Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä opiskella, kun sopii parhaiten "vääriin" ammatteihin

Vierailija
06.06.2025 |

Ja väärällä ammatilla tarkoitan tässä ammattia, joka ei työllistä.

Mille ihmeen alalle sitä lähtisi, kun mikään ammatti missä olisi hyvin töitä tarjolla ei kiinnosta minkään vertaa, ja todennäköisesti en edes luonteeni puolesta sopisi alalle. (Jos joutuisin vaikka johonkin sairaalaan töihin, luultavasti irtisanoutuisin yhden päivän jälkeen; sen verran huonon kuvan olen saanut hoitoalan työpaikoista)

Ja sitten oma kiinnostus ja ymmärrys siitä, missä työssä voisin olla hyvä ja myöskin kaikki ammatinvalintatestit neuvovat suuntaamaan  alalle/aloille, joista kaikki varoittavat, että töitä ei ole tarjolla. (Ei nyt sentään mitään taidetta/kulttuuria yms., mutta kuitenkin aloja joilla on yleisesti huonohko työllistyminen)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama ongelma aikoinaan ja mietin myös hoitoalaa, kun ajattelin että se olisi varma työllistäjä. Opiskelin kuitenkin tradenomiksi, mitä halusin ja mistä varoiteltiin joka paikassa. Työllistyminen oli vaikeaa, sain ekan vakituisen työn vasta melkein 4 vuotta valmistumisesta. Palkkakin oli aluksi aivan surkea. Nyt 10 vuotta valmistumisesta olen oikein tyytyväinen, teen erilaisia kehityshommia, raamit saan paljolti sanella itse. Tienaan n 3 x enemmän kuin ikinä kuvittelin. 

Vierailija
2/5 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun kannata jos luulet että sä luovutat joka jutun yhden päivän perusteella. Kuulostaa heikolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloja oikein mietit? Nuo pois rajaamasi taide ja kulttuuri on kyllä turhimmat alat opiskella. 

Vierailija
4/5 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että kyllä kannattaa opiskella sitä mikä kiinnostaa. Jos on palo johonkin asiaan, niin kyllä se oma työpolkukin löytyy ennemmin tai myöhemmin, vaikka vähän soveltaen.

Vierailija
5/5 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kannata lähteä semmoiseen mikä ei yhtään kiinnosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi