Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkuu ei ole kesää. Miksi jotkut pitää kesälomat silloin?

Vierailija
06.06.2025 |

Hyistä on kaikkialla.

Kesäkuun kesä ei edes tarkoita kesää vaan kesantoa, joka kynnettiin ensimmäisen kerran kesäkuussa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jssgko djsjizol jdjdlllg hhzyvöålsb jdjb idnlfl tossa vähän fiksumpaa luettavaa olkaa hyvät .

Vierailija
2/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk kesäloma, siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
4/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin kiertävä kesäloma. Kesälomakuukaudet on kesäkuu, heinäkuu ja elokuu ja nämä kiertää. Kaikki ei katsos voi olla lomalla heinäkuussa. 

Miehellä myös kiertävä ja heillä kesälomakuukautena on myös toukokuu. Miehellä oli tänä vuonna loma toukokuussa. Ensi vuonna sitten kesäkuussa. Minulla on nyt loma heinäkuussa ja ensi vuonna elokuussa. Ei koskaan miehen kanssa samaan aikaan. 

Vierailija
5/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinä kuu ei ole enään kesä . Nimikin sen sanoo että kesä on kesä kuussa. T. Niilo22 fani

Vierailija
6/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vuosiloma. Sen voi pitää kesällä, syksyllä, keväällä, talvella, ihan oman maun mukkaan.

Vierailija
7/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän  lomani aina joko kesäkuussa tai elokuussa. Töissä kaikki haluavat lomailla heinäkuussa, enkä jaksa sitä tappelua. 

Kesäkuu on kiva, kun kesä on vasta alussa, luonto raikasta ja vihreää, eivätkä kaikki paikat ole vielä täynnä lomalaisia.

Elokuussa on kivat, pimenevät illat, uimavesi on lämmintä, hyttysiä ei enää juuri ole, lapset ovat koulussa, joten kotimaan matkailu on mukavan rauhallista. Mustikatkin ovat kypsiä.

Minä puolestani ihmettelen heitä, jotka haluavat lomalle aina heinäkuussa, tai heti juhannuksen jälkeen. Mutta mieltymyksensä kullakin.

Vierailija
8/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaa kesä- ja heinäkuu. Ja kyllä, olen opettaja.

Vierailija
9/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pitää loman nimenomaan siksi, kun ei ole kesä. Jos koko kesä menee tuskan hiestä pyörien ja kuolemaa anellen, eikö se ole sama olla töissä se aika. Samasta syystä syyskuu on kesäloman ajankohdan salainen kunkku.

Vierailija
10/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras loma-aika on toukokuun puolesta välistä juhannukseen. Sen jälkeen on ihan plaah. Luontokin on alkukesästä kauneimmillaan. 

Vierailija
11/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kesä on lyhyt jos se on vain heinäkuu. Masentaa.

Vierailija
12/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ainakin kiertävä kesäloma. Kesälomakuukaudet on kesäkuu, heinäkuu ja elokuu ja nämä kiertää. Kaikki ei katsos voi olla lomalla heinäkuussa. 

Miehellä myös kiertävä ja heillä kesälomakuukautena on myös toukokuu. Miehellä oli tänä vuonna loma toukokuussa. Ensi vuonna sitten kesäkuussa. Minulla on nyt loma heinäkuussa ja ensi vuonna elokuussa. Ei koskaan miehen kanssa samaan aikaan. 

Meilläkin kiertävät lomat, voi olla kesäloma touko- tai syyskuussa.

Vierailija
13/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska monessa työpaikassa on kiertävä kesälomasysteemi. Olet lomalla joko kesä, heinä tai elokuussa vuosittain.

Vierailija
14/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras aika kesästä.

Vierailija
15/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto on kauneimmillaan kesäkuussa 

Vierailija
16/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin toukokuun lomalla. Ja sitten toinen loma alkaa Juhannuksesta kolme viikkoa eteenpäin. 

Vierailija
17/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pitäisin mielelläni joskus kesäloman alkukesästä. Kokisi kerrankin ihan kunnolla kun luonto herää ja linnut laulaa. Mutta meillä firma on kiinni heinäkuun ja kaikki pitää lomat silloin. Heinäkuukin on ihan kiva, ei siinä mitään, mutta joskus olisi kiva pitää touko-kesäkuussa.

Vierailija
18/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussakin joskus pidetty.

Vierailija
19/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruudessa oli yleensä juhannukseen asti koleaa, juhannussaunasta hypättiin jääkylmään veteen. Heinäkuussa kesä alkoi.

Vierailija
20/31 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vuosiloma. Sen voi pitää kesällä, syksyllä, keväällä, talvella, ihan oman maun mukkaan.

Kyllä se on kesälomaa, lainaus vuosilomalaista:

"Vuosilomasta 24 arkipäivää on sijoitettava lomakaudelle ( kesäloma ). Muu osa lomasta ( talviloma ) on annettava viimeistään seuraavan lomakauden alkuun mennessä."

Kesälomakuukausiksi taas (ainakin useimmilla aloilla) määritellään touko-syyskuu eli tuo 24 pv pitää olla noiden kuukausien aikana. Joissain työpaikoissa lomat kiertää eli niiden ajankohtaan ei voi itse vaikuttaa. Ja jotkut tykkää lomailla silloin, kun ei ole pahin lomaryysis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme