Näin liityt moottoritielle oikein
https://vm.tiktok.com/ZNdSDrrxk/
Ei niin että ajat rampille alle sataa kun moottoritiellä on sadankahdenkympin nopeusrajoitus. Tänäänkin kun lähdin moottoritielle niin rampissa ajoi edellä joku tampio joka ei saanut autoaan kiihtymään edes sataan. Onneksi ei moottoritiellä ollut enempää liikennettä ja se yksikin väistäi vasemmalle kaistalle. Älkää menkö moottoritielle jos ette osaa ajaa.
Kommentit (78)
Siinä kohtaa kun rampin ja motarin välillä katkoviiva pitää olla jo moottoritienopeus lasissa.
Vähän vaikea kiiihdyttää sataan kun on niin mutkainen liittymiskaista.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa kun rampin ja motarin välillä katkoviiva pitää olla jo moottoritienopeus lasissa.
Mieluummin tulee rampilta ylikovaa ja himmaa koslansa sopivaan väliin.
Onneksi sen näkee motarilla jo kaukaa rampista mitä kohta tapahtuu kun micra sieltä posottaa 60iä. Väistän näitä suosiolla jo valmiiksi ennenkuin edes ovat rampin alussa.
Mun on vaikea uskoa, että näiden "älä mene moottoritielle, jos et osaa ajaa" -ihmisten jotainen liittyminen motarille ensimmäisestä alkaen on ollut täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikea kiiihdyttää sataan kun on niin mutkainen liittymiskaista.
Sinunkin autossasi on ratti.
Plus yleensä järkevintä on mennä motarikaistalla ajavan perään, ei edelle. Voithan vaikka mennä suoraan vasemmalle kaistalle ja ohittaa. Mutta edelle kiilaaminen yleensä vaikein tapa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa, että näiden "älä mene moottoritielle, jos et osaa ajaa" -ihmisten jotainen liittyminen motarille ensimmäisestä alkaen on ollut täydellinen.
Ei välttämättä ollutkaan, mutta ei se siihen kosahtanut etteikö olisi ollut riittävästi nopeutta jo rampissa. Joillakin se ei vaan onnistu ikinä, ja samalla tavalla kohelletaan siellä rampissa vaikka olisi ollut kortti jo 1960-luvulta.
Suomessa pitäisi olla ajokortit joissa rajoitukset missä saa ajaa kuten joissain muissa maissa. Sillä Puntolla voi käydä lähisalessa ja apteekissa hakemassa nitrot mutta ei tulla moottoriteille aiheuttamaan vaaratilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa, että näiden "älä mene moottoritielle, jos et osaa ajaa" -ihmisten jotainen liittyminen motarille ensimmäisestä alkaen on ollut täydellinen.
Ei välttämättä ollutkaan, mutta ei se siihen kosahtanut etteikö olisi ollut riittävästi nopeutta jo rampissa. Joillakin se ei vaan onnistu ikinä, ja samalla tavalla kohelletaan siellä rampissa vaikka olisi ollut kortti jo 1960-luvulta.
Suomessa pitäisi olla ajokortit joissa rajoitukset missä saa ajaa kuten joissain muissa maissa. Sillä Puntolla voi käydä lähisalessa ja apteekissa hakemassa nitrot mutta ei tulla moottoriteille aiheuttamaan vaaratilanteita.
No jos ei ollut, niin miksi sitten menit motarille ajamaan?
Vierailija kirjoitti:
Plus yleensä järkevintä on mennä motarikaistalla ajavan perään, ei edelle. Voithan vaikka mennä suoraan vasemmalle kaistalle ja ohittaa. Mutta edelle kiilaaminen yleensä vaikein tapa kaikille.
Jos kiilaa edelle ajaa liian hitaasti. Jos taas ajaa rampilla jo ohitse hitaammasta, liittyy motarille ja loittonee edelleen se on ihan ok.
No sitten ovat ne, jotka ajavat motarilla tiiviisti jonossa eivätkä suostu antamaan tilaa vetoketjuperiaatteella, koska Minulla on etuajo-oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa, että näiden "älä mene moottoritielle, jos et osaa ajaa" -ihmisten jotainen liittyminen motarille ensimmäisestä alkaen on ollut täydellinen.
Ei välttämättä ollutkaan, mutta ei se siihen kosahtanut etteikö olisi ollut riittävästi nopeutta jo rampissa. Joillakin se ei vaan onnistu ikinä, ja samalla tavalla kohelletaan siellä rampissa vaikka olisi ollut kortti jo 1960-luvulta.
Suomessa pitäisi olla ajokortit joissa rajoitukset missä saa ajaa kuten joissain muissa maissa. Sillä Puntolla voi käydä lähisalessa ja apteekissa hakemassa nitrot mutta ei tulla moottoriteille aiheuttamaan vaaratilanteita.
No jos ei ollut, niin miksi sitten menit motarille ajamaan?
Koska kaikkien se motariajo rampilta liittymisineen on joskus opeteltava. Ei sitä oikein muuten opi jos ei mene sinne ajamaan.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ne, jotka eivät kykene siinäkään vilkkua käyttämään. Hankala lähteä arvioimaan, mihin kohtaan tampio romuaan on tunkemassa, jos sitä suuntavlikkuakaan ei kykene käyttämään.
Toinen tapa on pistää vilkku ja samantien tulla tielle, liian usein on saanut hätä jarrutuksen tehdä, kun tulisi muuten kolari kun sieltä vain tullaan 50 km tunnissa vauhtia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea uskoa, että näiden "älä mene moottoritielle, jos et osaa ajaa" -ihmisten jotainen liittyminen motarille ensimmäisestä alkaen on ollut täydellinen.
Ei välttämättä ollutkaan, mutta ei se siihen kosahtanut etteikö olisi ollut riittävästi nopeutta jo rampissa. Joillakin se ei vaan onnistu ikinä, ja samalla tavalla kohelletaan siellä rampissa vaikka olisi ollut kortti jo 1960-luvulta.
Suomessa pitäisi olla ajokortit joissa rajoitukset missä saa ajaa kuten joissain muissa maissa. Sillä Puntolla voi käydä lähisalessa ja apteekissa hakemassa nitrot mutta ei tulla moottoriteille aiheuttamaan vaaratilanteita.
No jos ei ollut, niin miksi sitten menit motarille ajamaan?
Koska kaikkien se motariajo rampilta liittymisineen on joskus opeteltava. Ei sitä oikein muuten opi jos ei mene sinne ajamaan.
Eikö se vaatimus enää ollutkaan se, että motarille saa mennä vain, jos osaa ajaa? Sitähän tässä kommentoin.
Ja moottoritiellä jo ajavat voisivat muistaa riittävän turvavälin pitämisen edellä ajavaan, niin liittyjien on helppo solahtaa sekaan.
Vierailija kirjoitti:
No sitten ovat ne, jotka ajavat motarilla tiiviisti jonossa eivätkä suostu antamaan tilaa vetoketjuperiaatteella, koska Minulla on etuajo-oikeus.
Ruuhkat on hankalia. Joskus olen koittanut antaa ruuhkassa rampista tulevalle rakoa, mutta sitten se ei uskalla tulla ja vetää vaan lisää liinoja kiinni kunnes rampin pää lähestyy. Siinä sitten pohdit jarrutatko itse lisää ja aiheutat mahdollsiesti omaan perään ajoosi, vai painatko kaasua ja mahdollisesti rampista tullaan viimetipassa kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
No sitten ovat ne, jotka ajavat motarilla tiiviisti jonossa eivätkä suostu antamaan tilaa vetoketjuperiaatteella, koska Minulla on etuajo-oikeus.
Kun sinne tullaan kolmion takaa, niin sitä odotellaan että mahtuu
"Eikö se vaatimus enää ollutkaan se, että motarille saa mennä vain, jos osaa ajaa? Sitähän tässä kommentoin."
No sinä voit jatkaa tätä ääsburgersivuraidekeskustelua itseksesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten ovat ne, jotka ajavat motarilla tiiviisti jonossa eivätkä suostu antamaan tilaa vetoketjuperiaatteella, koska Minulla on etuajo-oikeus.
Kun sinne tullaan kolmion takaa, niin sitä odotellaan että mahtuu
'Hieman' ristiriidassa aloituksen kanssa
Enemmän ne, jotka eivät kykene siinäkään vilkkua käyttämään. Hankala lähteä arvioimaan, mihin kohtaan tampio romuaan on tunkemassa, jos sitä suuntavlikkuakaan ei kykene käyttämään.