Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja!En halua viedä lastani kunnanmääräämälle pph:lle!!ov

Vierailija
23.03.2007 |

Kävin tällä vkolla tutustumassa kunnan määräämään perhepäivähoitajaan ja hänen kotiinsa ja minä en van voi viedä lastani sinne, mutta en kyllä kehtaa kunnalle sanoa, että se ei ole musta hyvä ja turvallinen paikka.

Hoitaja ei ollut yhtän kiinnostunut lapsesta ja paikka oli täynnä mun mittakaavalle vaarallisia paikkoja (pistorasit, johdot, päälle vedettäviä kaappeja, isommat lapset leikkivät pienillä leluilla, jotka ei sovelu alle 3v) Taidan olla nipo, mutta omaa lastani en voi sinne hyvälle mielellä viedä! Hoitaja sanoi heti tomerasti, että täällä ei askarrella eikä muuta aktiviteettia ym. Jäi siis huono yleiskuva.

Mitä nyt? Onko ainoa vaihtoehto yksityinen pph? Mistä saa yksityisten tietoja?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään epäselvyyttä!

Vierailija
2/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sellaista paikkaa kannata ottaa jos tuntee ettei pysty huoletta lastaan sinne jättämään.

Meillä ainankin pph:n ohjaaja heti sanoi että käytte ensin tutustumassa paikkaan ja sitten ilmoitat otatteko paikan.

Meidän 3v lapsella on aivan ihana pph. hoitajalla on nyt hoidossa meidän lapsen lisäksi toinen melkein 3v, 5v ja alle vuoden ikäinen. Ja ihan hyvin on mennyt.

Meillä poika aina puhuu siitä alle vuoden ikäisestä vauvasta, miten sille laitettiin tutti suuhun ja hän nukkuin vaunuissa kun olivat ulkona. Aina kyselee hoitajalta onko vauva hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsevaa vauvaa itse hoitamaan. Tuon ikänen tarvitsee äitiä 24/7. Me ollaan ns. köyhäperhe ja kyllä silti hoidan lapsen kotona siihen asti, kun on KYPSÄ menemään hoitoon. Ap minä todella säälin sun vauvaa ja vetoan äitinä, että jäät hoitamaan pienokaistasi vielä kotiin, edes hetkeksi!

Vierailija
4/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvästi halunnut yhtään lasta lisää hoitoonsa. ilmeisesti on muut lapset jo isompia ja jaksaa istua töllön ääressä ja leikkiä keskenään nii ei tarvii kato syöttää, ei vaihtaa vaippoja eikä oo niin rankkaa muutenkaan.

mä olisin kai niin pirullinen että ilmottaisin kuntaan että hoitaja sanoi ettei halua lisää lapsia. ja muutenkin kertoisin mieltä kalvavat asiat hoitopaikasta. totuus on se että aika vähän (jos ollenkaan) niitä pph:n koteja mitenkään valvotaan ekan tarkastuksen jälkeen. ne saattaa siis käytännössä olla mitä vaan monstereita, vähän karrikoidusti.. olisi siis pelkästään hyvä jos tietäisivät päivähoitotoimistollakin mitä puutteita ja vikoja tässä hoitajassa on.

ja siitä askartelusta, ymmärsin niin ettei ap maininnut sitä siksi että kaipaisi lapsensa askartelevan vaan siksi että se kertoi aika paljon hoitajan asenteesta työhönsä. kyllästynyt. ei viitsi mitään ylimääräistä järjestää. ja kehtaa sen suoraan sanoa. ihan selvästi ei halunnut sun lasta (tai yhtään kenenkään muunkaan) hoitoon, siksi halusi järkyttää sut.

Vierailija
5/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosta 9kk vahtimisesta, mun äiti on yksityinen pph ja hänellä käytäntönä oli että kun hoidossa pieni/pieniä lapsia, matkasänkyyn siksi aikaa kun teki ruokaa tmv. matkasänky oli hänen vieressään. eikä muutkaan lapset leiki yksinään missään lastenhuoneessa vaan näköetäsiyydellä äidistäni, olohuoneessa.

Vierailija
6/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeassa. Minäkin ilmoittaisin selkeästi syyn, miksen ota paikkaa vastaan. Jos hoitajaa ei edes kiinnosta niin se on varsin hyvä peruste.

Paljon parjattu päiväkoti on tuhat kertaa parempi vaihtoehto kuin huono perhepäivähoitaja. Kun lapsi on noin pieni, miettisin kaikki mahdollisuudet hoitaa häntä itse tai mies kotiin. Puolikin vuotta, niin tilanne olisi jo paljon parempi lapsen kannalta. Kahteen vuoteen asti kotona olisi jo loistava juttu.

Vierailija
7/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy vielä imettääkin. ei tarvinne muuta aktiviteettia ja ohjelmaa vielä. tosin sitoohan se täydellisesti yhden hoitajan tuollaisen imeväisikäisen hoito. ei jouda 4-vuotiaan kanssa askartelemaan, kun yksi on tississä kiinni..

Vierailija
8/53 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin väkisinkin nousee mieleen ajatus, että jos ei rahatilanne ole siinä mallissa, että voisi itse edes kolmevuotiaaksi hoitaa OMAT lapsensa, niin miksi sitten tehdään lapsia?

Vierailija
9/53 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi suoraan ettei halua enää yhtään lasta hoitoon. Kertoo kyllä pahasta motivaation puutteesta. Kerro kaikki muutkin epäkohdat. Minusta tuollainen pph tulee antaa ilmi. Toivotavasti menettää työpaikkansa.

Vierailija
10/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli etsi ihmeessä tietoa alueesi yksityisistä pph-paikoista ja käy tutustumassa. Ja jos ei tärppää, mieti olisiko joku muu vaihtoehto mahdollinen (esim. hoitaja kotiin, kolmiperhepäivähoito tutuntuttujen lasten kanssa, yksityinen pienpäiväkoti). Ja jos mitään ei edelleenkään löydy, ota rohkeasti yhteyttä kuntaan ja sano suoraan, ettei paikka tuntunut omalta. Ainahan voi kohtuuneutraalisti muutenkin kysellä, olisko mitään muita vaihtoehtoja tarjota.

Valitettavan usein ensituntuma on oikea. Toisaalta hoitopaikkaa voi onneksi myös tarvittaessa vaihtaa. Ja niitä täydellisiä hoitajia on ikävä kyllä korkeintaan yksi tusinassa :( Onneksi riittävän hyviä on paljon, toivottavasti löydät sellaisen!

Vierailija
11/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoitko jotain toista hoitajaa, hoitopaikkaa? Miten päädyit juuri tuolle?

Sinällään en ihan ymmärrä tuota askarteluvimmaa...

Vierailija
12/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutukseksi voin kertoa, että yksi puistossa tutustumani pph oli sellainen, jolle en ikikuunapäivänä veisi omaa lastani. Olinkin tosi yllättynyt, kun kuulin yhden kaverini lapsen olleen hänellä pitkään ja perhe (myös lapsi, jota suuresti ihmettelen...) oli ollut tyytyväinen hoitopaikkaan koko sen ajan.

Lapsille riittää usein jo se, että on mukava ryhmä ja edes jokseenkin inhimillinen aikuinen. Ei askartelun puute hyve ole, mutta ei se lapsen maailmaa kaada. Pääasia, että hoitaja on perusluotettava tyyppi ja tuntuu edes jollakin tavalla tykkäävän lapsista... Räyhääjätyypit ja (työ)elämäänsä kyllästyneet hoitajat on oma lukunsa, toivottavasti niistä päästään alalla eroon :(

Vierailija
13/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaja sanoi myös suoran, ettei hän haluaisi tätä 4. lasta, koska nyt sopivan rauhallista. hoitja oli päälle 55v ja selvästi työhönsä kyllästynyt. mulle vaan tuli heti paremminkin kauhu, kuin turvallinen olo.

ainakin haluan poistaa ne pikkuosat lastenhuoneesta....

Vierailija
14/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin sen ja pyytäisin toista paikkaa.

Vierailija
15/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mun lapsi on 9kk ja juuri oppinut nousemaan seisoon ja laittaa kaiken suuhunsa. Kysyinkin hoitajalta, että pystyykö hän koko ajan vahtimaan ja hän sanoi suoraan, että esim. ruokaa laittaessa ei voi. (LAstenhuoneesta ei näe keiitiöön) Että en voi mennä töihin, jos lasta ei vahdita koko ajan. Se voi vaikka kaatua pahasti tai tunkea sen pienen osan suuhunsa ja tukehtua :/

Vierailija
16/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnallinen perhepäivähoitaja. Saimme siirron kodin viereiseen päiväkotiin kahdessa kuussa, on ollut tuskaa viedä poika pitkän matkan päähän perhepäivähoitajalle, jonka koti ei turvalliselta vaikuttanut.

Vierailija
17/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat syyllisyydentuntosi. 9-kuinen on järjettömän pieni ylimalkaan hoitoon ja taidat tietää sen.

Vierailija
18/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääppä kuule kotiin siksi aikaa sen lapses kanssa jotta se on vähän isompi! ja vie sitten vasta hoitoon kun ne pistorasiat on poistettu ja tilalle keksitty joku nykyaikainen juttu..

Vierailija
19/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kunnan ppeh-vastaava sanoi, että tällä henkilöllä on tilaa ja se on meille. Voinko nyt soittaa ja sanoa, etten halua sitä? Aion myös kartoittaa kaikki yksityiset pph:t, koska haluan ainakin, että hlö on innoissaan ja kiinnostunut työstään. Plus turvallinen koti

Vierailija
20/53 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta taloudellinen tilanne kun ei kaikilla riitä siihen. En aio tässä kyllä keskustella siitä, että olen huono äiti, kun laitan lapseni hoitoon.

Ja se pistorasia, luulin että kaikki ymärsivät edes jotenkin mun huolen Meillä ei ole sähköjohtoja näkyvissä ja reiät tukittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan