Onko tässä henkilössä vikaa, minussa, vai kummassakin? Lista
- Haukottelee koko puhelun ajan ja vaikuttaa siltä että on kiire pois. Vaikka on sovittu että soitellaan joka päivä ja jutellaan koska olemme hetken erossa.
- aina kun on riidelty tai juteltu vakavia, puhuu ja kommentoi kaikkea negatiivista. Kaikki (minussa) on jotenkin huonosti.
- sanoo että tottakai otetaan yhteiskuva someen, mutta ei edes tykkäile minun kuvista, vaikka siellä on hänen ottamia kuvia ja hän esiintyy niissä. Kysyttäessa kerroin että häiritsee vähän. Mutta asia ei muutu.
- raivostuu minun reaktiosta ja paiskaa esineen pöytään esittäen minua. Vaikka minä en ole käyttäytynyt niin.
- vaikuttaa hämmentuneeltä tilanteessa jossa pitäisi hyvästellä, eikä vaikuta tuntevan ikävää toisesta. Vaan viihtyy itsekseen porukassa jossa saa paljon huomiota.
- oli sopinut pitkästä erossaolosta minulle edes mainitsematta.
- pitää puhelinta äänellisellä ja saa ilmoituksia koko ajan, omien sanojensa mukaan eri rymistä. Kaipaako niin paljon huomiota?
- yhdessä harrastamassa liikuntaa katselee muita naisia ja pyrkii välillä ottamaan heihin kontaktia neuvomalla heitä. Vaikka minä olen vieressä.
- projisoi että minä kaipaan paljon aktiviteettia ja haluan usein lähteä jonnekin. Vaikka se on hän. Ei tunnu tiedostavan tätä.
- kokee selvästi vaikeaksi puhua negatiivisista puolistaan ja kesti pitkään että hänestä sai ulos sen että hänestä meillä on erilainen tarve yhdessäololle. Ei kuitenkaan sano että hän kaipaisi lisää tilaa, vaikka käytöksestä voisi päätellä niin.
- hän on hyvin puoleensavetävä persoona ja vauvat, koirat ja usein naiset pitävät hänestä paljon.
- hän on itkenyt pari kertaa riidan aikana, mutta se tuntuu liittyvän häneen. Ei siihen mitä minä tein.
- lipsautti kerran että jos haluaa valehdella, täytyy paljastaa mahdollisimman vähän.
- mennessämme yhdessä juhliin hän ignoorasi minut täysin ja käyttäytyi kuin en olisi siellä. Jäin yksin täysin tuntemattomien keskelle ja se oli ahdistavaa. Hän ei ymmärtänyt että siinä kävisi niin. Lisäksi hän aloitti keskustelun naisen kanssa ja minusta tuntui että heidän välillä oli ollut jotain. Olin ihan vieressä. Ottaessani asian esiin, hän luuli ensin että puhuin viestistä toiselle naiselle ja alkoi selittelemään sitä, kuin olisin nähnyt ko viestin.
- olemme olleet yhdessä vuoden, mutta emme ole tavanneet kummankaan perhettä. Minusta tuntuu liian epävarmalta että pystyisin, koska tuntuu että hän piilottelee minua. Olen tavannut hänen sisaruksen. Hän ei ole tavannut minun puolelta ketään.
- minusta tuntuu että hän on kiinnostunut ystävänsä tyttöystävästä, hän puhuu hänen seurassaan todella välittävästi ja näyttää unohtavan minut kokonaan. Hän on myös korostanut useaan otteeseen että he ovat olleet pitkään yhdessä, mutta kerran mainitsi ettei hän tiedä miten heillä menee. Kysyessäni asiasta kerran, hän sanoi vain minun olevan mustasukkainen, mutta suuttui paljon.
- aloittaessamne tapailun hän vaikutti tietyissä paikoissa olevan jotenkin varuillaan ja törmätessämme kerran hänen ystävään, hän oli kuin ei oikein tuntisikaan minua. Seisoikin kaukana, esitteli kuitenkin minut nimeltä. Minusta tuntui että oli ihan vasta eronnut jostakusta toisesta.
- hän ostelee minulle paljon kalliita asioita.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ette sovi yhteen. Hän ei halua sitoutua sinuun ja pettää. Kannattaa erota. Tsemppiä.
Ei ole ollut mahdollista edes, olemme viettäneet niin tiiivisti aikaa yhdessä.
Ei herranjestas mihin kaikkeen nainen suostuu parisuhteen toivossa. Onko sinulla itsearvoa lainkaan? Tuo mieshän on selvästi persoonallisuus häiriöinen. Se että sinä "rakastat" miestä ei tule häntä muuttamaan, päinvastoin, vauhti senkun kiihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet liian (pakko)neuroottinen listaaja ja koitat etsiä vikoja joka paikasta. Miksi teet sitä? Koetko alitajuisesti ettet halua enää olla siinä suhteessa?
Alitajuntani sanoo että tässä on jotain vaarallista ja järkeni sanoo että se ei ole koko totuus. En tiedä mitä uskoa!
Sinulla ei ole suhteessa hyvä olla, koska kysyt asiaa täällä ja olet tehnyt pitkän listan epäkohdista.
Mitä vastaisia ystävällesi, jos hän tekisi aloituksen, jonka sinä teit?
Oma kokemukseni tuollaisesta on, että miehellä on kierroksessa muitakin. Ne puheet yhteen muutosta on vain puheita. Tuo kuulosti todella paljon eksältäni.
Mutta on myös tietysti mahdollista, että olet todella mustasukkainen, ja kuvittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lista siitä mitä ei halua?
Tavallaan, mutta kun kaikki muu on ihan täydellistä ja siinä on niin paljon hyvää että en ole koskaan sellaista kokenut.
Kaikki muu? No kerro niistä hyvistä puolistakin sitten.
Vaikuttaa siltä että kannattaa ottaa tauko asiassa. Ei ketään voi pakottaa suhteeseen tai edes ystävyyteen. Tuon käytöksen mukaan ei taida edes kaveruus kiinnostaa. Anna olla. Etsi muita ihmisiä elämääsi. Jotka oikeesti haluaa olla yhteydessä. Ei tuo kuulosta normaalilta käytökseltä. Jos oikeesti haluaa olla kaveri osaa kyl arvostaa toisen seuraa. Mut ei pakottamalla mikään ihmissuhde toimi. Eikä kummassakaan ole mitään vikaa. Joskus vaan ihmissuhteet loppuu.
Sinussa on se vika, että olet vieläkin tuossa suhteessa ja epäröit niin kovasti omaa kokemustasi, että onko se oikein.
Helppo sanoa ulkopuolelta, tiedän. Itsessäni on samaa vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että hän on kanssasi mutta samalla haluaa pitää kuitenkin kaikki mahdollisuudet avoimina jos sattuisi löytämään jonkun paremman. Sinä puolestasi vaikutat vähän ripustautuvalta tai ainakin haluaisit olla enemmän yhdessä kuin miehesi. Kannattaa miettiä haluatko jatkaa suhdetta johon et ole tyytyväinen.
Ripustautuvalta? Minusta kysyjä kaipaa normaalia seurustelusuhdetta.
Mutta oma neuvoni olisi, että lähde. Et tulisi olemaan onnellinen tuollaisen etäisen ihmisen kanssa. Tuskin kukaan olisi.
No onhan tuo nyt ripustautumista jos vaatii että päivittäin pitää soitella, ja olettaa toisen pyytävän luvan sopiskseen omia menoja! Ihan koko ajan pitäisi olla yhteydessä, ja kaikki menemisensä ja tekemisensä selittää ja perustella. Ap kaipaa suhteessa jatkuvaa huomiota siten, ettei miehellä käytännössä olisi muuta elämää ollenkaan. Jos tuo ei ole ripustautumista, niin mikä on!? T.eri
Jos kaikki olisi hyvin et kirjoittaisi noita asioita täällä. Luota vaistoosi.
Vaikutat kyllä kovin lapselliselta. Aika vaikea tajuta miksi olet kyseisen ihmisen kanssa, jos koet asiat noin.
Teissä molemmissa on "vikaa". Ette sovi toisillenne. Ette ehkä ole kumpikaan vielä valmiita vakaaseen parisuhteeseen.
Lopettakaa tuo toistenne tunteilla leikkiminen, ja päästäkää itsenne ja toisenne vapaiksi.
Kummassakaan ei ole vikaa, mutta ette sovi yhteen ja näyttää ettei tuo kumppanisi oikeasti halua olla kanssasi. Olet vain hyödyke, "joku", etkä ihmisenä tärkeä ihminen.
Kuinka joku jaksaa listata noin tarkkaan jonkun toisen tekemiset?
Itse lopetin listan lukemisen sen puoli välissä. Siinä vaiheessa olisi alkanut jo ukkokin riittämään. Eli jos on puoliskossa jotain vikaa-vikaa-vikaa, niin kyllä on aloittajassakin, kun käyttää aikaa tuollaisten yksityiskohtaisten märehdintälistojen luomiseen.
Ja kyllä - luulisi, että aikuinen itsekin jo tuolla analyysillä tajuaa, ettei tuollaisen tyypin kanssa kannata jatkaa yhteistä matkaa.
Haukotus pitikö kirjoittaa novelli?
Tää kuulostaa jonkun epävarman parikymppisen kirjoittamalta. Tuossa on niin paljon samaa kuin itsessäni 15 vuotta sitten, kun en kestänyt olla hetkeäkään erossa silloisesta puolisostani ja ylianalysoin kaiken. Siitä kyllä onneksi kasvaa ja oppii, ettei kaikkea tarvitse ryhtyä yliajattelemaan.
Vierailija kirjoitti:
negatiivisuus, empatian puute ja riitatilanteissa syyttävä asenne ovat merkkejä siitä, ettei hän arvosta sinua tai suhtaudu suhteeseen vastuullisesti. Tällainen käytös ei ole hyväksyttävää missään parisuhteessa. Se, että jättää sinut yksin sosiaalisissa tilanteissa, katselee muita naisia ja vaikuttaa kiinnostuneelta heistä, osoittaa selkeää epäkunnioitusta sinua kohtaan. Lisäksi hänen kyvyttömyytensä keskustella omista tarpeistaan ja rajojen asettamisesta vaikeuttaa suhteen toimivuutta entisestään. Materiaalinen korvaaminen ei tee pahoinpitelevästä tai välinpitämättömästä käytöksestä hyväksyttävää. Sinä ansaitset kumppanin, joka kohtelee sinua arvostavasti, kuuntelee sinua ja osoittaa aitoa kiinnostusta sekä sitoutumista.
Just näin. Tosin sillä edellytyksellä, että ap on itse päästään terve eikä esim. asioita kuvitteleva mustasukkainen tai epävakaa tyyppi. Sen taas tietää ehkä ainoastaan ap.
Eli ap, jos olet täyspäinen ja kuvasit tilannetta objektiivisesti, niin lemppaa se ukko. Ei siitä mitään hyvää seuraa. Toinen juttu on se, että oletko autismin kirjolla, kun joudut täällä kyselemään tuota? En tarkoita pahalla, vaan kirjolaiset usein joutuu tuollaisten tyyppien hyväksikäyttämiksi. Vaikka näet ettei kaikki ole kunnossa, niin silti et jotenkin ymmärrä sitä, vaan ylianalysoit ja selittelet toisen puolesta, punnitset hyviä ja huonoja puolia. Ei kannata. Been there, done that. 20 vuotta kaiken jälkeen mietin, olenko autisti, enemmän kyllä muista syistä johtuen, mutta silti. Ei kukaan normaali olisi katsellut sellaista, olin liian sinisilmäinen.
En lukenu ku neljä. Miksi kulutat aikaa tällaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
negatiivisuus, empatian puute ja riitatilanteissa syyttävä asenne ovat merkkejä siitä, ettei hän arvosta sinua tai suhtaudu suhteeseen vastuullisesti. Tällainen käytös ei ole hyväksyttävää missään parisuhteessa. Se, että jättää sinut yksin sosiaalisissa tilanteissa, katselee muita naisia ja vaikuttaa kiinnostuneelta heistä, osoittaa selkeää epäkunnioitusta sinua kohtaan. Lisäksi hänen kyvyttömyytensä keskustella omista tarpeistaan ja rajojen asettamisesta vaikeuttaa suhteen toimivuutta entisestään. Materiaalinen korvaaminen ei tee pahoinpitelevästä tai välinpitämättömästä käytöksestä hyväksyttävää. Sinä ansaitset kumppanin, joka kohtelee sinua arvostavasti, kuuntelee sinua ja osoittaa aitoa kiinnostusta sekä sitoutumista.
Tämä! Jos mies jo alkuhuuman aikana (olette seurustelleet noin vuoden) rupeaa perseilemä
Ei riipu mistään. Nainen on OMAN parisuhteensa toisessa pääosassa, joten hänen tuntemuksillaan on hänelle väliä ja hän myös saa niiden perusteella edistää omia valintojaan itsenäisesti.
"Tämä! Jos mies jo alkuhuuman aikana (olette seurustelleet noin vuoden) rupeaa perseilemään kuten listasit, ei se ainakaan ajan kanssa paremmaksi muutu. Haluatko olla parisuhteessa miehen kanssa jonka käytös satuttaa sinua emotionaalisesti, ja joka yrittää korvata tätä käytöstään ostamalla sinulle kalliita asioita? Onko miehellä jonkun tason asberger tai muu autismin kirjo, onko tutkittu? Se voisi selittää jonkun verran hänen käytöstään. Suostuisiko mies menemään tutkittavaksi? Sitten hänen pitäisi myös hyväksyä tämä autisminkirjo, mikäli tutkimuksista se selviäisi. Pystyisikö hän siihen? Epäilen narsismia kaupan päälle. Miehen puheet eivät matchaa käytöksen kanssa, puhuu yhteen muutosta, mutta kumminkin katselee ja ottaa muihin naisiin kontaktia sinun silmien edessä. Mies on valmis vaihtamaan parempaan naiseen, kun se tulee hänelle mahdolliseksi. Itse en jäisi hetkeäkään tuhlaamaan moiseen mieheen, jollei hän kävisi autismitutkimuksissa. Sen jälkeen pitäisi miettiä jääkö tuollaiseen suhteeseen jos perseilevän käytöksen voi laittaa autismin piikkiin. Jos autismia taas ei löydy niin sitten mies on vaan perseilijä ja suhde päättyisi siihen."
Me olemme muuttaneet yhteen, se ei ollut vain puhetta.
Kaikki muukin minkä hän on sanonut on toteutunut kyllä.