Tarvisin tsemppiä ja puhtia kevätsiivoukseen, mutta ei ole ketään kenen kanssa puuhata yhdessä tai edes ketään kenelle soittaa, auttakaa.
Saisinko täältä tsemppiä. Sukulaisia tulossa huomenna yökylään ja olen koettanut siivota, mutta tähän mennessä olen saanut vain kaiken levälleen, enkä mitään puhdistettua tai paikalleen. Jotain ruokaakin pitäisi heille tehdä. Väsyttää ja masentaa. Sukulaiset ovat jo vanhoja, sellaisia, joilla itsellään on aina siisti koti, eivät he ymmärrä likaisuutta ja sekasotkua. Itsekin haluan kevätsiivouksen tehdä. Loma alkoi jo viikko sitten, mutta mitään en ole saanut aikaan.
Mistä te muut saatte virtaa?
Kommentit (16)
Sinulla sekaan olla kiire, joten kerää irstosälä laatikoihin myöhempäää selvittelyä varten imuroi, pyyhi pölyt ja pese lattia. Roskat ja tiskit tietenkin pois ja vessan pesu ja puhtaat pyyhkeet.
1. Kerää ja vie roskat
2. Laita tiskit koneeseen
3.Tavarat omille paikoilleen, tai väliaikaiseen piiloon jonka siivoat myöhemmin
4.Tuuleta ja lakaise
5.Pyyhi tasot
6.Siisti eteinen ja wc
7. Sijaa sängyt
8.Hae kaupasta tarvittavat, salaattia, patonkia ja pääruoan ainekset. Huomenna laita lohi uuniin ja tee muusi sillä aikaa. Jälkiruoaksi jäätelöä. Muista myös varata aamiaiselle tarvittavat. Ei tuohon mene kauan! Aloita heti, tsemppiä ja mukavaa päivää!
Vierailija kirjoitti:
Sinulla sekaan olla kiire, joten kerää irstosälä laatikoihin myöhempäää selvittelyä varten imuroi, pyyhi pölyt ja pese lattia. Roskat ja tiskit tietenkin pois ja vessan pesu ja puhtaat pyyhkeet.
Tuossa tuli kumma sanankorjaus, eli ei sekaan vaan alkaa.
Laita eka astiat niin muu kämppä on helpompi siivota
Musat soimaan ja siideri auki. Sillä minä saan siivoukset tehtyä. Tai hyvä kirja/podcast kuulokkeisiin.
Hae alkosta motivaatiojuomaa ja ala siivoamaan.
Ite en jaksa ees tehä ruokaa vaikka on hirvee nälkä
En tarkoita nyt erityisesti ap:tä, kun en hänen tilannetta tarkemmin tiedä. Hän mainitsee ettei ole ketään kelle soittaa ja pyytää avuksi. Tämän kaltaisista tilanteista kerrotaan usein. Sitten on ketjuja jossa suureen ääneen julistetaan "minä en puhelimeen vastaa" siitä ja tästä syystä. En usko että ystävyyttä voi ylläpitää pelkillä viesteillä. No, tämä poikkesi asiasta aikan paljon, mutta saattaa jonkun kohdalla olla syykin, ettei apua saa kun tarvitsee, tai edes juttuseuraa. Voimia ap:lle siivoukseen. Koita jaksaa, siististä kodista on iloa pitkäksi aikaa.
Kiitos-saa laittaa vielä lisääkin tsemppiviestejä. Tuntuu etten millään ehdi. Kauheasti olisi tekemistä ja vain tämä päivä aikaa. En millään ehdi, niin tuntuu että ei oikein pääse alkuun ja jaksa edes aloittaa, kun niin iso taakka. Stressaa ihan vietävästi. Kuitenkin itse haluaisin onnistua.
Alkoholi auttaa ja sumentaa näön niin ei pikkusotkut haittaa enää yhtään.
Kuinka iso asunto on siivottavana?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos-saa laittaa vielä lisääkin tsemppiviestejä. Tuntuu etten millään ehdi. Kauheasti olisi tekemistä ja vain tämä päivä aikaa. En millään ehdi, niin tuntuu että ei oikein pääse alkuun ja jaksa edes aloittaa, kun niin iso taakka. Stressaa ihan vietävästi. Kuitenkin itse haluaisin onnistua.
Tsemppiä! Olen hengessä mukana. Itse laitan podcastin päälle ja alan siivota. Yle Areenassa on pari jaksoa Rakkaustarinoita aluksi. Minä lajittelen pois kaikki vaatteet, joita en tarvi kesällä. Pakkaan ne vetoketjullisen torikassiin ja siirrän vaatehuoneeseen odottamaan syksyä. Osan vaatteista laitan kirpputorille.
On jo siivottu lähes kaikki paikat, otettiin auki yksi iso alakomero keittiössä ja voi kamala, mitä kaikkea on säästetty, jos joskus tarvitsisi. Aika paljon sain heitettyä pois, esim kaikki astiat, joita ei voi pestä tiskikoneessa, ja aikoinaan ostamiani kaikenlaisia keittiövehkeitä, joita ei sitten kuitenkaan käytä, kun melkein joka asiaan hyvä leikkuuveitsi on paras ase. Jäätelökonekin ole ja muita vastaavia, jotka unohdetaan yhden kokeilun jälkeen.
Myös suuri määrä kaikenlaisia leivontavehkeitä ja koristelun apuvälineitä. Nykyisin leivotaan vain joskus marja- tai omenapiirakkaa ja niihin riittä uunivuoka.
Nyt sitten käytössä olevat keittiön laatikot ei vät ole niin täynnä tavaroita, kun sinne alakomereoon siirrettiin vaikka vasta marjan- ja omenoiden keruu-aikaan tarvitsee.
Laita hyvää musiikkia soimaan. Aloita inhottavammasta hommasta. Tsemppiä! 🌞