Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää että ihminen älykäs?

Vierailija
06.06.2025 |

Eikä vaan sellainen yhden asian ihminen, eli yhdellä tapaa älykäs, vaan useammalla? Yleensähän varmaan älykäs ihminen on taitava ja osaava monilla eri osaamisen alueilla.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisälykkyyden voi mitata Mensan testillä tai muulla yleisesti tunnustetulla älykkyystestillä, joka suoritetaan valvotuissa olosuhteissa.

Kaikki muu on spekulointia / aihetodisteita.

Kauhea ajatus: Mistä sitä tyhmä tietää varmaksi, että Mensan testi mittaa älykkyyttä? Jos perstuntuma-mutu ja ISOT KIRJAIMET JA MAHDOLLISIMMAN KOVAÄÄNISESTI tuntuvat oikeammalta kuin jokin numero-kuviosarjan jatko...?

-winner- 

Vierailija
62/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tekniikan tohtori, ja väitän, että olen älykkäämpi kuin keskivertomensalainen. Sentään tiedän ajan ja kellonajan filosofin eron (vain toinen näistä on olemassa). Sanoisin, että huippuälykkäitä kiinnostavat monet ontologiset kysymykset, ts. mitä ylipäänsä on olemassa. Toisin sanoen taipumus filosofosiin pohdintoihin koulutuksesta riippumatta, on kyllä älykkäille ihmisille tyypillinen piirre.

Minä olen entinen ammattifilosofi ja standardisoidun testin perusteella melko älykäs. Pidän filosofisia olemassaolokysymyksiä täysin hedelmättömänä paskanjauhantana. Oliko mielestäsi esimerkiksi Ludwig Wittgenstein, joka oli kanssani samaa mieltä, heikosti älykäs?

Jos kumpikaan teistä ei osaa vaihtaa autoon renkaita, kun toisen teknikon mielestä kitkat koko vuoden alla olisi paremmat ja halvemmat kuin kesä- ja talvirenkaiden jatkuva vaihto ja toisen filosofin mielestä pitää kirmata heinäpellolle tuijottelemaan pilviä ja tunti vielä pohtia, mitkä pultit kiertäisi ensimmäisinä renkaista, niin olette aivan yhtä älykkäitä ;D

-winner-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tekniikan tohtori, ja väitän, että olen älykkäämpi kuin keskivertomensalainen. Sentään tiedän ajan ja kellonajan filosofin eron (vain toinen näistä on olemassa). Sanoisin, että huippuälykkäitä kiinnostavat monet ontologiset kysymykset, ts. mitä ylipäänsä on olemassa. Toisin sanoen taipumus filosofosiin pohdintoihin koulutuksesta riippumatta, on kyllä älykkäille ihmisille tyypillinen piirre.

Minä olen entinen ammattifilosofi ja standardisoidun testin perusteella melko älykäs. Pidän filosofisia olemassaolokysymyksiä täysin hedelmättömänä paskanjauhantana. Oliko mielestäsi esimerkiksi Ludwig Wittgenstein, joka oli kanssani samaa mieltä, heikosti älykäs?

Jos kumpikaan teistä ei osaa vaihtaa autoon renkaita, kun toisen teknikon mielestä kitkat koko vuoden alla olisi paremmat ja halvemmat kuin k

Wittgenstein oli ennen filosofin uraansa insinööri, ja suunnitteli lentokoneita. Uskoisin, että hän olisi tuollaisista tekniikan asioista huomattavasti paremmin perillä kuin minä.

Vierailija
64/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaisella tiedolla tekisi?

Vierailija
65/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tietää, kun käy psykologin tai mensan testissä! Uskallatko mennä ettei illuusio sorru?!

Vierailija
66/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tietää, kun käy psykologin tai mensan testissä! Uskallatko mennä ettei illuusio sorru?!

Tieto lisää tuskaa. Onhan terapeuttikin palauttanut tasapainon illuusion erään riikan elämään. Ja siitä sitten kärsii koko maa.

-winner-

Vierailija
67/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On työttömänä.

Vierailija
68/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On työttömänä.

Voi olla yksi älykkyyden muoto päässä elämässä mahdollisimman helpolla.

Vierailija
69/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On työttömänä.

Niin. Tyhmä töitä tekee viisas pääsee vähemmällä.

Vierailija
70/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaisella tiedolla tekisi?

Miksipä ei kiinnostaisi tällainen asia?

Vierailija
71/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoittaa myös sen pilkun ja on -sanan tuohon aloituskysymykseensä, vaikka olisi miten kiire saada taas uusi aloitus etusivulle tiputtamaan tärkeämpiä aiheita sieltä pois...

Mistä tietää, että ihminen on älykäs?

-winner-

Ei siihen ole koskaan kirjoitettu pilkkua. Tämä opetettiin jo peruskoulussa.

Vierailija
72/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä että on Mensan jäsen, kuten minä. Kaikki älykkäät kuuluu Mensaan.

T: Mensalainen, eli Mensan jäsen eli älykkö

Korjaus: Siitä, että on Mensan jäsen, kuten minä. Kaikki älykkäät KUULUVAT Mensaan.

Mutta osalle näköjään ei vaan onnistu suomi ja kielioppi, kun on tottunut vaan miettimään loogisuutta, mikä palikka tulee seuraavaksi sarjaan...

-winner-

Hassua, vaikutat keskivertoa tyhmemmältä 😅

Vierailija
73/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On työttömänä.

Argh mun poika on just tuollainen. On kyllä vielä teini. On myös musikaalinen ja matemaattisesti lahjakas. 

Vierailija
74/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On työttömänä.

Argh mun poika on just tuollainen. On kyllä vielä teini. On myös musikaalinen ja matemaattisesti lahjakas. 

Kaikki teinit?

Vierailija
75/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet entinen filosofi? Ymmärtääkseni filosofiasta ei jäädä eläkkeelle.

Vierailija
76/80 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet entinen filosofi? Ymmärtääkseni filosofiasta ei jäädä eläkkeelle.

Entinen AMMATTIfilosofi. Samaa mieltä, mitä se auttaa jauhaa samoja kysymyksiä ja olettamuksia aina vaan, kun vastauksia ei kysymyksiin saa edes tämän elämän aikana?

Vierailija
77/80 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaa pleikkarilla Tetristä koko valveillaoloaikansa.

Vierailija
78/80 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen promillen humalassa käyttäytyy kuin kahden promillen humalassa.

Vierailija
79/80 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää painonsa kurissa.

Vierailija
80/80 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie baarista naisia kotiinsa joka ilta.