Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin tupakoinnin alle kuukausi sitten ja hävettää millaisessa illuusiossa elin. Tupakka on ihan hirveää.

Vierailija
05.06.2025 |

En moralisoi polttajia koska ymmärrän kyllä sen pelon luopumisesta ja kaiken mitä siihen lopettamisajatukseen kuuluu.

Poltin yli 10 vuotta askin päivässä. Päätin lopettaa ja se oli siinä. Suurin prosessi oli pään sisällä tehty kauan aikaa sitten mutta toiminta eli lopettaminen tapahtui vasta taannoin. Sitten kun sen tein niin ei tehnyt edes enää mieli eikä ollut vaikeaa. Yhtäkään vaikeaa hetkeä ei ole ollut koko aikana vaikka luulin olevani todella riippuvainen ja että en muka pystyisi. Onneksi se ei ollut totta.

Nyt tupakka on mielessäni todella vastenmielinen kun miettii sen makua ja hajua. Hyi saamari. Ei enää koskaan. Kaikki takitkin haisee tupakalle, pitäis pestä. On jotenkin ihmeellistä kun saa herätä noista riippuvuuksista ja tajuaa miten on oikeasti parempi olla ilman ja miten järjetöntä koko touhu oli kun poltti ja sama alkoholin kanssa, ei mitään järkeä eikä iloa siitäkään todellisuudessa. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennyttä ei tarvitse käyttää itsensäpiiskaamiseen. Mennyttä voi katsoa kirkkain silmin viisaasti ja osata toimia toisin jos tilaisuus vanhaan palaamiseen tarjoutuu. Mennyt kirkkaana mielessä on helpompi miettiä haluanko tätä samaa uudestaan. Mennyt piiskaavana mielessä on turhaa hiekkaa rattaissa.

Vierailija
22/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En moralisoi mutta kuitenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerro yksikin lause mikä tuossa moralisoi ihmisiä? Miksi tupakoinnin lopettamisesta ei saisi puhua? 

Vierailija
24/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen polttanut vähän pidempään, kohtta 40 vuotta, välillä olen kuukausia polttamatta mutta sitten alkoi uudestaan. Koskaan en ole kehunut että lopettaminen on helppoa, jos olisi niin en nyt polttaisi, ensimmäiset kolme neljä viikkoa on ollut helppoa siihen se helppous sitten loppuukin.

Vierailija
25/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen polttanut vähän pidempään, kohtta 40 vuotta, välillä olen kuukausia polttamatta mutta sitten alkoi uudestaan. Koskaan en ole kehunut että lopettaminen on helppoa, jos olisi niin en nyt polttaisi, ensimmäiset kolme neljä viikkoa on ollut helppoa siihen se helppous sitten loppuukin.

Kerron vain omaa kokemustani tupakoinnin lopettamisesta. Ei se ole mikään henkilökohtainen hyökkäys ketään vastaan vaan haluan vain kertoa millaista tämä on itselle ollut. Suoraan sanottuna tämä on ollut minulle helppoa. Erittäin helppoa. Miksi minun pitäisi valehdella?

Hyvä että se oli sinullekin helppoa ja harmi ettei sitten enää ollutkaan. Niin voi käydä minullekin mutta nyt ainakin tuntuu että en missään nimessä ottaisi tupakkaa vaikka tarjottaisiin loppuelämäksi tupakat. En missään nimessä haluaisi. Ajatus on yksinkertaisen hyvin vastenmielinen. On kivaa huomata että näinkin voi käydä. Kun todella luulin että en pysty lopettamaan mutta nyt kun en vain polta niin en polta. Joitakin se kai ärsyttää mutta ehkä joillekin voi olla myös tärkeää kuulla lopettamisesta kertomuksia. -ap

Vierailija
26/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava, onnittelut!!!

ja tosiaan röökin käry on jotain niin kuvottavaa.

Vierailija
27/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei ole verrattavissa, koska siihen ei normaalisti tule riippuvuutta eli kaikki alkoholia käyttävät eivät ole alkoholisteja.. Valtaosalle se on sosiaalinen harrastus, joka jää sitten pois samaan tahtiin kuin tietyt sosiaaliset piiritkin elämästä.

Vierailija
28/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee myös työssä käyntiin. Aluksi lopettaa tupakoinnin, sitten alkoholin ja tajuaa että ei enää ole järkeä käydä töissäkään, koska se pahaolo minkä takia alkoa ja tupakkaa käytti, johtui työelämästä.

Vierailija
29/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olemaan tympääntynyt kun tupakoiva työtön kaveri on jatkuvasti lainaamassa rahaa vaikka käteen jää ainakin 500 euroa kuussa jolla itse pärjäisin kaksi kuukautta.

Vierailija
30/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettamisen jälkeen polttanut yhden tupakan, ja minusta se maistui aivan älyttömän hyvälle, samalta kuin teininä. Se, minkä olen kokenut hirveäksi on se tupakoiitsijoista lähtevä haju, kun tulevat tupakalta takaisin sisään samaan huoneeseen. Haju on niin hirvittävä ja tuntuu kauhealta ajatella, että olen pistänyt läheiseni haistelemaan moista 20 vuotta.

Vierailija
31/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan olemaan tympääntynyt kun tupakoiva työtön kaveri on jatkuvasti lainaamassa rahaa vaikka käteen jää ainakin 500 euroa kuussa jolla itse pärjäisin kaksi kuukautta.

Teltassako nää asut? Kukaan ei pärjää 250 eurolla kuussa edes Venäjällä.

Vierailija
32/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro yksikin lause mikä tuossa moralisoi ihmisiä? Miksi tupakoinnin lopettamisesta ei saisi puhua? 

No koska tulee mielipaha koska olen epäterveellinen 😭😭😭😭

Vierailija
33/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole minkäänlaista ensi käden tietoa näistä asiosita, (mutta kommentoimaan pitää päästä, ehkä se on se mun riippuvuus, heh), mutta psykologituttuni sanoi kerran, että parhaiten lopettamisessa onnsituu ne, jotka ovat prosessoineet lopettamsien mielessään mahdollsiimman perusteellisetsi ennen kuin lopulta tosiaan lopettavat.

Mutat onnittelut aplle hyvästä päätöksestä ja tsemppiä sen pitämiseen!

Vierailija
34/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Tuossa vaiheessa ei todella pidä moralisoida muita, jos alle kuukausi polttamatta, koska lopettamisprosessi on kesken. Ja kannattaa keskittyä nyt kaikin voimin siihen omaan prosessiin, eikä muiden, saati toisten arvostelun. 

t. polttamatta 4v. 

Niinpä. 1kk ei ole vielä mitään. Olin joskus 3kk polttamatta ja ratkesin. Toisella kertaa olin jo 6kk ja taas ratkesin. Nyt ollut 8 vuotta polttamatta ja kyllä siinä 2-3 vuoden paikkeillakin kävi välillä mielessä että kyllä yksi tupakka kivasti helpottaisi oloa kun oli joku stressaava tilanne edessä. Nyt en ole polttanut kuin yksittäisiä tupakoita silloin kun olen viihteellä, ja viihteelläkään en käy kun joku 2-3 kertaa vuoteen.

Vierailija
35/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen polttanut 23vuotta.

Kerran olin 2kk polttamatta.

Tupakointi kuluttaa suurimman osan päivästä. Ikään kuin täyttää joka hetkeä.🚬👍

Vierailija
36/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstistä paistaa läpi, ettet ole polttanut tupakkaa.

Vierailija
37/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan polttanut tupakkaa jatkuvasti. Yleensä jos saan olla yksin ilman ihmisärsykkeitä niin en polta tai juo.

Ihmiset sen tekee ja erityisesti työelämä. Keskimäärin elämässä on 30 vuoden aikana mennyt puoli askia viikossa ja voisi sanoa vähemmänkin, koska työttömänä ja lomilla en polta ollenkaan. 

En ole huomannut tupakoinnista mitään haittoja. Lähinnä hyötynä sen että monikaan ei halua tutustua tupakoivaan ihmiseen tai jutella sellaisen kanssa. Saa turvaetäisyyden.

Vierailija
38/43 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Joni Lennon kun häneltä kysyttiin ( tai joku muu beatleseista) että katuuko hän mitään tai ylipäätään rajua elämää vihjaten huumeisiin, niin totesi ettei kadu mitään mistä on nauttinut, mutta on hyvä jatkaa eteenpäin ilman. 

Tupakointiin voi ottaa saman viisauden mukaan. Olette ylpeitä ja ymmärrätte enemmän. 

Tupakoimattomat ei ymmärrä oikein mitään tai elämää samassa mittapuulla kuin tupakan käytön lopettaneet ymmärtävät. 

Vierailija
39/43 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ruokaa sä mussutat ja muuta turhaa ostelet jos ei riitä? Ota huomioon että tarkoitin käteen jäävää rahamäärää vuokrien jälkeen.

Vierailija
40/43 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon ruokaa sä mussutat ja muuta turhaa ostelet jos ei riitä? Ota huomioon että tarkoitin käteen jäävää rahamäärää vuokrien jälkeen.

Eihän se tietenkää riitä jos käryttää askin parissa päivässä.