähoitokin on ok:)
PÄIVÄHOITO on laadukasta!
T. ap
Tottakai itse(tai mieheni) olen lapseni paras hoitaja. Jos sitä tarkoitat. Siitä huolimatta joskus täytyy tehdä kompromisseja.
Kotona lapset saavat nimittäin jotain todella arvokasta, jota yksikään hoitopaikka ei pysty tarjoamaan. Tiedätte varmaan mitä tarkoitan.
Riipuen mikä on perheen tilanne, ja minkä vaihtoehdon kukin kokee omakseen.
ja olen ajatellu hoitaa 3v. saakka. Mutta en silti vähättele toisten valintaa laittaa lapset muualle päivähoitoon. On siinäkin hyvät puolensa.
Vierailija:
minkä tutkimusten, mistä löytyvät? kuka tehnyt?
koska?
Tarviiko sun nyt välttämättä nähdä tutkimus ja sen tekijät että pystyt käsittelemään tätä asiaa? Tarviitko sä tutkimuksen joka kertoo mikä on sun tai naapurin lapsille se paras ratkaisu?!
---tottahan me poliitikkoja uskotaan-heillä on Suomen parhaat ja tuoreimmat tietolähteet käytössään.
Itse suosittelen kysymään lasten päivähoitoa koskevista tutkimuksista lisätietoja Stakesista (Helsinki).
T. Ap
joten sinulla pitää myös tarjota tietolähde, muuten koko aloituksesi on tehoton ja huijausta.
Ja HUOM: vaalilupaus ei ole objektiivinen luotettava tieto.
ilmeni niin paljon.
Hoitajia on liian vähän suhteessa ryhmäkokoon.
Lisäksi muistuttaisin, että psykologian tutkimus on osoittanut laajalti, että alle 3.v paikka on kotona.
...pohjoismainen idea- subjektiivinen päivähoito-oikeus on parasta maailmassa-
jokaiselle alle kouluikäiselle taataan päivähoitopaikka-
olivat vanhemmat töissä tai kotona...
---
mm. keskieurooppailaiset äidit kadehtivat kovasti meidän laadukasta päivähoitomalliamme-
-----
Nro 16-olet varmaan seurannut Saksan äitien päivähoitokapinaa---heillä on liian vähän päiväkoteja...
T. ap
Vierailija:
Lisäksi muistuttaisin, että psykologian tutkimus on osoittanut laajalti, että alle 3.v paikka on kotona.
Kyllähän näitä tutkimuksia riittää, mutta metsään mennään tulkinnoissa. Mikään, ei yksikään, tutkimus takuulla sano näin " alle 3v paikka on kotona ja piste." Jopa tutkimukset ottavat huomioon eri elämäntilanteet ja lapset yksilöinä, toisin kuin suurin osa av-mammoista.
Mitä sanot perheelle jolla ei ole varaa hoitaa lasta kotona?
Mitä sanot yksinhuoltajaäidille jolla ei ole varaa hoita lasta kotona?
mitä päiväkodeista lapsi saa, kun ajattelemattomat vanhemmat tuovat puolikuntoisia/oksentavia/kuumeisia lapsiaan hoitoon muita tartuttamaan.
Jos tarttuvia tauteja torjuttaisiin hieman tehokkaammin tai niihin suhtauduttaisiin edes niiden vaatimalla vakavuudella, niin voisin ehkä kuvitella vieväni 2,5-vuotiaani hoitoon.
Anna tutkimustuloksia, tutkijoita jne. Esität väitteesi niin varmasti, joten noita lienee helppo antaa.
PSYKOLOGIAN TUTKIMUS ON OSOITTANUT IÄNKAIKEN, ETTÄ ALLE 3V. ON PARAS PAIKKA KOTONA. MITÄÄN SORAÄÄNIÄ EI OLE ILMENNYT NÄISSÄ TUTKIMUKSISSA.
että on maailman paras?