Muutan miesystävän luo, laitanko asunnon vuokralle vai myynkö sen ja sijoitan rahat?
En ole ostamassa osuutta miesystävän asunnosta, joten siihen en sitä tarvitse.
Laskin excelissä ja tekoälyn avulla, että kummassakin tapauksessa tuotto on euroissa sama teen kummin vain, vuoraan tai sijoitetan 6% arvioidulla tuotolla. Kumpi sinusta tuntuisi turvallisemmalta ja miksi?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Myy ja sijoita rahat. Vuokralaisista ei aina tiedä, jos sattuu huonot asunto menee remonttiin ja vuokraa ei saa.
Mun asunto ei ole ihan niitä halvimpia, joten rajaa kyllä ne köyhimmät pois. Mutta eihän ihmisistä silti koskaan tiedä.
ap
Mä varmaan myisin jos ei ole isoa arvonnousua odotettavissa, koska vuokratuotto on aina semmosta ja tämmöstä. Yksikin huono vuokralainen vie vuosien tuotot.
No ei se myyminenkään tänä päivänä ole itsestään selvä asia
Suosittelen kyllä vuokraamista. Jos joskus tulee eteen tilanne että päätätte ostaa miehen kanssa yhteisen asunnon, lainan saantia helpottaa se että on velattomia asuntoja mitä laittaa pantiksi.
Jos hyvä asunto, niin aika on huono myymiselle. Tosin voisin kokeilla myydä kunnon hintaan ja katsoisin meneekö kaupan.
Oletko varma, ettet asuntoa itse enää tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Jos hyvä asunto, niin aika on huono myymiselle. Tosin voisin kokeilla myydä kunnon hintaan ja katsoisin meneekö kaupan.
En tietenkään voi olla varma että suhde kestää lopun ikääni, vaikka toki toivon niin
ap
Sijoittaminen kyllä tuo paremman tuoton. Minä aion myydä asuntoni, kun niiden hinnat nousevat ja laitan osakkeisiin. Vuokranantajan elämä on perseestä. Tuotto häviää remontointeihin.
En nyt ihan heti myisi jos vaikka yhteiselosta ei tulekaan mitään. Odota nyt ainakin puoli vuotta että näet miten hyvin teidän yhteiselämä sujuu. Yhteenmuuttaessa kumppanista saattaa käydä ilmi ikäviä tapoja joita et voi sietää.
Asunnot nykyään ei myy kovin nopeasti. Vuokralle.
Sijoittamisella saa enemmän kuin 6 pinnaa kun sen tekee oikein. Joistakin 5 pinnaa.
Ost kotimaiset osakkeet. Ulkomaalaiset osakkeet aot ja Sp 500 rahastot.
Ainakin kokeilisin myydä. Paljonko sulle siitä sitten jää? Itse en uskaltaisi varmasti sijoittaa kaikkea jos nyt omani myisin. Puhutaan kuitenkin sadoista tuhansista. Ehkä laittaisin osan jollekin määräaikaiselle tilille josta maksetaan jonkinlainen korko.
Mutta en mielelläni vuokraisi. Olen nähnyt läheltä mitä tarkoittaa olla vuokranantaja. Hyviä vuokralaisia on välillä vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ihan heti myisi jos vaikka yhteiselosta ei tulekaan mitään. Odota nyt ainakin puoli vuotta että näet miten hyvin teidän yhteiselämä sujuu. Yhteenmuuttaessa kumppanista saattaa käydä ilmi ikäviä tapoja joita et voi sietää.
Kyllä niitä asuntoja voi ostaa siinä missä myydäkin. Tuskin aloittaja niin kiintynyt on nykyisiin seiniin että olisi pakko saada just ne. Hänhän on sieltä pois muuttamassa joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy ja sijoita rahat. Vuokralaisista ei aina tiedä, jos sattuu huonot asunto menee remonttiin ja vuokraa ei saa.
Mun asunto ei ole ihan niitä halvimpia, joten rajaa kyllä ne köyhimmät pois. Mutta eihän ihmisistä silti koskaan tiedä.
ap
Älä jaksa olla lapsellinen.
Vierailija kirjoitti:
Raha on parempi turva esim eron varalle. Vuokralaisella on aina se irtisanomisaika.
Älä myy ainakaan. Mies pettää simua joskus niin sitten sinulla on oma asunto eli laita vuokralle.
Joo ja suhde viikossa poikki, olet sitten ilman asuntoa jos myyt sen harkitse vielä.Ukkoja on jonossa melat pystyssä mutta asuntoja ei ole.
Asunnosta aina on kuluja ja huolia, myisin jos itse oisin samassa tilanteessa.