Kesäkuu ei ole kesää. Miksi jotkut pitää kesälomat silloin?
Hyistä on kaikkialla.
Kesäkuun kesä ei edes tarkoita kesää vaan kesantoa, joka kynnettiin ensimmäisen kerran kesäkuussa.
Kommentit (31)
Elokuu ei ole enää kesää, illat on pimeitä ja kylmiä. Kesäkuussa valo on ihanasti läsnä.
Heinäkuu on paras aika olla töissä, koska silloin siellä saa tehdä töitä rauhassa. Siksi kesäkuu tai syyskuu lomalla.
Minusta kesäkuu on paras kesäkuukausi, ihanan vehreää kaikkialla. Heinäkuussa luonto alkaa olla jo ihan kuivahtanut ja kellertävä.
Mulla ei oo koskaan ollut palkallista kesälomaa. Olkaa onnellisia te, joilla sellainen on, varsinkin, jos se kestää viikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo koskaan ollut palkallista kesälomaa. Olkaa onnellisia te, joilla sellainen on, varsinkin, jos se kestää viikkoja.
Ei ainoastaan palkallista, vaan kylkeen tulee vielä lomarahat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainoastaan palkallista, vaan kylkeen tulee vielä lomarahat :)
Niin, sekin. Älkää pitäkö itsestäänselvyytenä, ei nimittäin ole.
Kun oli vielä mökki, siellä ei touko-kesäkuussa ollut vielä hyttysiä ja sai pihatöitä tehtyä. Heinäkuussa oli turha mennä syötäväksi. Elokuusta lokakuuhun parasta aikaa.
Heinäkuussa jo alkaa luonto lakastua ja ilmassa on tunkkaisuutta. Kesäkuu on paras lomakuukausi!
Kuuma heinäkuu parempi viettää ilmastoidussa toimistossa.
Viime vuonna oli kesäkuussa kesän paras helle. Ainakin oman kokemukseni mukaan. Vedet oli lämpimiä ja sinilevättömiä, ah.
Mieluummin nimenomaan heinäkuun helteissä on lomalla jossain mökillä vilvoittelemassa kuin kaupungissa ylikuumassa asunnossa ja käydä töissä.