Kuinka paljon n 20v lapselle (oma lapsi) rahaa synttärilahjaksi?
Paljonko on ok summa? Oon aika tiukilla enkä haluaisi antaa jotain ns turhaa mitä ei halua tai tarvi niin siksi rahaa
Kommentit (14)
Paljonko susta olis vielä ok? Onko 50e ihan hirveä pettymys?
Vierailija kirjoitti:
Ihan oman talouden mukaisesti :) t 20v
Olisko 50e kauhea pettymys?
Mä en kyllä itse saanut enää 20 vuotiaana mitään synttärilahjoja. En kyllä mitään juhliakaan järjestänyt enää 18v jälkeen.
N33
No vaikka 500 käteisenä saa teidän syömiset maksettua ja jää vähän lapselle toteuttaa unelmia.
Sellainen summa joka ei ole mistään muusta pois eikä aja sinua taloudelliseen ahdinkoon.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen summa joka ei ole mistään muusta pois eikä aja sinua taloudelliseen ahdinkoon.
Tämä. Turha täällä lukea mitään 500e vastauksia. Annat sen, mitä pystyt. Sun lapsi tietää varmaan teidän tilanteen ja ymmärtää, miksi lahja ei ole 500e vaan 50e. Tärkeintä on, että muistat syntymäpäivän ja haluat häntä ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko 50e kauhea pettymys?
ei todellakaan! joskus oon aiemmin (oon asunu 16v asti omillani) esimerkiks 50e lahjakortin ruokakauppaan ja oli kiva lahja
Meillä on aina ostettu puolin sun toisin vain 10-30 euron lahjoja. Toki tasavuosisynttäreiden lahjat erikseen.
Lahjakortti Prismaan ruokaa tarvii aina ja muuta sälää.
Kaipa se ok summa on hyvin perhekohtainen asia. Annatko hänelle arkeen taloudellista tukea? Paljonko panit rahaa syntymäpäivälahjaansa esimerkiksi vuosi sitten? Suhteuta näihin. Jos nuori tietää taloudellisista vaikeuksistasi, ymmärtää varmaankin, jos lahja on pieni. Toki voi pettyäkin. Ei taida olla mitään yleisesti ymmärrettyä "oikeaa summaa".
20 € - niin paljon kuin veroseuraamukditta voi lahjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
20 € - niin paljon kuin veroseuraamukditta voi lahjoittaa.
Kyllä ne lahjaverotkin voi maksaa, jos varaa on.
WA tai tekstiviesti Onneksi olkoon. Minkä ihmeen takia aikuiselle ihmiselle pitäisi antaa kortin välissä taikka muuten joku 20-50 euroa kuin jollekin teinille?