Säälitti katsoa Prismassa kun hanukansa osti ruotsalaisia varhaisperunoita 1.45€/kg
Itse olin Suomi varhaisperunalaarilla 5.95€/kg ja kauhoin Suomipottuja 3kg.
Kommentit (32)
Muistan kun joskus ostin ruotsalaisia varhaisperunoita, koska olivat paljon halvempia niin yks nainen tokaisi, suomalaisia pitää ostaa. Samoja lajikkeita ne kuitenkin ovat.
Hyvä tietää pitää huomenna käydä Prismassa jos siellä on ruotsalaisia uusia varhaisperunoita. Hintakin on kohdallaan
Ei huomaa tasan minkäänlaista eroa maussa.
ostat varmaan myös suomalaisia banaaneja ja suomalaisia rusinoita?
Ap. on se hienoa että ostat suomalaisia tuotteita ja maksat omasta tahdosta maltaita. Onneksi etusijalla on AINA ulkomaalaiset tuotteet ja kukkaroni kiittää.
Paljonkohan suomalaisille pottutuottajallekin maksetaan yritystukia ja hinnat ovat pilvissä. Aika paljon on pielessä
Vieläkään ei selvinnyt mikä hanukansa on
Aika harvoin saa hyviä perunoita yhtään mistään. Torilta saattaa saada mutta sekään ei ole takuuvarma.
Tässä nyt kiinnostaisi että mikä se hanukansa on. Lopettakaa niistä perunoista jauhaminen!
Lol. Suomi ja Ruotsi ovat pieniä maita vierekkäin, meinaatko että jos mennään parisataa kilometriä länteen niin perunoihin tulee joku kumma maku? :D
Vierailija kirjoitti:
Lol. Suomi ja Ruotsi ovat pieniä maita vierekkäin, meinaatko että jos mennään parisataa kilometriä länteen niin perunoihin tulee joku kumma maku? :D
Suuri maku, joka valloittaa: HESEN KASTIKE!
En mä vain oikein keksi miksi maksaisin moninkertaista hintaa jostain perunoista. Yhtä paljon se potunviljelijä on niiden maahanlaitossa ja nostossa nähnyt kuin minkä tahansa perunan joten miksi minun pitäisi maksaa kuin se olisi jotain sisäfilettä.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa kasvatetaan perunat lehmänpaskassa.
Etkö voisi keskittyä omiin ostoksiisi etkä kytätä muita? Oletko sairas?
Mikä hemmetin trolli se tuommonen on? Omassa lähikaupassa oli kampanjatarjouksella 70 senttiä kilo. No ostin kolme kiloa. Multaisia ja hemmetin hyviä. Jäi rahaa ostaa enempi silliä.
Hanukansa on varmaan viittaus pääsiäishanuun.
Miten vitussa perunoiden rahtaaminen meren yli voi olla halvempaa kuin kotimainen?
Vierailija kirjoitti:
Miten vitussa perunoiden rahtaaminen meren yli voi olla halvempaa kuin kotimainen?
Kysy valtiolta ja elinkeinoihmisiltä. Tuosta otin ruotsalaista kilon eurolla. Vieressä oli oman kylän perunaa 7€ kilo. Sairasta.
miksi maksaa enemmän?