Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin, mies tykkää "lasten ruoista"

Vierailija
06.06.2025 |

Olen aina ollut perheemme kokki. Pidän ruoanlaitosta ja olen tottunut tekemään useampaa ruokaa samanaikaisesti mieltymykset ja ruokavaliot huomioiden. Vaativatkin reseptit ovat ok.

Nykyisin lapset ja minä pidämme samanlaisesta ruoasta. Mies syö sitä (=monipuolosta kasvisruokaa) joskus, mutta olen tarjoutunut tekemään hänelle myös hänen mielensä mukaista (liha) ruokaa. 

Olen yllättynyt. Mies toivoo viikosta toiseen samoja, minun mielestäni tylsiä ruokia. Kyse ei ole helppudesta, vaan mies ihan oikeasti tykkää syödä (mikrossa lämmitettyjä) nakkeja ja makaronia, jauhelihaa ja makaronia, kaupan lihapullia ja makaronia. Mä olen niin yllättynyt. Pitääkö monikin aikuinen noista viikosta toiseen? Mies on kuitenkin 20 v syönyt monipuolisempia ruokia ja nyt kuulen, että kaupan lihapullat, makroni ja ketsuppi on se suurin herkku. Ja mä olen luullut, että tykkää kokkailuistani. 

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin niin yltäpäisesti rakastunut naiseen, jos hän olisi monipuolinen kokki. Tie sydämeeni käy vatsan kautta.

Vierailija
22/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillimakkara mikrossa on yhtä hyvää kuin grillissä, ilman hiiltynyttä garsinogeenejä.

1970 luvulla paprikaa sanottiin pippuriksi ja se oli liian väkevää suomalaiseen makuun. Sitä jalostettiin nykyisenlaiseksi miedoksi.

Nyt chiliä tungetaan joka paikkaan.

Makarooni ja jauheliha ilman mausteita kuulostaa oudolta eikä lasten makuun tehdyltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

entäs sitten, mitä se sun ahterias pakottaa, anna olla

No lähinnä se, että kun lapset olivat pieniä, he olivat aika nirsoja ja saatoin tehdä heille ruoaksi makaronia ja maustamatonta jauhelihaa. Miehelle ja itselleni tein sitten milestäni maukkaampaa ruokaa. Oikeasti mies olisi tykännyt enemmän siitä lasten ruoasta ja mä olisin voinut syödä vaikka kasvisruokaa. 

Eli se pakottaa ahteria, että mies ei 20 v sanonut, että söisi mieluummin mikronakkeja.

Ap

Jos olit herkästi suuttuvaa, mykkäkouluilevaa sorttia. Nyt se voi olla miehelle ihan sama, kiukuttele, mitä kiukuttelet, hän syö mitä haluaa.

En kiukuttele enkä mykkäkouluile. Lähinnä minun oli vaikeaa uskoa, että hän ihan oikeasti syö sen jauhelihansa mieluummin pelkältään ja pelkällä suolalla maustettuna, kuin vaikka jalostettuna jauhelihakastikkeeksi (ruskeaksi, kermaiseksi tai tomaatiseksi), jauhelihapihveiksi tai -pulliksi. Mutta uskottavahan se on.

Ap

Vierailija
24/27 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin ystäväperheen kanssa Tukholman risteilyllä, ja tämän perheen isä otti laivan buffetillallisella vain nakkeja ja ranskalaisia lasten buffetista. 🙄 Vaimonsa ja lapsensa kyllä söivät ns. aikuisten ruokia.

Vierailija
25/27 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä se, että kun lapset olivat pieniä, he olivat aika nirsoja ja saatoin tehdä heille ruoaksi makaronia ja maustamatonta jauhelihaa. Miehelle ja itselleni tein sitten milestäni maukkaampaa ruokaa. Oikeasti mies olisi tykännyt enemmän siitä lasten ruoasta ja mä olisin voinut syödä vaikka kasvisruokaa. 

Eli se pakottaa ahteria, että mies ei 20 v sanonut, että söisi mieluummin mikronakkeja.

Ap

Jos olit herkästi suuttuvaa, mykkäkouluilevaa sorttia. Nyt se voi olla miehelle ihan sama, kiukuttele, mitä kiukuttelet, hän syö mitä haluaa.

En kiukuttele enkä mykkäkouluile. Lähinnä minun oli vaikeaa uskoa, että hän ihan oikeasti syö sen jauheli

Joo, ihmiset ovat erilaisia ja pitävät erilaista asioista. Erikoista, ettei aikuinen ihminen ymmärrä tätä.

Vierailija
26/27 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En kiukuttele enkä mykkäkouluile. Lähinnä minun oli vaikeaa uskoa, että hän ihan oikeasti syö sen jauheli

Ehkä ne jalostetut jauhelihapihvit ei vaan maistu.. Pullien ja pihvien rakenne on aina enemmän tai vähemmän pehmeää ja mössömäistä, paistettu jauheliha on "lihaisampaa".

Vierailija
27/27 |
20.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minkä ikäinen olet? Olen tavannut 1920-luvulla syntyneitä naisia, jotka saattoivat valmistaa eri ruokaa miehelle ja ehkä erikseen muillekin perheenjäsenille. Sinullakin on varmaan ikää, mutta tuskin sentään sataa vuotta, vaikka sinullakin on 20 vuotta ollut tuo tapa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän