Onko tässä henkilössä vikaa, minussa, vai kummassakin? Lista
- Haukottelee koko puhelun ajan ja vaikuttaa siltä että on kiire pois. Vaikka on sovittu että soitellaan joka päivä ja jutellaan koska olemme hetken erossa.
- aina kun on riidelty tai juteltu vakavia, puhuu ja kommentoi kaikkea negatiivista. Kaikki (minussa) on jotenkin huonosti.
- sanoo että tottakai otetaan yhteiskuva someen, mutta ei edes tykkäile minun kuvista, vaikka siellä on hänen ottamia kuvia ja hän esiintyy niissä. Kysyttäessa kerroin että häiritsee vähän. Mutta asia ei muutu.
- raivostuu minun reaktiosta ja paiskaa esineen pöytään esittäen minua. Vaikka minä en ole käyttäytynyt niin.
- vaikuttaa hämmentuneeltä tilanteessa jossa pitäisi hyvästellä, eikä vaikuta tuntevan ikävää toisesta. Vaan viihtyy itsekseen porukassa jossa saa paljon huomiota.
- oli sopinut pitkästä erossaolosta minulle edes mainitsematta.
- pitää puhelinta äänellisellä ja saa ilmoituksia koko ajan, omien sanojensa mukaan eri rymistä. Kaipaako niin paljon huomiota?
- yhdessä harrastamassa liikuntaa katselee muita naisia ja pyrkii välillä ottamaan heihin kontaktia neuvomalla heitä. Vaikka minä olen vieressä.
- projisoi että minä kaipaan paljon aktiviteettia ja haluan usein lähteä jonnekin. Vaikka se on hän. Ei tunnu tiedostavan tätä.
- kokee selvästi vaikeaksi puhua negatiivisista puolistaan ja kesti pitkään että hänestä sai ulos sen että hänestä meillä on erilainen tarve yhdessäololle. Ei kuitenkaan sano että hän kaipaisi lisää tilaa, vaikka käytöksestä voisi päätellä niin.
- hän on hyvin puoleensavetävä persoona ja vauvat, koirat ja usein naiset pitävät hänestä paljon.
- hän on itkenyt pari kertaa riidan aikana, mutta se tuntuu liittyvän häneen. Ei siihen mitä minä tein.
- lipsautti kerran että jos haluaa valehdella, täytyy paljastaa mahdollisimman vähän.
- mennessämme yhdessä juhliin hän ignoorasi minut täysin ja käyttäytyi kuin en olisi siellä. Jäin yksin täysin tuntemattomien keskelle ja se oli ahdistavaa. Hän ei ymmärtänyt että siinä kävisi niin. Lisäksi hän aloitti keskustelun naisen kanssa ja minusta tuntui että heidän välillä oli ollut jotain. Olin ihan vieressä. Ottaessani asian esiin, hän luuli ensin että puhuin viestistä toiselle naiselle ja alkoi selittelemään sitä, kuin olisin nähnyt ko viestin.
- olemme olleet yhdessä vuoden, mutta emme ole tavanneet kummankaan perhettä. Minusta tuntuu liian epävarmalta että pystyisin, koska tuntuu että hän piilottelee minua. Olen tavannut hänen sisaruksen. Hän ei ole tavannut minun puolelta ketään.
- minusta tuntuu että hän on kiinnostunut ystävänsä tyttöystävästä, hän puhuu hänen seurassaan todella välittävästi ja näyttää unohtavan minut kokonaan. Hän on myös korostanut useaan otteeseen että he ovat olleet pitkään yhdessä, mutta kerran mainitsi ettei hän tiedä miten heillä menee. Kysyessäni asiasta kerran, hän sanoi vain minun olevan mustasukkainen, mutta suuttui paljon.
- aloittaessamne tapailun hän vaikutti tietyissä paikoissa olevan jotenkin varuillaan ja törmätessämme kerran hänen ystävään, hän oli kuin ei oikein tuntisikaan minua. Seisoikin kaukana, esitteli kuitenkin minut nimeltä. Minusta tuntui että oli ihan vasta eronnut jostakusta toisesta.
- hän ostelee minulle paljon kalliita asioita.
Kommentit (79)
Paiskoo tavaroita??? Pelkästään jo tuo että miehellä on noin paha vihanhallintaongelmia on valtava punainen lippu. Lähde hyvä ihminen tuosta suhteesta ennen kuin paiskaa sinut seinään.
"Ole sinä se ensimmäinen, joka uskaltaa. Se voi avata oven toiselle arastelijalle uskaltaa myös. Ole avoin ja anna toiselle tilaa kertoa siitä mikä häntä ehkä pelottaa sitoutumisessa tai mikä mietityttää yhteisessä elämisessä. Mitä enemmän annat toiselle tilaa, sitä enemmän hän avautuu ja vapauutu."
Kiitos, en tiedä miten. Puhumme paljon, mutta minusta tuntuu että minä lähinnä puhun.
Asumme jo yhdessä ja tämä tunne vain jatkuu. En tiedä mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täydellistä ei ole, mieti miten täydellisen haluat löytää.
Tiedän ja rakastankin häntä paljon.
Mutta on vaikea luottaa.
Sä oot rasittava kyylä.
Olet tehnyt hänestä elämäsi keskipisteen. Vaikka olette yhdessä, et voi vaatia että hän on kokonaisvastuussa sinun onnellisuudestasi.
Molempien elämänlaadun tulee parantua suhteen myötä, muuten on kyseessä väärä suhde.
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt hänestä elämäsi keskipisteen. Vaikka olette yhdessä, et voi vaatia että hän on kokonaisvastuussa sinun onnellisuudestasi.
Molempien elämänlaadun tulee parantua suhteen myötä, muuten on kyseessä väärä suhde.
Kiitos tästä näkökulmasta. Olemme puhuneet että olisin vapautuneempi, jos suhteessa ei olisi minun kokemaa epätasapainoa.
En tiedä miten se korjata. Olen yleensä hyvin itsenäinen ihminen.
Luin muutaman ekan kohdan. Ne jo kertoo, että hän ei pidä sinusta eikä ole kiinnostunut sinusta.
Vika on sinussa kun et jätä sinua noin huonosti kohtelevaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Toinen puoli on se että hän kohtelee minua paremmin kuin kukaan koskaan ja hän on sanonut että hän haluaa vain että minä voin hyvin, epäilyksistäni huolimatta hän ei ole menossa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä että hän on kanssasi mutta samalla haluaa pitää kuitenkin kaikki mahdollisuudet avoimina jos sattuisi löytämään jonkun paremman. Sinä puolestasi vaikutat vähän ripustautuvalta tai ainakin haluaisit olla enemmän yhdessä kuin miehesi. Kannattaa miettiä haluatko jatkaa suhdetta johon et ole tyytyväinen.
Siltä minustakin näiden asioiden kautta tuntuu, mutta hän on vakuuttanut että haluaa olla kanssani. Hän halusi muuttaa yhteenkin.
Mitä uskon?
Kysyisin häneltä, mikä motiivi hänellä on muuttaa yhteen, jos hän ei edes jaksa kuunnella juttujasi vaan haukottelee.
Tämä, mieheni alkoi haukotella mun jutuille vasta yli 50 vuoden avioliiton jälkeen, eipä siinä mitään, kun haukotellaan molemmat😅
Narsismin varhaiset merkit. Jos arvostat itseäsi ja osaat asettaa rajat, niin lähdet menemään. Jos et ole elämässäsi saanut kertaakaan oikein kunnolla näpeille, niin jää tohon pariksi vuodeksi roikkumaan ja hankkimaan vähän kiintymyssuhdetraumaa.
Vierailija kirjoitti:
negatiivisuus, empatian puute ja riitatilanteissa syyttävä asenne ovat merkkejä siitä, ettei hän arvosta sinua tai suhtaudu suhteeseen vastuullisesti. Tällainen käytös ei ole hyväksyttävää missään parisuhteessa. Se, että jättää sinut yksin sosiaalisissa tilanteissa, katselee muita naisia ja vaikuttaa kiinnostuneelta heistä, osoittaa selkeää epäkunnioitusta sinua kohtaan. Lisäksi hänen kyvyttömyytensä keskustella omista tarpeistaan ja rajojen asettamisesta vaikeuttaa suhteen toimivuutta entisestään. Materiaalinen korvaaminen ei tee pahoinpitelevästä tai välinpitämättömästä käytöksestä hyväksyttävää. Sinä ansaitset kumppanin, joka kohtelee sinua arvostavasti, kuuntelee sinua ja osoittaa aitoa kiinnostusta sekä sitoutumista.
Tämä! Jos mies jo alkuhuuman aikana (olette seurustelleet noin vuoden) rupeaa perseilemään kuten listasit, ei se ainakaan ajan kanssa paremmaksi muutu. Haluatko olla parisuhteessa miehen kanssa jonka käytös satuttaa sinua emotionaalisesti, ja joka yrittää korvata tätä käytöstään ostamalla sinulle kalliita asioita? Onko miehellä jonkun tason asberger tai muu autismin kirjo, onko tutkittu? Se voisi selittää jonkun verran hänen käytöstään. Suostuisiko mies menemään tutkittavaksi? Sitten hänen pitäisi myös hyväksyä tämä autisminkirjo, mikäli tutkimuksista se selviäisi. Pystyisikö hän siihen? Epäilen narsismia kaupan päälle. Miehen puheet eivät matchaa käytöksen kanssa, puhuu yhteen muutosta, mutta kumminkin katselee ja ottaa muihin naisiin kontaktia sinun silmien edessä. Mies on valmis vaihtamaan parempaan naiseen, kun se tulee hänelle mahdolliseksi. Itse en jäisi hetkeäkään tuhlaamaan moiseen mieheen, jollei hän kävisi autismitutkimuksissa. Sen jälkeen pitäisi miettiä jääkö tuollaiseen suhteeseen jos perseilevän käytöksen voi laittaa autismin piikkiin. Jos autismia taas ei löydy niin sitten mies on vaan perseilijä ja suhde päättyisi siihen.
Ette sovi yhteen. Hän ei halua sitoutua sinuun ja pettää. Kannattaa erota. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vika on sinussa, kun olet niin kliseinen jännämiehen peräänkuolaaja. No, naiset ovat naisia ja saavat sen mitä haluavatkin.
Ennen pitkää totuus valkenee ap:llekin. Muille se taitaakin olla selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä näkökulmasta. Olemme puhuneet että olisin vapautuneempi, jos suhteessa ei olisi minun kokemaa epätasapainoa.
En tiedä miten se korjata. Olen yleensä hyvin itsenäinen ihminen.
Itse kiertäisin tuollaisen tyypin kaukaa. Kaikki varoitusvalot palaa. Oletko läheisriippuvainen vai miksi siedät tuota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen puoli on se että hän kohtelee minua paremmin kuin kukaan koskaan ja hän on sanonut että hän haluaa vain että minä voin hyvin, epäilyksistäni huolimatta hän ei ole menossa mihinkään.
Kannattaa uskoa tekoja, sanoahan voi mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on alunperin ollut aivan liian matalat standardit miehille. Miten huonosti ne aiemmat ovat sinua kohdelleetkaan, jos pidät tällaista kohtelua parempana. Sinuna nostaisin rimaa reippaasti miesten suhteen yleensä elämässä saa sen, mihin on valmis tyytymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
negatiivisuus, empatian puute ja riitatilanteissa syyttävä asenne ovat merkkejä siitä, ettei hän arvosta sinua tai suhtaudu suhteeseen vastuullisesti. Tällainen käytös ei ole hyväksyttävää missään parisuhteessa. Se, että jättää sinut yksin sosiaalisissa tilanteissa, katselee muita naisia ja vaikuttaa kiinnostuneelta heistä, osoittaa selkeää epäkunnioitusta sinua kohtaan. Lisäksi hänen kyvyttömyytensä keskustella omista tarpeistaan ja rajojen asettamisesta vaikeuttaa suhteen toimivuutta entisestään. Materiaalinen korvaaminen ei tee pahoinpitelevästä tai välinpitämättömästä käytöksestä hyväksyttävää. Sinä ansaitset kumppanin, joka kohtelee sinua arvostavasti, kuuntelee sinua ja osoittaa aitoa kiinnostusta sekä sitoutumista.
Tämä! Jos mies jo alkuhuuman aikana (olette seurustelleet noin vuoden) rupeaa perseilemään kuten listasit, ei se ainakaan ajan kanssa parem
Riippuu tosin naisen esille nostamista ongelmista. Jos ne ovat vain naisen mutua, ne ovat vain naisen mutua. Ei miehen diagnoosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa uskoa tekoja, sanoahan voi mitä vaan.
Jos tuo mitä kerrot on parasta, miten sinua on kohdeltu, niin sinua on varmaan kohdeltu todella huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain outoa hänessä. Hyvää onnea, kovasti narsistin oireita.
Niin minustakin on :(
Hän ei ole kuulema koskaan jättänyt ketään.
Ystäväni on nepsy, lievästi älyllisesti jälkeenjäänyt ja omaa suhteellisen paljon narsistisia piirteitä.
TAloitus voisi olla hänen exänsä kirjoittama, niin samankaltaista moni asia.
Ole sinä se ensimmäinen, joka uskaltaa. Se voi avata oven toiselle arastelijalle uskaltaa myös. Ole avoin ja anna toiselle tilaa kertoa siitä mikä häntä ehkä pelottaa sitoutumisessa tai mikä mietityttää yhteisessä elämisessä. Mitä enemmän annat toiselle tilaa, sitä enemmän hän avautuu ja vapauutu.