Yli 180 cm miehet: 40 ikävuoden jälkeen sairaita, heikkoja ja naisten huijaamia
On aika oikaista vuosikymmenten harha. Yhteiskunta on opettanut naiset suosimaan pitkiä miehiä "vahvoina ja haluttavina", mutta kylmä biologinen todellisuus on päinvastainen. 180 cm on ihmiselle raja, jonka jälkeen keho alkaa hajota usealla tasolla, kyseessä on yksinkertaisesti tilastoilla osoitettava evoluution epäonnistuminen.
Seksuaalinen suorituskyky: Pitkät miehet kärsivät useammin erektiohäiriöistä. Mitä pidempi verenkiertoetäisyys, sitä heikommin ääreisverenkierto toimii. 180+ cm miehillä peniksen verenkierto heikkenee merkittävästi. Lyhyemmillä (<180 cm) verenkierto on tehokkaampaa ja erektiohäiriöt harvinaisempia (Travison et al., JCEM 2007).
Testosteronitasot: Pituus ei nosta miehisyyttä. Pitkillä on usein matalammat vapaat testosteronitasot. Lyhyemmillä hormonitasot pysyvät vakaampina, mikä tukee myös fertiliteettiä.
Syöpä: Pituus kasvattaa syöpäriskiä selkeästi. Jokainen 10 cm lisää riskiä 1015 %. Pitkillä esiintyy enemmän suolistosyöpää, eturauhassyöpää, rintasyöpää, munuaissyöpää, kilpirauhassyöpää, melanoomaa ja lymfoomia (Green et al., Lancet Oncology 2011). Lyhyemmillä pienempi solumassa tarkoittaa vähemmän mutaatiopainetta ja alempaa riskiä.
Sydän: Pitkä keho kuormittaa sydäntä raskaammin. Eteisvärinä, vajaatoiminta ja veritulpat ovat yleisempiä 180+ cm miehillä (Silventoinen et al., JECH 2003). Lyhyemmillä sydän toimii taloudellisemmin.
Nivelet ja luusto:
Pitkillä nivelrikko, murtumat ja selkäongelmat yleistyvät painopisteen noustessa ja kuormituksen kasvaessa (Cooper et al., Ann Rheum Dis 2000). Lyhyemmillä biomekaaninen rakenne on kestävämpi.
Elinajanodote: Pitkän kehon ylläpito kuluttaa elimiä nopeammin. Lyhyemmät miehet elävät keskimäärin pidempään (Samaras et al., JECH 2003).
Alle 180 cm miehet ovat biologisesti tehokkaampia, terveempiä ja kestävämpiä. Pitkät miehet näyttävät vahvoilta ulospäin, mutta ovat rakenteellisesti hauraampia. Naisia on jostain syystä systemaattisesti opetettu valitsemaan näkyvä, mutta heikko sukulinja.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on pitkä. Mutta en ihastuessani ja rakastuessani ajatellut mitään hormoonitasojen ja seksuaalisen kyvyn laskua tai kestävyyttä, tulevia sairauksia jne eikä pituus ollut ratkaiseva tekijä, ihastuin ihmiseen. Toki on kivaa kun itse olen 160cm tuntea olonsa turvalliseksi kainalossansa.
Pätkälle riittäisi lyhyempikin
Laitas noiden artikkelien nimet kunnolla näkyviin. Osaa ei antamillasi tiedoilla näyttäisi löytyvän.
I d i o o t i t menee näin helppoon 😂 ainakin tuo huijausjuttu pitää paikkansa
Olen joskus lukenut että alaselkävaivat ois yleisempiä pitkillä, mutta se nyt ois loogista.
Mutta ylipainoisilla aikalailla kaikki maapallon vaivat yleisempiä kuin normaaleilla,pituudesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalla Suomen pisimmät ja terveimmät miehet.
Pituus lisää edelleen fyysistä kuormaa yksilön keholle. Se ei muutu maakunnan postinumeron myötä. Se ei kerro pituuden terveellisyydestä, koska pituus itsessään ei ole parempaa terveyttä tai pidempää elinikää edistävä tekijä.
Vastustat väitteitä joita en esittänyt.
Sitten en ymmärtänyt argumenttiasi, oletin että teit argumentin:
Pohjanmaalla ollaan Suomen keskiarvoa pidempiä
Pohjanmaalla ollaan Suomen keskiarvoa pitkäikäisempiä
Joten Pohjanmaalla yli 180cm ihmiset ovat suojassa pituuden aiheuttamilta fysiologisilta muutoksilta
Tuo kolmas on täysin itse keksimäsi ja ties mistä revitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalla Suomen pisimmät ja terveimmät miehet.
Pituus lisää edelleen fyysistä kuormaa yksilön keholle. Se ei muutu maakunnan postinumeron myötä. Se ei kerro pituuden terveellisyydestä, koska pituus itsessään ei ole parempaa terveyttä tai pidempää elinikää edistävä tekijä.
Vastustat väitteitä joita en esittänyt.
Sitten en ymmärtänyt argumenttiasi, oletin että teit argumentin:
Pohjanmaalla ollaan Suomen keskiarvoa pidempiä
Pohjanmaalla ollaan Suomen keskiarvoa pitkäikäisempiä
Joten Pohjanmaalla yli 180cm ihmiset ovat suojassa pituuden aiheuttamilta fysiologisilta muutoksilta
Itse asiassa myöskään tuota toista en esittänyt.
Kyllä tämän pituusvääristymän voi kuka tahansa todeta avaamalla hetkeksi silmät.
Eipä tylppä-AP:n väittömiiin taida lähteitä löytyvän 😂
Vierailija kirjoitti:
185cm olen, terve ja vahva. Tosin vasta 35. En ole myöskään kenenkään huijaama. 😄
Minä olen 55v ja 194cm. Olen myös terve ja kovakuntoinen. On ollut hyvä elämä, ja on edelleenkin. Ehkä kuitenkin kuolen jo ysikymppisenä. Täytyy pitää huolta siitä, että elämä on mahdollisimman hyvää siihen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
185cm olen, terve ja vahva. Tosin vasta 35. En ole myöskään kenenkään huijaama. 😄
Minä olen 55v ja 194cm. Olen myös terve ja kovakuntoinen. On ollut hyvä elämä, ja on edelleenkin. Ehkä kuitenkin kuolen jo ysikymppisenä. Täytyy pitää huolta siitä, että elämä on mahdollisimman hyvää siihen asti.
pitkä ihminen luulee olevansa voittamaton niin kauan kuin kengännauhat solmitaan kumartumatta... Jokainen sydämen lyönti kuitenkin joutuu kuljettamaan elämää ylämäkeen, fysiikka on tauotta työvuorossa, ja painovoima hieroo väsymättä omaa agendaa eikä välitä hyvästä elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Oot vissiin mies 172 cm. Ja nyt halusit tehdä aloituksen kadehtimastasi pituudesta.
Ihan vaan sivuhuomautuksena, että itkulla ei lääketieteellisiä faktoka muutena.
Hobitit on tunnetusti pitkäikäisiä, mutta onko niiden elämä sitten kahdehtimisen arvoista?
Samaa mieltä. 180 cm ja pidemmät miehet ovat perseestä ja ali-ihmisiä. -mies 179,9 cm
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot vissiin mies 172 cm. Ja nyt halusit tehdä aloituksen kadehtimastasi pituudesta.
Jos pituus olisi etu, pitkät miehet eläisivät pidempään, sairastaisivat vähemmän ja lisääntyisivät tehokkaammin. Todellisuudessa kaiken tutkitun tieteen valossa he kuolevat aiemmin, sairastuvat useammin, heidän erektionsa pettää useammin ja hormoninsa laskevat aiemmin. Tämä on suora evoluution signaali epäonnistumisesta.
Se, että naiset edelleen valitsevat heidät, kertoo vain siitä, kuinka helposti Tinderin kaltainen markkinointikoneisto pystyy ohittamaan biologisen laadun ja myymään ulkoisen efektin. Valinta ei tee heistä terveitä, se vain paljastaa kuinka syväksi harha on rakennettu.
Onko elämän pituus mielestäsi vahvakin elämänlaadun mittari?
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on pitkä. Mutta en ihastuessani ja rakastuessani ajatellut mitään hormoonitasojen ja seksuaalisen kyvyn laskua tai kestävyyttä, tulevia sairauksia jne eikä pituus ollut ratkaiseva tekijä, ihastuin ihmiseen. Toki on kivaa kun itse olen 160cm tuntea olonsa turvalliseksi kainalossansa.
Mikäs sua uhkaa? Leijonat vai hyeenat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin erektiohäiriöt ym alkavat? Oma mieheni on 195 pitkä, 63-vuotias ja libido voimakas kuin nuorella pojalla, ei mitään ongelmia päivittäin tai useammankin kerran päivässä nauttia s*ksistä. Onnistuneesti.
Hienoa että miehesi kuuluu siihen pieneen prosenttiin, joka kantaa riskinsä läpi. Mutta: yksittäinen esimerkki on täysin merkityksetön silloin kun puhutaan biologisista lainalaisuuksista.
Jos 195 cm olisi terveyden ja suorituskyvyn optimi, väestötasolla nämä miehet eläisivät pidempään, sairastuisivat vähemmän ja olisivat fysiologisesti ylivoimaisia. Todellisuus on: he sairastuvat enemmän, kuolevat aiemmin ja kantavat korkeampaa kuormaa koko elämänsä.
Sinun tarinasi ei todista mitään muuta kuin sattuman, juuri sitä, minkä varaan et kannattaisi rakentaa elämänvalintoja. Poikkeus ei kumoa sääntöä.
Biologia on armoton tilastopeli. Se, että joll
Ainakin he lähtevät onnellisena perheensä rakastamana, eivätkä yksin peliohjain kourassa.
On tämä silti aika laiha lohtu näin lyhyenä miehenä. Tai siinä se juuri piilee kun ei edes pidetä miehenä. Kritisoidaan kun ihmiset ei enää tiedä omaa sukupuoltaan, mutta omalla kohdalla se kiristetään naisten toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Tunnettu totuushan on että pidemmät miehet ovat useimmin hyvätuloisia ja menestyneitä:)
Oma mieheni 193cm, hyväkuntoinen kuuskymppinen. Ylimmässä tulodesiilissä
Poikani 40+v reippaasti yli 180cm terve, urheilullinen, hyvätuloinen
Ystäväni 50v, 186cm ultrajuoksija.
Tuossa muutama esimerkki. Lyhyemmillä tutuilla on verenpainetta, ylipainoa yms ongelmia
Onko poikasi tuon ultra juoksijan aikaanpanema?
Mun mies on 60 ja k*lli seisoo aamuin illoin. N36