Vain toinen puolisoista kutsutaan häihin?! Miksi?!
Tuli tässä vastaan sellainen tutun tilanne, jossa vain avioparin toinen osapuoli kutsuttiin häihin.
Monissa kulttuureissa tämä olisi lähes pyhäinhäväistys, mutta ilmeisesti melko yleistä Suomessa.
Itse olen kerran tällaisessa tilanteessa ollut.
Henkilökohtaisesti en voi ymmärtää, että kutsutaan juhlimaan the rakkauden juhlaa, mutta vain toinen on tervetullut.
Onko tämä oikein?
Kommentit (50)
Itse kutsuin kaikki avo- ja avioparit, mutta vierailla itsellään oli onneksi sen verran tilannetajua, etteivät raahanneet paikalle sellaisia kumppaneita joita me hääpari ei oltu koskaan tavattukaan. Oikeasti, kuka edes kehtaa tulla syömään jopa satasella (tai yli) jonkun ventovieraan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pariskunnan toinen osapuoli on täysin tuntematon minulle, jonka juhlaa vietetään, niin miksi hänet olisi pakko kutsua?
Kohteliaisuudesta sitä paremmin tuntemaasi ihmistä kohtaan, tylsää hänelläkin on kun ei tunne muita vieraita.
Jos häät on tylsät eikö ole helpompi vain olla menemättä.
Mistä sen voi etukäteen tietää?
Jos et tunne ketään, niin tuollaiset juhlat ovat todennäköisesti todella tylsät. Vaikka oletkin mukana porukoissa, niin sisäpiirin jutut menevät täysin ohitse. Katselet ihmeissäsi miksi porukka nauraa jollekin mitättömälle asialle tai miksi on hauskaa kun Katrille sanotaan vesisade yllätti. Juu juu... Ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me emme kutsuneet työkavereiden puolisoja, koska emme olleet koskaan heitä nähneet. Tämä oli kaikkien mielestä OK ja ymmärrettävä ratkaisu.
Työkaverit? Kutsuit työkaverit häihisi, vaikka et tunne edes heidän puolisoitaan? 😄
"Työkaverit? Kutsuit työkaverit häihisi, vaikka et tunne edes heidän puolisoitaan? 😄"
Olen eri, mutta entä sitten? Ihmisillä voi olla elämässään tärkeitä ihmisiä, joiden kumppania ei kuitenkaan tunneta. Ei kaikkien parisuhteet ole edes sellaisia, ettei mitään osata tehdä ilman kumppania. Voi olla hyvinkin tiivis työ- tai harrastusporukka, johon ei kuulu kumppanit tai ajanvietto pariskuntina.
Paljon sinkkuja riittää seuraa vähän kaikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me emme kutsuneet työkavereiden puolisoja, koska emme olleet koskaan heitä nähneet. Tämä oli kaikkien mielestä OK ja ymmärrettävä ratkaisu.
Työkaverit? Kutsuit työkaverit häihisi, vaikka et tunne edes heidän puolisoitaan? 😄
"Työkaverit? Kutsuit työkaverit häihisi, vaikka et tunne edes heidän puolisoitaan? 😄"
Olen eri, mutta entä sitten? Ihmisillä voi olla elämässään tärkeitä ihmisiä, joiden kumppania ei kuitenkaan tunneta. Ei kaikkien parisuhteet ole edes sellaisia, ettei mitään osata tehdä ilman kumppania. Voi olla hyvinkin tiivis työ- tai harrastusporukka, johon ei kuulu kumppanit tai ajanvietto pariskuntina.
Olen eri henkilö, jolle vastasit, mutta en missään nimessä menisi työkavereideni häihin, jos he eivät ole muuten perhetuttuja. Karonkat ovat tietenkin eri asia, koska ne liittyvät työelämään.
En menisi häävieraaksi ilman puolisoani. Älytön ajatuskin.
Tuo kertoo vain siitä että ollaan köyhiä mutta silti halutaan pitää ne häät. Ja ei siinä, monella ei ole nykypäivänä rahaa, silti niin huonotapaista ja junttia että menisin mieluummin sitten maistraatissa naimisiin ja joku pieni tilaisuus ihan lähimmille.
Häät on juhlat eikä patsastelutilaisuus. Ketään ei pidä kutsua nenää nyrpistelemään velvollisuuden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
En menisi häävieraaksi ilman puolisoani. Älytön ajatuskin.
Takiaisille on omat pirskeet. Kotonaan.
Enemmän ihmettelen niitä, jotka vetävät herneet nenään, kun lapsiperhe ei tulekaan hänen lapsettomiin häihinsä tai vieras ei matkustakaan viikonlopuksi hevonkuuseen ilman puolisoaan hänen bileidensä takia.
Kuka nyt köyhien häihin menisi muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos pariskunnan toinen osapuoli on täysin tuntematon minulle, jonka juhlaa vietetään, niin miksi hänet olisi pakko kutsua?
Niinpä ja voi olla rajattu lukumäärä jotka voi kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Jos hääpari ei tunne siippaasi, niin miksi he haluaisivat jonkun ventovieraaan tyypin tuhlaamaan hääbudjettiaan? Häät ovat kalliita.
Häihin halutaan nykyään vain kaikkein läheisimmät ihmiset, jotka iloitsevat aidosti avioliitosta eikä jotain jota ei ole ikinä tavattu ja joka kyllästyy hääpuheisiin ja pilaa tunnelman huokailemalla tylsistyneesti kun ei tunne ketään
Pahimmassa tapauksessa on joku sekopääalkoholistipersu, joka vaarantaa kaiken.
Niin. Ja voihan se uusi, tulevissa häissä vihittävä puolisokin olla sekopääalkoholistinatsi, joten tökeröä kutsua ollenkaan ja ei ainakaan kenenkään kannata mennä 😇
Asiaan: on todella noloa olla kutsumatta pariskunnan toista osapuolta. Kirkkohäihin minusta on mautonta olla kutsumatta lapsia.
Kaikilla on oikeus kutsua omiin häihinsä heidät, jotka haluavat ja jättää pois heidät, joita jostain syystä eivät juhliinsa tahdo.
Eikä sitä tarvitse erikseen kenellekään perustella.
Kaikkia ei voi kutsua, kun sukukin on iso. Pitää priorisoida itselleen lähimmät.
Vai pitäisikö kutsua ainoastaan sinkut ystävät?
Pienet häät, pieni juhlatila. Vain kaikkein tärkeimmät kutsutaan.
Esim. meillä iso suku. Jos haluaa max 50 hengen häät pitää, on pakko priorisoida, ketä kutsutaan.
Ei ole pakko mennä, jos v***ttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on oikeus kutsua omiin häihinsä heidät, jotka haluavat ja jättää pois heidät, joita jostain syystä eivät juhliinsa tahdo.
Juuri näin. Ja vastaavasti kenenkään ei ole pakko mennä niihin juhliin vain siksi, että on saanut kutsun.
Vierailija kirjoitti:
Eikä kutsuttujen tarvitse perustella, miksi ei mene.