Miksi prisman eteisessä on pyörätuoleja jotka saa käyttöön pyydettäessä?
Millä nämä pyörätuolia tarvitsevat saapuvat sinne kauppaan?
Kommentit (46)
Naapuri pystyy kävelemään noin 100 metriä, lonkat menee uusiksi, mutta kun pitää odotellessa esimerkiksi syödä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi tulla kauppaan vaikka ikääntyneen läheisensä kanssa, joka jaksaa kävellä lyhyehköjä matkoja eli vaikka juuri autolta kauppaan, muttei kävellä/seisoa koko kauppareissua.
On teillä mummoilla elämä vaikeaa.
Sano muuta, joudutaan kestämään ja sietämään sinunlaisiasi, joille luoja ei ole paljon älyä antanut.
Pitseet Prismalle tällaisesta huomaavaisuudesta! - Ongelmahan on, että silloin kun on terve ja kaikki pelaa, ainakin sinne päin, niin ei osaa ajatella, että saattaisi yksi kaks -tarvitakin, niin apua ja tukea, jota sitten Prisma tarjoaa mahdollistamalla pyörätuolien lainaamisen. '
Kyllä silloin kin voimat ovat vähissä ja mahd. vielä muisti pätkii, niin saa yks-jos toinen iltalenkin kulkiessaan peltoautomarketin käytäviä.
Ja voi olla vielä kesäkuumalla valmiiksi vähän uuvuksissa kun on päässyt edes sisälle kauppaan. Joten voi olla että mieluummin tuolloin asettuu pyörätuoliin, jolla kulkaa kuin kulkea rollaattorin tai kepin kans, ellei site kesä aamuna arvioinut omien voimiensa kantasien yläkanttiin ja uupumus iksi vasta keskellä markettia.
Mutta onko siinä kohtaa pyörätuolia tarjolla no eipä ole ollut ja yhä harvemmin myyjääkään, jolta pyttää apua tai tukea
.
Mun äitini oli toipumassa pahasta kaatumisesta ja vein hänet ruokakauppaan, apteekkiin ja tukisukkaostoksille ostoskeskukseen. Pyydettiin vartijalta pyörätuoli käyttöön.
Pyörätuoli on erittäin yleinen apuväline vanhuksilla. Periaatteessa heillä jalat toimivat, mutta eivät kauaa ja pitkiä matkoja kerralla.
Käyppä päivystämään siihen kaupan huudeilke, ja katso millä ne tulee. Sitten kysyt, miksi ne tarvitsee pyörätuolia.
Minä tarvin kun lonkka murtui kun vihdoinkin pääsin itse kauppaan. Keppien kanssa pelotti että joku tönäisee ja tönihän ne jotkut 🤬 että meinasi kaatua, niin että pyörätuoli oli parempi ja turvallisempi vaihtoehto. Joissain on sellaisia kärryjäkin mitkä sopivat pyörätuoliin. Sitäpaitsi pyörätuoli kuuluu nykyäään olla joka kaupassa. Olipa muuten harvinaisen typerä kysymys tämäkin, maalaisjärkeä ei ole turhaan jaettu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku voi tulla kauppaan vaikka ikääntyneen läheisensä kanssa, joka jaksaa kävellä lyhyehköjä matkoja eli vaikka juuri autolta kauppaan, muttei kävellä/seisoa koko kauppareissua.
Mihin sitä läheistä tarvitaan?
Mihin sinua tarvitaan? Menisit muualle ilmaa pilaamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin sinua tarvitaan? Menisit muualle ilmaa pilaamasta.
Koska ei se läheinen ole itsestäänselvyys jokaiselle pyörätuolia käyttävälle, kuten tämä läheis-kirjoittaja kuvittelee. Ehkä sinäkin haluat uskoa tähän illuusioon että sitten kun tarvitset liikkumisen apuvälineitä niin tietysti siinä on sitten joku toinen ihminen tukena, totta kai sen täytyy elävässä elämässä olla.
Vain vauvapalstalainen voi ahdistua matalalla kynnyksellä tarjottavasta apuvälineestä, joka ei kosketa itseä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Me lainattiin keharilapsellemme, kun iski raivari ja käveluhaluttomuus kesken kauppareissun. Oman pt:n roudaaminen on myös jossain määrin työlästä, joten jos pystyy vähän kävelemään itsekin, on kätevää lähteä ilman omaa ja lainata kaupasta.
Eutanasia.
Vierailija kirjoitti:
Pitseet Prismalle tällaisesta huomaavaisuudesta! - Ongelmahan on, että silloin kun on terve ja kaikki pelaa, ainakin sinne päin, niin ei osaa ajatella, että saattaisi yksi kaks -tarvitakin, niin apua ja tukea, jota sitten Prisma tarjoaa mahdollistamalla pyörätuolien lainaamisen. '
Kyllä silloin kin voimat ovat vähissä ja mahd. vielä muisti pätkii, niin saa yks-jos toinen iltalenkin kulkiessaan peltoautomarketin käytäviä.
Ja voi olla vielä kesäkuumalla valmiiksi vähän uuvuksissa kun on päässyt edes sisälle kauppaan. Joten voi olla että mieluummin tuolloin asettuu pyörätuoliin, jolla kulkaa kuin kulkea rollaattorin tai kepin kans, ellei site kesä aamuna arvioinut omien voimiensa kantasien yläkanttiin ja uupumus iksi vasta keskellä markettia.
Mutta onko siinä kohtaa pyörätuolia tarjolla no eipä ole ollut ja yhä harvemmin myyjääkään, jolta pyttää apua tai tukea
Mene pikkuputiilkiin ostoksille jos vaadit myyjää tuomaan sinulle tavarat eteen. Prisma on automarket
Jos sattuu vammautumaan sisään tulon yhteydessä. Tai jos on parkkeeranut invapaikalle, niin klenkkaa autolta ja ottaa sen pyörätuolin siitä, niin voi esiintyä invana, vaikka on ainoastaan kaulasta ylöspäin halvaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse joskus olet toisten avun varassa, ymmärrät miten mukavaa on päästä itse mukaan kauppareissulle valitsemaan omat ostoksesi.
Invataksi kyllä tulee verorahoista tuollaisille. Ei tarvita mitään lainarullatuoleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On teillä mummoilla elämä vaikeaa.
Mummoilla? Itse sairastan nivelreumaa, jaksan kyllä kävellä jonkin matkaa, mutta on päiviä, jolloin nivelet ovat niin kipeät, että tarvitsee pyörätuolia. Miksi käyn kaupassa? Kuules, ihan syötävää ostamassa! Onko teillä ikävä perjantai, kun ilkeilette?
Nivelreuma. Voi kyynel 😢
Kaikki sairaat mummot tänään av:llä 😆
Noita ei sitten varmaan nyysitä yhtään ja vaivihkaa kärrätä autolle "potilaan" kanssa ja hupsis kyytiin vaan kaikki.
Minä odotan selkäleikkausta, pystyn kulkemaan lyhyitä matkoja. Mutta seisoskelu ei onnistu, joten nyt olen turvautunut ostoskärryihin tukena, mutta pian varmaan tarvitsen pyörätuolin
Vierailija kirjoitti:
Noita ei sitten varmaan nyysitä yhtään ja vaivihkaa kärrätä autolle "potilaan" kanssa ja hupsis kyytiin vaan kaikki.
Miksi niitä nyysittäisiin? Ne ovat isoja ja kömpelöitä. Hankalia käytössä.
Apuvälinelainaamosta saa ilmaiseksi omille mitoille sopivan pyörätuolin.
Joo. "Huoris, haluatko sinä Jacky Makupalaa vai Paula-vanukasta?" "Mutsi oo HILJAA, mun pitää kirjoittaa villasukista vauvapalstalle!!!!"